Wirtualny spacer 360 stopni po firmie na wizytówce Google Maps

Wirtualny spacer 360 stopni po firmie, który umieszczamy na wizytówce Google Maps, jest niezwykle ciekawym materiałem interaktywnym. Oprócz tego, że zwiększa on pozycjonowanie naszej wizytówki przez Google na mapach, pomaga podejmować pozytywne decyzje zakupowe klientom oraz wpływa na wizerunek naszej firmy. W tym tekście przedstawimy wszystkie najważniejsze informacje oraz zagadnienia na temat wirtualnego spaceru i podpowiadamy czym jest, jak działa, jak się go tworzy, jakie ma plusy oraz dlaczego warto go umieszczać na wizytówce Google Moja Firma w Google Maps.

Czym jest wirtualny spacer 360 stopni na wizytówce?

Wirtualny spacer 360 stopni to spacer w technologii, którą znamy np. z Google Street View. Spacer taki wirtualizuje dane przestrzenie np. ulice, ale też i wnętrza. Ten tworzony i wgrywany do naszej wizytówki ma podobną postać do tego z map Google z tą różnicą, że przedstawia wnętrza naszej firmy czy biura. Dzięki spacerowi 360 stopni możemy poruszać się po danym wnętrzu oraz przechodzić do kolejnych punktów i rozglądać się w różnych kierunkach. Jego dodanie na wizytówce jest darmowe i nie musimy wykonywać żadnych innych czynności, aby spacer był widoczny na niej na stałe. Tego typu multimedia może dodać każda osoba, która posiada wizytówkę na Google Maps. Można wykonać go zarówno samodzielnie lub jeśli nie mamy sprzętu i takich umiejętności zamówić u profesjonalistów. Wirtualny spacer zamieszczony na wizytówce Google można również udostępniać na naszej stronie internetowej, aby pokazywał on naszą firmę osobom wchodzącym jedynie na witrynę.

Wirtualny spacer 360 stopni zdecydowanie warto zastosować, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny. Dzięki temu nasi klienci będą wiedzieli, gdzie wykonywane są usługi oraz jaki jest standard danego miejsca. Wykonanie wirtualnego spaceru jest dobrym posunięciem, jeśli posiadamy reprezentacyjną nieruchomość lub zainwestowaliśmy środki w jej unowocześnienie. Taki ruch warto wykonać też, jeśli konkurujemy z kilkoma innymi markami w okolicy i chcemy się wyróżnić. Dodawanie wirtualnego spaceru jest uzasadnione, jeśli pozyskujemy klientów z internetu i chcemy promować się właśnie poprzez marketing internetowy. Dzięki temu będziemy mogli maksymalnie uzupełnić nasz profil na Google Maps pozyskiwać większą ilość klientów.

Jak wykonuje się wirtualny spacer 360 stopni?

Wykonywanie spaceru wirtualnego samo w sobie jest nieco skomplikowane techniczne. Do jego wykonania należy posiadać odpowiedni sprzęt oraz umiejętności fotograficzne. Sam spacer wirtualny można wykonać przy pomocy specjalnego aparatu – kamery 360 stopni lub przy pomocy tradycyjnego aparatu fotograficznego. W pierwszej opcji fotograf ustawia kamerę 360 stopni w kolejnych punktach, która tworzy wirtualny obraz interaktywny 360. Mając do dyspozycji zwykły aparat fotograficzny, fotograf również ustawia go w kolejnych punktach oraz wykonuje ręcznie wiele zdjęć z jednej perspektywy pod wieloma kątami. Kolejne punkty oddalone są od siebie przeważnie o ok. metr i w wirtualnym spacerze będą odpowiadały jednemu krokowi. Wizyta fotografa w naszej firmie może mieć różną długość. Ta zależy od powierzchni, jaka ma zostać zwirtualizowana oraz od rodzaju zlecenia. Przeważnie jest to czas od kilkudziesięciu minut do kilku godzin przy bardzo rozległych powierzchniach.

Po wykonaniu zdjęć na miejscu np. w naszym biurze, fotograf przez kolejnych kilka dni obrabia oraz składa zdjęcia na komputerze. Fotografie te są łączone w taki sposób, aby tworzyły jednolitą całość wnętrza i można było swobodnie rozglądać się po takim wirtualnym wnętrzu. Fotograf może również w zależności od zamówienia utworzyć wirtualny model naszej firmy tzw. “domek dla lalek”, w którym widać nasze wnętrze z zewnętrznej perspektywy.

Jak zamówić taki spacer?

Spacer 360 stopni zamówić można w kilku miejscach. Jeśli samodzielnie nie chcemy lub nie potrafimy go wykonywać, możemy zrobić to w agencjach marketingowych, u fotografów, u freelancerów lub u fotografów rekomendowanych przez Google. Szczególnie ciekawą opcją i najkorzystniejszą jest wybór fotografów rekomendowanych przez Google. Są to osoby, które wcześniej wykonywały już tego typu spacery zgodnie z zaleceniami i wykonywały je prawidłowo. Nie są to pracownicy Google, a prywatne osoby, które spełniły warunki jakościowe i znalazły się na liście osób polecanych. Listę taką możemy znaleźć w zakładce pomocy dotyczącej map i wizytówek. Na liście znajdują się imiona i nazwiska oraz numery telefonów do rekomendowanych fotografów z danego miasta. Są to jedynie kontakty, a warunki współpracy udzielane są indywidualnie. Każdy fotograf, aby znaleźć się na takiej liście, musi posiadać również wiedzę dotyczącą samej wizytówki Google Maps, dlatego osoby takie przeważnie pomagają wygrywać też spacery lub konfigurować całą wizytówkę.

Dlaczego warto umieszczać spacer na wizytówce?

Umieszczanie wirtualnego spaceru na wizytówki w Google Maps ma bardzo wiele korzyści. Z pewnością, gdy to zrobimy, nasza wizytówka będzie atrakcyjniejsza w oczach Google i będzie wyżej pozycjonowana. Marka przykłada dużą wagę do jakościowych materiałów np. wirtualnych spacerów i promuje te wizytówki, które są kompleksowo uzupełnione. Zamawiając wykonanie wirtualnego spaceru, przeważnie otrzymamy też w pakiecie z nim serię profesjonalnych tradycyjnych zdjęć, z których składany był wirtualny spacer. Zdjęcia te z pewnością uatrakcyjnią naszą wizytówkę zarówno w oczach Google, jak i klientów. Wirtualny spacer zamieszczony na naszym profilu na mapach Google pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Osoby, które znają już naszą firmę, markę czy miejsce, z którego chcą skorzystać, znacznie chętniej zdecydują się na taki zakup niż w przypadku firmy, o której nie wiedzą zbyt wiele. Wirtualny spacer nadaje się idealnie do przedstawiania naszej marki niezależnie od branży czy sposobu działania. Samo wykonanie wirtualnego spaceru nie jest również trudne czy ryzykowne. Dużym plusem umieszczenia takiego spaceru jest też kreowanie pozytywnego wizerunku marki oraz budowania zaufania przez naszą markę. Osoby, które zobaczą taki spacer na naszym profilu, z pewnością będą odbierały nas dużo lepiej niż markę bez niego np. ze samymi zdjęciami.


Zobacz: W tym artykule przedstawiamy Czym jest pozycjonowanie wizytówki na Mapach Google, oraz podpowiadamy jak pozycjonować taką wizytówkę i dlaczego jest to takie ważne.

Dodaj komentarz