Reklama w social mediach – czy warto z niej korzystać i jakie ma konkretne plusy?

Reklama w social mediach np. na Facebooku czy Twitterze to jedna z najczęściej wybieranych opcji w marketingu internetowym. Bardzo często jednak wiele osób zastanawia się, czy warto z niej skorzystać przed pierwszym uruchomieniem kampanii oraz nie do końca wierzy we wszystkie zalety tego sposobu promowania się. Poniżej prezentujemy największe plusy oraz zalety reklamy w social mediach, oraz odpowiadamy na pytania, czy finalnie warto korzystać z tego sposób reklamowania się i jak przekonać się samodzielnie bez dużych kosztów o skuteczności takiej promocji.

Zasięg i duża liczbą potencjalnych klientów

Pierwszym plusem reklamy w social mediach jest bardzo duży zasięg reklamy. Przeważnie dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów jest często ograniczone lub niemożliwe. Korzystając z social mediów, będziemy mogli emitować naszą reklamę zarówno na całym świecie, jak i w ogromnej grupie odbiorców. Portale społecznościowe są w stanie wyświetlić reklamę dużej grupie odbiorców nawet, jeśli nasza reklama jest szczegółowo targetowana. Portale tego typu posiadają dużą liczbę użytkowników o określonych cechach – nawet rzadkich czy typowych jedynie dla wąskiej grupy. Dzięki temu będziemy mogli również reklamować się w dużej grupie osób, jeśli sprzedajemy specyficzne czy niszowe produkty.

Łatwość uruchomienia

Kolejnym plusem reklamy w social mediach jest łatwość uruchomienia promocji. Przeważnie portale społecznościowe posiadają wbudowane systemy reklamowe jak np. Facebook i FB Ads. Aby uruchomić reklamę, wystarczy jedynie przejść do managera bez konieczności ściągania programów, instalowania ich czy wykonywania skomplikowanych czynności. Programy reklamowe w mediach społecznościowych są też dostępne dla każdej osoby niezależnie od tego, czy jest to osoba prywatna, czy prowadzi firmę itp. Programy reklamowe są również dostosowane do samodzielnej obsługi i tworzone w taki sposób, aby przeciętny użytkownik mógł z nich skorzystać. Posiadają poradniki i szerokie opisy wszystkich czynności, a uruchamianie reklam jest tam intuicyjne. Jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy, możemy też bardzo prosto zlecić uruchomienie kampanii reklamowej w social mediach agencji marketingowej lub specjalistom. Na rynku działa obecnie wiele takich firm i osób, dzięki czemu nie powinniśmy mieć problemu z rozpoczęciem promowania się w social mediach.

Targetowanie – określenie grupy odbiorców

Jedną z największych korzyści, jakie daje nam reklama w social mediach, jest możliwość jej targetowania. Określanie grupy docelowej polega na tym, iż samodzielnie możemy określić, do kogo ona trafi i kto zobaczy nasz spot reklamowy. Social mediach segregują swoich użytkowników na podstawie nawet kilkuset parametrów. Dotyczą one zarówno podstawowych kwestii takich jak język, lokalizacja, narodowość, wiek czy płeć – ale też i bardziej szczegółowych jak zainteresowania, sytuacja zawodowa, posiadane przedmioty czy aktywności na portalu. Daje to bardzo duże możliwości dopasowania grupy odbiorców do naszego biznesu, celu czy przeznaczenia reklamy. Bez problemu będziemy mogli docierać zatem do osób mieszkających w danej lokalizacji, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny. Będziemy mogli również wyświetlać reklamę osobom, które spełniają kilka kryteriów w przypadku gdy sprzedajemy konkretny produkt. Targetowanie nie jest dodatkowo płatne i pozwala znacząco zwiększyć skuteczność naszej reklamy. Reklama targetowana – wyświetlana w grupie potencjalnych klientów odniesie dużo większy sukces niż w grupie przypadkowych osób, z których większość z nich z pewnością nie skorzysta z naszej oferty. Targetowanie to także efektowne wydawanie budżetu reklamowego, gdyż wydajemy go jedynie na reklamę w grupie osób, które z dużym prawdopodobieństwem korzystają z reklamy.

Koszty i finanse reklamy w social mediach

Reklama internetowa to przede wszystkim atrakcyjne koszta i ceny promocji. Choć zdania czasami są podzielone w tej kwestii, istnieje wiele opcji na to, aby reklamować się tanio, skutecznie i efektywnie. Reklama w social mediach przeważnie posiada dwa tryby rozliczenia — za kliknięcie w link oraz za wyświetlenie. Dzięki temu możemy dobrać odpowiednią dla nas opcję oraz rozliczać się w taki sposób, który będzie dla nas korzystniejszy. Cena wyświetlenia reklamy lub kliknięcia może być również przez nas jasno określona, dzięki temu nie zapłacimy więcej za reklamę, aniżeli byśmy chcieli. Zaawansowane opcje w różnych managera reklam pozwalają też wybierać opcję progu maksymalnego i wyświetlania reklamy za niższe stawki, jeśli w danym momencie istnieje taka możliwość, co jest najkorzystniejszym finansowo rozwiązaniem. Cena samej reklamy również nie jest wygórowana. W cenie ok. kilkunastu złotych będziemy mogli dotrzeć nawet do kilku tysięcy odbiorców. Cena za kliknięcie w link waha się od kilku groszy do kilku złotych w zależności od branży czy sytuacji na rynku. Wszystkie te czynniki pozwalają zarządzać jasno i konkretnie swoim budżetem oraz świadomie go wykorzystywać przy atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach reklamy.

Czy warto korzystać z reklamy w social mediach?

Zdecydowanie warto korzystać z reklam internetowych w social mediach. Ten sposób reklamowania się posiada wiele plusów. Nie jest również ryzykowny jak np. nowe techniki pozycjonowania witryny czy viral marketing w razie niepowodzenia. Sama reklama daje też niezwykłą elastyczność i możliwość dopasowania do naszej sytuacji czy naszego celu. W social mediach możemy reklamować się z różnym – bardzo często małym budżetem, co przeważnie jest sporym problemem wielu osób. Reklama w social mediach jest też skuteczna, gdyż nie wymaga zaangażowania od odbiorców, którzy chętnie spędzając wolny czas na swoim profilu, przechodzą do stron czy marek z kręgu ich zainteresowań.

Uruchom kampanię testową i sprawdź osobiście

Jednym z najlepszych rozwiązań, jakie warto wykonać, jeśli zastanawiamy się nad uruchomieniem reklamy w social mediach, jest jej przetestowanie w praktyce. Test ten może odbyć się na małych sumach np. kilkunasto złotowych. Przekonamy się wtedy samodzielnie, jak działają dane systemy reklamowe, jakie opcje mamy do wyboru oraz czy reklama jest odbierane we właściwy sposób. Sprawdzimy też zwrot zainwestowanych środków oraz popularność naszego produktu. Suma kilkunastu złotych pewnością nie jest dużą sumą, a pozwoli na stwierdzenie czy w konkretnym przypadku warto inwestować większe sumy w reklamę internetową.

Dodaj komentarz