Prowadzisz biznes stacjonarny? Sprawdź, w jaki sposób można pozyskiwać klientów poprzez internet!

Prowadzenie biznesu stacjonarnego to bardzo wymagające zajęcie. Jednym z największych zadań, jakie stoi przed jego właścicielem to pozyskiwanie klientów. Bardzo dobrym sposobem jest wejście do internetu i pozyskiwanie ich właśnie w sieci. Wbrew pozorom w taki sposób możemy pozyskać wielu nowych klientów i robić to w bardziej skuteczny oraz komfortowy sposób. W tym tekście przedstawiamy najlepsze propozycje na reklamowanie swojego biznesu tradycyjnego w internecie oraz podpowiadamy jak skutecznie wykorzysta je w celach promocyjnych.

Reklamy w Google Ads czy Facebook Ads i targetowanie

Pierwszym i najpopularniejszym sposobem pozyskiwania klientów z internetu dla swojego stacjonarnego biznesu np. kawiarni czy sklepu jest reklama internetowa. W sieci istnieje wiele różnego rodzaju serwisów, które umożliwiają wyświetlanie reklam. Do najpopularniejszych należy Google Ads i Facebook Ads. Są to programy reklamowe, dzięki którym będziemy mogli emitować reklamy w wyszukiwarce Google, na YouTube, innych stronach www, Facebooku i Instagramie. Systemy te przeznaczone są zarówno dla firm, jak i osób prywatnych, dzięki czemu nie będziemy mieli problemu z ich obsługą czy wykorzystaniem. W zależności od wyboru opcji w Google Ads nasze reklamy będą miały postać płatnych wyników wyszukiwania pojawiających się nad tymi organicznymi w wyszukiwarce, spotów przed filmikami na YouTube czy banerów tekstowych. Z kolei na Facebooku będziemy mogli stworzyć post, który zobaczą osoby wyznaczone przez nas, grafiki w różnych częściach serwisu czy zdjęcia na Instagramie wyświetlane poza kolejnością. Największym plusem reklamy w FB Ads i Google Ads jest możliwość targetowania reklamy. Jest to opcja, w której samodzielnie określamy jakie osoby ją zobaczą. Możemy wybierać nawet z kilkuset parametrów takich jak wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja itd. Opłaty na tych portalach pobierane są przed lub po zakończeniu promocji a koszt wyświetlenia jednej reklamy czy kliknięcia w link jest różny w zależności od tematyki, czy popytu na reklamę w danej kategorii. Reklamę możemy skierować również jedynie do osób, które mieszkają w danej lokalizacji, mieście czy regionie i spełniają podane kryteria, dzięki czemu możemy dotrzeć do potencjalnych klientów z naszej okolicy bez wychodzenia z domu.

Marketing szeptany

Kolejną bardzo skuteczną opcją reklamowania się w internecie jest marketing szeptany. Jest to rodzaj promocji, który polega na zamieszczaniu w internecie — w wielu miejscach informacji o naszej firmie czy marce. Wpisy takie najczęściej są krótkimi postami czy wiadomościami. Zawierają one w sobie link do naszej strony oraz kilka słów o ofercie czy polecenie naszej marki. Wpisy te wbrew pozorom umożliwiają dotarcie do setek i tysięcy osób. Dodany wpis na forum pozostanie również przez bardzo długi okres i będziemy mogli liczyć na regularny napływ klientów przy jego pomocy. Samą wiadomość polecającą naszą markę możemy zamieszczać na forach internetowych, w social mediach, na blogach, w komentarzach pod tekstami czy wszędzie tam, gdzie przebywają nasi potencjalni klienci. Plusem marketingu szeptanego jest to, że wpisy polecające, możemy zamieszczać samodzielnie. Wybierając odpowiednie lokalizacje, możemy też dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców, a umieszczanie postów w odpowiednich miejscach sprawia, że informujemy o naszej marce osoby zainteresowane daną kategorią czy mieszkające w danym miejscu.

Social Media i Inbound Marketing

Jeśli chcemy pozyskiwać klientów z internetu dla naszego biznesu straconego, nie można nie wspomnieć o social mediach i inbound marketingu. Te dwie strategie promocji są ze sobą ściśle połączone i polegają na zamieszczaniu w internecie informacji, po których potencjalni klienci mogą nas znaleźć. Inbound marketing jest zatem marketingiem przychodzącym i w myśl tej strategii nie wychodzimy z reklamą samodzielnie do klienta, a dajemy się jedynie mu odnajdywać. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, gdyż obecnie klienci są wyczuleni na agresywne reklamy, natarczywe posty czy spam. Jeśli maksymalnie zwiększymy jedynie swoją widoczność w sieci, będziemy mogli liczyć na samodzielne odnajdywanie nas przez klientów zainteresowanych i zdecydowanych na skorzystanie z danej usługi. Informacje o sobie zamieszczać możemy w różnych miejscach. Z pewnością będą to katalogi firmowe, fora tematyczne, serwisy informacyjne czy społeczności internetowe.

Doskonałym miejscem do przeprowadzania inbound marketingu są social media. Portale społecznościowe takie jak Facebook, LinkedIn, Instagram czy YouTube coraz częściej służą użytkownikom do wyszukiwania informacji o firmach, markach czy usługach. W takich miejscach możemy stworzyć profile marki oraz dokładnie je opisać umieszczając dane, zdjęcia itp. Wiele osób znajdzie naszą markę właśnie poprzez wyszukiwarki w social mediach i skorzysta z naszej oferty.

Witryna internetowa i jej pozycjonowanie

Obowiązkowym elementem pozyskiwania klientów dla biznesu stacjonarnego z sieci jest stworzenie i posiadanie strony internetowej. Obecnie każda licząca się firma musi posiadać własną witrynę. Możemy zamieszczać na niej informacje dotyczące oferty i samej marki. Możemy również prowadzić sprzedaż np. z odbiorem w punkcie. Samą witrynę możemy stworzyć w cenie ok. kilkuset złotych, zlecając to zadanie specjalistom i agencjom SEO, lub nieco taniej — samodzielnie w kreatorach stron www korzystając z gotowych szablonów. Stworzoną witrynę należy również pozycjonować, czyli optymalizować i wykonywać takie działania, aby wyszukiwarka Google uznawała ją za atrakcyjną i umieszczała jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie zamówić możemy w agencjach seo lub wykonywać je samodzielnie w zależności od poziomu naszej wiedzy. Im wyższa pozycja naszej strony w rankingu Google, tym więcej klientów będzie przechodziło na naszą witrynę. W biznesie lokalnym bardzo często konkurencja firm jest mała lub nie pozycjonują one stron w odpowiedni sposób. Dzięki temu zlecając profesjonalną usługę pozycjonowania, możemy ze swoją stroną cukiernii czy pizzerii trafić na pierwsze miejsca w danym mieście i wyświetlać się jako pierwsze propozycje klientom szukającym takich miejsc.

Google Maps i wizytówka Google

Bardzo ważnym sposobem pozyskiwania klientów z internetu do biznesu lokalnego jest wizytówka w Google Maps. Jest to tzw. czerwona pinezka, którą widzimy na mapach, jeśli szukamy fryzjera czy sklepu meblowego. Pinezkę taką możemy dodać, tworząc wizytówkę Google Moja Firma. Po jej stworzeniu i rzetelnym uzupełnieniu będziemy pojawiali się jako pizzeria czy cukiernia na mapie, gdy ktoś wpisze takie hasło w aplikacji Google Maps. Obecnie bardzo dużo osób wykorzystuje mapy Google do wyszukiwania lokalnych miejsc, a większość użytkowników szukających takiej informacji sprawdza przynajmniej kilka wyników.


W następnym artykule możesz dowiedzieć się w W jaki sposób pozyskiwać partnerów biznesowych w internecie? oraz jak nawiązywać kontakty biznesowe w sieci. Wbrew pozorom pozyskanie takich kontaktów w internecie jest dużo łatwiejsze niż w świecie rzeczywistym i może przynosić bardzo duże korzyści dla naszej działalności.

Dodaj komentarz