W jaki sposób można pozyskiwać partnerów biznesowych w sieci dla swojego biznesu stacjonarnego?

Prowadzenie biznesu – szczególnie stacjonarnego często wymaga od nas kontaktowania się z innymi przedsiębiorcami czy osobami z danej branży. Dzięki temu możemy odpowiednio kierować swoim biznesem oraz uzyskiwać wiele cennych informacji. Często jednak ilość takich osób w świecie rzeczywistym jest ograniczona. Z pomocą w nawiązywaniu biznesowych kontaktów przychodzi internet, w którym możemy poznać wiele podobnych do nas osób. Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób można pozyskiwać partnerów biznesowych w sieci i nawiązywać nowe znajomości internetowe.

Fora internetowe biznesowe

Pierwszym miejscem, gdzie będziemy mogli nawiązać kontakty biznesowe oraz pozyskiwać partnerów biznesowych są fora internetowe. W sieci istnieje wiele tego typu miejsc. Niektóre działają lokalnie zrzeszając przedsiębiorców z danego rejonu, a inne tematycznie bez podziału na rejony. Na forach biznesowych znajdziemy bardzo wiele kontaktów i informacji. Z pewnością będą to wątki poradnikowe, informacyjne, ale też i te, w których ogłaszać będą się przedsiębiorcy. Na forach możemy również samodzielnie dodawać posty, ogłoszenia czy dyskutować z osobami, które również prowadzą biznes stacjonarny. Wymiana zdań czy odpowiadanie na ogłoszenia umożliwi poznanie bardzo dużej ilości osób. Niektóre z nich również przebywają na forach jedynie w celu poznania innych biznesmenów czy w celu nawiązania współpracy. Na forach internetowych będziemy mogli rozmawiać też bez ograniczeń oraz wyszukiwać osoby z różnych dziedzin. Bardzo często okazuje się, że w danym miejsce działa kilka osób w podobnym biznesie, które szukają współpracy, a nie poznaliśmy ich nigdy w rzeczywistości.

Social Media

Drugim miejscem na pozyskiwanie kontaktów biznesowych jest aktywne uczestniczenie w życiu grup w social mediach. Najlepszym przykładem tego, że media społecznościowe mogą służyć do nawiązywania relacji biznesowych, jest Facebook. Istnieje na nim sporo grup i stron właśnie o takiej tematyce. Obecnie social media są wykorzystywane przez praktycznie wszystkich przedsiębiorców. Możemy na nich dołączać do grup tematycznych, lokalnych czy takich, które wprost służą do nawiązywania relacji biznesowych. W takich miejscach bardzo szybko poznamy wiele osób z różnych branż oraz będziemy mogli nawiązać z nimi kontakt. Dobrym pomysłem jest również dodawanie postów i odpowiadanie na te już istniejące. W taki sposób będziemy mogli nawiązać współpracę, porozmawiać z bardziej doświadczonymi osobami o biznesie czy poznać osoby z okolicy, które również prowadzą swoje własne lokalne przedsięwzięcia.

Serwisy tematyczne

Często pomijanym sposobem pozyskiwania kontaktów biznesowych są serwisy tematyczne. Najczęściej nie szukamy tam informacji, myśląc, że znajdują się tam jedynie artykuły czy same teksty biznesowe — jak np. w gazecie. Jest to bardzo mylne przekonanie. Choć w rzeczywistości portale takie publikują dużo contentu biznesowego, przeważnie posiadają też sekcję ogłoszeń, ciekawe wpisy biznesowe, które pomogą nam nawiązać nowe kontakty biznesowe czy wręcz umożliwiają dodawanie swoich anonsów np. o poszukiwaniu partnerów. Zdecydowanie warto obracać się w takim środowisku w sieci, gdyż możemy poznać bardzo wiele ciekawych informacji. Na portalu takim w zamian z opłatę możemy dodać też przeważnie swoje ogłoszenie czy artykuł sponsorowany, który przeczytają inne osoby związane z biznesem.

LinkedIn

Idealnym miejscem do nawiązywania kontaktów biznesowych jest portal LinkedIn. To serwis o tematyce biznesowo zawodowej, na której firmy poszukują pracowników czy kandydaci ogłoszeń o pracy. Serwis ten jest jednak również bardzo obszerną bazą kontaktów do firm, które działają w danej branży lub na danym terenie. Przy jego pomocy możemy skontaktować się z wieloma firmami oraz filtrować je czy wyszukiwać pod odpowiednimi kryteriami. Na tym portalu znajdziemy zarówno duże firmy, jak i profile lokalnych nieco mniejszych marek. Korzystanie w podstawowej wersji z serwisu jest darmowe, i z pewnością wystarczy ono do odnalezienia interesujących nas firm.

Informacje o eventach

W internecie możemy również pozyskiwać partnerów biznesowych pośrednio. Sieć jest miejscem, gdzie znajdują się różnego typu informacje. Jedną z nich są te dotyczące spotkań, klubów biznesowych czy eventów biznesowych w naszym regionie. W świecie rzeczywistym informacja ta często nie dociera do nas, a w internecie możemy bez większego problemu sprawdzać tego typu ogłoszenia. Nie wychodząc z domu i poświęcając kilkanaście minut, możemy w krótkim czasie zorientować się, czy w najbliższym czasie w naszej okolicy będą organizowane eventy o charakterze biznesowym np. konwencje czy spotkania. Jeśli odnajdziemy takie informacje, będziemy mogli udać się na dane spotkanie samodzielnie oraz w nim uczestniczyć. Dzięki informacjom z internetu będziemy mogli nawiązywać nowe znajomości i pozyskiwać partnerów biznesowych. Wykorzystując internet w takim celu, warto zwrócić szczególną uwagę na kluby biznesu. Nie są one szeroko reklamowane i przeważnie znajdują się w mniej popularnych lokalizacjach czy miejscach. Zrzeszają one przedsiębiorców z danego miasta, a wstąpienie do takiego klubu może przynieść nam bardzo wiele korzyści.

Reklamowanie swojej oferty – Facebook Ads i Google Ads

Jedną z najciekawszych opcji pozyskiwania partnerów biznesowych w internecie jest reklamowanie się, a w zasadzie emitowanie reklam o charakterze biznesowym. Całe przedsięwzięcie polega na wykorzystywaniu systemów reklamowych np. Facebook Ads czy Google Ads i przy ich pomocy wyświetlanie reklamy osobom związanym z biznesem. Na tych portalach zamiast reklamy aut czy odzieży zobaczą one propozycje współpracy z naszą marką. Choć jest to dość oryginalny sposób nawiązywania kontaktów biznesowych, wiele firm czy marek oferuje w taki sposób np. inwestowanie w ich biznesy, czy franczyzę. Od technicznej strony cały proces uruchamia reklamy, będzie przebiegał dokładnie tak samo, jak w opcji reklamowania swojego produktu. Jedyną różnicą będzie stworzenie reklamy o odpowiednim charakterze. Reklamowanie się np. na Facebooku czy w Google daje możliwość targetowania, czyli wyświetlania reklam osobom prowadzącym własne działalności, interesującym się biznesem czy działającym na danym terenie.


W kolejnym tekście z serii przedstawiamy Proces tworzenia i pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. Dzięki temu naszą markę będą mogli zauważyć  zarówno klienci, jak i inne osoby zajmujące się biznesem co będzie dla nas niezwykle korzystne.

Dodaj komentarz