Masz już pomysł na biznes, świetną ofertę i opracowaną strategię? W takim razie brakuje już tylko jednego elementu, który pozwoli Twojej firmie odnieść sukces w sieci – a jest nim strona WWW. Wielu przedsiębiorców przed przeniesieniem działalności do Internetu, sprawdza jeszcze, ile kosztuje stworzenie własnego serwisu. W poniższym artykule odpowiadamy właśnie na to pytanie. Przedstawiamy również czynniki, od których zależy cena internetowej witryny.
Firmowa strona WWW – czy to się opłaca?
Chcesz przenieść swoją działalność do Internetu? W takim razie, z pewnością zastanawiasz się, ile kosztuje strona internetowa. To jedno z najpopularniejszych pytań, jakie zadają sobie przedsiębiorcy, którzy zaczynają działać online. Trudno jednak jednoznacznie określić wydatek związany z budową i wdrożeniem witryny WWW ze względu na duże rozbieżności, które wynikają z wielu różnorodnych czynników.
Tutaj pojawia się kolejne pytanie, dotyczące tego, czy własna strona internetowa to inwestycja, która się opłaca? Odpowiedź może być tylko jedna – zdecydowanie tak! Odpowiednio zaprojektowana witryna stanie się skutecznym kanałem sprzedażowym Twoich produktów i usług. Spełnia ona bowiem wiele ważnych funkcji: od prezentacji oferty, przez budowanie wizerunku i relacji z odbiorcami, po pozyskiwanie nowych klientów.
Skorzystaj z nieograniczonych możliwości online! Zainwestuj w nowoczesną i atrakcyjną stronę dla swojej firmy.
Ile kosztuje tworzenie stron WWW? Cena a rodzaj witryny
Jak już wiesz, to, ile zapłacisz za stworzenie strony internetowej, zależy od wielu czynników. Jednym z najistotniejszych są Twoje cele i potrzeby. Pamiętaj, że koszt serwisu zawsze będzie pochodną tego, co chcesz na nim mieć. Stąd też możemy zauważyć ogromne różnice w cennikach ze względu na rodzaj witryny.
Abyś mógł dokonać łatwiejszego wyboru, warto przyjrzeć się najpopularniejszym rozwiązaniom. Tak więc najmniejsze koszty generują najprostsze serwisy tzw. one-page. Mogą to być zarówno blogi, jak i witryny wizytówki. Często tworzy się je w kreatorach, ponieważ mają tylko stronę główną. Niestety najniższa stawka łączy się też z brakiem wielu funkcjonalności i opcji, dzięki którym możesz wyróżnić się na tle konkurencji.
Najchętniej wybieranym rozwiązaniem przez przedsiębiorców są rozbudowane strony firmowe. Tego rodzaju zaawansowany projekt zawiera wiele podstron, użytecznych modułów oraz ważnych funkcjonalności np. wspierających pozycjonowanie. Witryna musi zostać dopasowana do potrzeb i wymagań klienta. Stronę dedykowaną buduje się w tym przypadku od podstaw, więc koszt jest nieco wyższy niż standardowo, a wycena jest zawsze indywidualna.
Jeszcze więcej zapłacisz, gdy zdecydujesz na inwestycję w sklep internetowy – w tym przypadku strona WWW stanowi wirtualny katalog produktów i usług. Połączenie e-sklepu z witryną firmową pozwala administrować oba kanały z jednego panelu. Na wycenę wpływa tutaj zaawansowany projekt graficzny oraz konieczne funkcjonalności i integracje.
Komu zlecić zbudowanie strony? Cena a wykonawca
Poza określeniem celu Twojej witryny, musisz jeszcze wybrać jej wykonawcę. Ta decyzja wpłynie nie tylko na rozwój serwisu w przyszłości, ale również na poniesione koszty. Pamiętaj, że dziś, aby odnieść sukces w sieci, musisz zainwestować w stronę przyjazną dla użytkowników i wyszukiwarek. Możesz skorzystać w tym celu z kilku opcji.
-
Kreatory stron WWW
Opcja ta sprawdza się wśród przedsiębiorców, którzy nie planują dużych inwestycji w działalność online. Przede wszystkim dlatego, że generatory pozwalają tworzyć strony bez wiedzy programistycznej i ogromnego budżetu. Niestety to z pozoru opłacalne rozwiązanie wiąże się z brakiem możliwości rozbudowania projektu i dodatkowymi opłatami za kolejne funkcje czy dodatki. Witryna postawiona w kreatorze może się okazać niewystarczająca dla rozwijających się biznesów.
-
Systemy CMS
CMS to system zarządzania treścią. Ten typ oprogramowania pozwala tworzyć, edytować i swobodnie administrować zawartością stron WWW. W tym przypadku cena uzależniona jest od kilku czynników. Wzrost kosztów powoduje przede wszystkim konieczność zakupu hostingu i domeny we własnym zakresie. Dodatkowo płatne są również wszelkie zaawansowane funkcjonalności. Obsługą musisz zająć się we własnym zakresie lub zlecić innym wykonawcom.
Najdroższym i zdecydowanie najbardziej rozbudowanym rozwiązaniem są platformy dedykowane – im większe możliwości edycji, tym wyższy koszt strony. Na rynku znajdziesz również systemy Open-Source (z otwartym kodem źródłowym) oraz SaaS (tzw. CMS-y chmurowe).
-
Agencja reklamowa
Choć współpraca z agencją stanowi zwykle droższą opcję od wymienionych, to gwarantuje wiele korzyści. Koszt będzie wyższy przede wszystkim dlatego, że w cenie otrzymasz coś więcej niż samą stronę internetową. Specjaliści zapewnią bowiem również atrakcyjny projekt graficzny, wsparcie techniczne, bieżącą obsługę i ochronę czy optymalizację pod wyszukiwarki. Oczywiście masz tutaj możliwość wyboru pakietu, który najbardziej Cię interesuje i spełnia Twoje oczekiwania. Pamiętaj, że wariant ten gwarantuje określoną jakość, bezpieczeństwo i zgodność z najnowszymi trendami.
Od czego zależy cena strony internetowej? Podsumowanie
Jak widzisz, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile należy zapłacić za stworzenie strony internetowej. Każda witryna ma w końcu swój cel i charakter, a ostateczny koszt zależy od funkcji i dodatków zastosowanych w serwisie. Duże rozbieżności w cenach wynikają z następujących czynników:
-
wykonawca strony,
-
rodzaj witryny,
-
liczba podstron,
-
czas realizacji,
-
ilość treści,
-
opcja wielojęzyczności,
-
zakres rozbudowy,
-
stopień skomplikowanie projektu,
-
wybrana technologia i funkcjonalności.
Tworzenie stron WWW można powierzyć różnym wykonawcom. Warto przy tym pamiętać o kosztach związanych z utrzymaniem i prowadzeniem witryny, na które składają się m.in.:
-
zakup hostingu (miejsce na serwerze),
-
rejestracja domeny (unikalny adres strony),
-
wdrożenie certyfikatu SSL (gwarant bezpieczeństwa w sieci),
-
zastosowanie techniki RWD (projektowanie stron dostosowanych do różnych ekranów),
-
skuteczne pozycjonowanie (optymalizacja serwisu pod wyszukiwarki),
-
prowadzenie strony zgodnie z UX (budowanie witryny przyjaznej dla użytkowników).
To wszystko i jeszcze więcej możesz otrzymać w jednym pakiecie, jeśli wybierzesz ofertę WeNet. Specjaliści zaprojektują, zbudują, wypromują, a także zapewnią bieżącą obsługę i ochronę strony internetowej Twojej firmy. A Ty w tym czasie zajmiesz się rozwojem swojego biznesu.
Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, jak niewiele dzieli Twoją firmę od sukcesu w sieci. Zrealizowanie witryny z agencją reklamową niesie za sobą cały wachlarz możliwości online. Nie zmarnuj tej szansy!
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 8 lipca 2024AktualnościCo warto reklamować z pomocą stojaków ekspozycyjnych?
- 23 listopada 2023MarketingNietypowe ruchy w kampaniach reklamowych
- 28 sierpnia 2023MarketingJak sfinansować rozwój agencji marketingowej?
- 21 sierpnia 2023AktualnościJak nowoczesne metody płatności dla firm mogą ulepszyć Twój biznes on-line?