Pozycjonowanie wizytówki na Mapach Google – sprawdź dlaczego, warto optymalizować wizytówkę oraz jak to robić!

Wizytówka firmy na Google Maps tak jak strona internetowa jest prezentowana w formie wyników wyszukiwania na liście po lewej stronie. Osoby wyszukajcie informacji na mapach Google, otrzymują zatem podobną listę z wizytówkami jak w tradycyjnej wyszukiwarce, która zawierać może nawet kilkanaście stron. Aby znajdować się wysoko na tej liście i być wyświetlanym jako pierwsze wizytówki na mapie, wizytówkę należy pozycjonować. W tym tekście podpowiadamy, czym jest pozycjonowanie wizytówki, dlaczego warto to robić oraz jakie działania podjąć, aby nasza wizytówka — pinezka na mapach Google była pokazywana w pierwszej kolejności.

Czym jest pozycjonowanie wizytówki na mapach Google?

Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps to działania, które mają sprawić, że nasza wizytówka będzie pokazywała się na mapie jako pierwsza oraz będzie wysoko na liście wizytówek po lewej stronie na mapie. Jeśli w aplikacji Google Maps użytkownicy zadają pytanie o daną firmę czy kategorie, Google tak samo, jak w standardowej wyszukiwarce internetowej wybiera najodpowiedniejsze wizytówki oraz ustala listę z wynikami i wyświetla w pierwszej kolejności te, które są najlepsze dla danego zapytania. Google, jeśli istnieje więcej niż kilka — kilkanaście wizytówek dla danego terenu tworzy kolejne strony. Użytkownicy przeważnie korzystają jednak tylko z kilku pierwszych wizytówek, nie wyświetlając kolejnych stron z wynikami i nie sprawdzając wizytówek mniej popularnych.

Ogólnie istnieje wiele czynników i parametrów, dzięki którym możemy pozycjonować nasze wizytówki na Google Maps. Głównie pozycjonowanie polega na optymalizacji wizytówki zgodnie z zaleceniami Google. W dużej mierze będą to proste czynności, które jednak należy wykonać starannie i rzetelnie. Wykonanie ich już znacznie podniesie pozycję naszej wizytówki. Samo pozycjonowanie możemy przeprowadzać samodzielnie. Istnieje też wiele firm czy agencji marketingowych, które oferują profesjonalne zajmowanie się tego typu działaniami. Pozycjonowanie powinno być przeprowadzane również kompleksowo i obejmować wszystkie możliwe elementy takich wizytówek. Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps nie jest jedną chwilową czynnością, a długofalowym procesem. Nie ma również jednej konkretnej porady, której wykonanie zapewni nam najwyższą pozycję w rankingu, a wszystkie czynności powinniśmy wykonywać rzetelnie i regularnie.

Porada: Mitem jest, że tylko duża liczba pozytywnych ocen bezwzględnie zapewnia najwyższe miejsce wizytówki na mapach Google. Z pewnością należy również uważać i zastanowić się nad stosowaniem płatnych opinii, które oferują niektóre agencje marketingowe czy osoby w internecie. Google posiada szereg algorytmów wykrywających nienaturalny ruch i potrafi karać za takie nieuczciwe praktyki np. obniżeniem rankingu lub wykluczeniem wizytówki.

Dlaczego warto?

Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których warto dbać o wizytówkę na Google Maps i pozycjonować ją. Pierwszym z nich jest po prostu pozyskiwanie większej ilości klientów. Jeśli nasza wizytówka będzie pojawiała się od razu po otwarciu mapy i będzie promowana przez Google, z pewnością więcej klientów zauważy naszą lokalną firmę oraz skorzysta z jej usług. Zasada ta działa tak samo, jak w przypadku pozycjonowania tradycyjnych stron internetowych. Drugim powodem, dla którego warto pozycjonować wizytówkę, jest właśnie możliwość wyświetlania jej przez Google w wyszukiwarce tekstowej po prawej stronie wyników wyszukiwania lub nad nimi. Google coraz częściej sugeruje lokalne mapki czy wyniki wyszukiwania użytkownikom w wyszukiwarce tekstowej. Jeśli Google uzna naszą wizytówkę za wartościową, może wyświetlić ją również wraz z wynikami tradycyjnymi. Posiadanie wysokiej pozycji przez wizytówkę w Google Maps i zadbanej wizytówki jest też korzystne wizerunkowo. Klienci darzą większym zaufaniem wizytówki, które znajdują się na wysokich pozycjach i są wyświetlane jako pierwsze, gdyż wierzą poleceniom Google. Zadbana wizytówka to również profesjonalne odbieranie naszej marki.

Jak pozycjonować wizytówkę firmy na Google Maps?

Pierwszym krokiem przy pozycjonowaniu wizytówki Google jest uzupełnienie jej w 100% danymi i wszystkimi informacjami. Jest to minimum i podstawowa czynność, bez której wszystkie inne działania nie mają większego sensu. Google z pewnością promować będzie jedynie tylko takie wizytówki. Musimy zatem uzupełniać dokładnie wszystkie dane firmy, wszystkie pola i formularze. Dane o naszej firmie muszą być identyczne jak te obecne na naszej stronie internetowej czy na innych stronach internetowych np. w katalogach. Możemy również posiadać jedynie jedną wizytówkę, a wszystkie duplikaty wizytówek na Google Maps muszą zostać usunięte.

Powiązanie wizytówki z lokalizacją to kolejna czynność, która pomoże nam pozycjonować wizytówkę na Google Maps. Oprócz podania danych adresowych na samej wizytówce, powinniśmy powiązać naszą wizytówkę ze stroną www. Zrobimy to, podając jej adres w formularzu. Jeśli Google znajdzie na naszej stornie frazy lokalne lub adresy w zakładkach kontaktowych na witrynie, będzie to mocny sygnał do wyświetlania naszej wizytówki w danym regionie. Dobrym pomysłem — o ile jest to możliwe, jest też dodanie stacjonarnego numeru telefonu na wizytówce z prefixem danej miejscowości.

Jeśli wykonaliśmy już te czynności, możemy przystąpić do wykonywania kolejnych elementów pozycjonowania. Ważną kwestią jest dodawanie wartościowego contentu na wizytówkę. Treści podnoszą jej wartość w oczach Google i są atrakcyjne dla użytkowników. W myśl tej zasady powinniśmy dodać zdjęcia naszej firmy. Powinny być one wykonane profesjonalne oraz liczyć przynajmniej kilka sztuk. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie wirtualnego spaceru, który jest zaawansowaną formą treści i jest ceniony przez Google. Jedną z najnowszych opcji, która udostępnia Google, jest dodawanie krótkich wpisów — postów podobnych do tych np. z Facebooka. W postach tych możemy przedstawiać aktualną ofertę firmy czy przedstawić nowości i informacje o marce. Regularne ich dodawanie z pewnością wpłynie na podniesienie rankingu w Google Maps naszej wizytówki. Korzystne dla pozycjonowania będzie również stworzenie sekcji Q&A, czyli pytań i odpowiedzi. To sekcja, której uzupełnienie pozytywnie wpłynie zarówno na pozycjonowanie wizytówki, jak i na odbiorców.

Dodaj komentarz