Webinarium marketing nowym trendem w marketingu internetowym

Webinarium marketing nowym trendem w marketingu internetowym. Dowiedz się o nim wszystkiego!

Webinarium marketing to jeden z najnowszych trendów w marketingu internetowym. Wiele osób wykorzystuje już webinaria oraz spotkania live do budowania swojej marki, pozytywnego wizerunku w sieci czy pozyskiwania nowych klientów. Prowadzenie regularnych webinariów ma także inne korzyści i ogólnie nie jest trudnym sposobem promowania się. W tym tekście przedstawimy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące webinarium marketingu oraz odpowiadamy na pytania, czym jest webinarium, jak tworzyć webinaria i dlaczego warto korzystać tej strategii marketingowej.

Czym jest webinarium marketing?

Webinarium marketing to strategia marketingu internetowego, która polega na regularnym przeprowadzaniu webinariów oraz pozyskiwaniu klientów właśnie w taki sposób. Strategia ta opiera się na prowadzeniu transmisji na żywo oraz wykorzystywaniu wszystkich profitów z tym związanych. Dzięki webinarium marketing będziemy mogli pozyskiwać klientów, budować pozytywny wizerunek marki, zwiększać zasięg marki czy wyróżniać się na danym rynku. Skuteczność webinarium marketingu tkwi w oryginalności i atrakcyjnej formie. Regularne przeprowadzanie webinariów sprawia, że pozyskujemy nowych odbiorców oraz przywiązujemy do swojej marki tych obecnych. Webinarium marketing możemy używać zarówno jako dodatkową strategię reklamową, jak i tę podstawową, na której opierać będziemy wszystkie nasze działania i którą będziemy wyróżniali się na tle innych marek. Aby skorzystać z tego rozwiązania, możemy przeprowadzać webinaria samodzielnie lub poprosić o pomoc agencje interaktywne, które oferują pomoc we wdrażaniu takiej strategii. Webinarium marketing sprawdzi się również niezależnie od wielkości marki, branży, w jakiej działamy czy budżetu, jaki mamy przeznaczony na promocję. Wykorzystywanie spotkań online jest jednym z nowszych trendów w marketingu internetowym. Webinaria są ogólnie stosowane, ale nie są szeroko wykorzystywane przez wszystkie marki działające w internecie.

Czym jest webinarium?

Webinarium to transmisja przeprowadzana i transmitowana na żywo w internecie, w trakcie której poruszany jest konkretny temat. Webinaria najczęściej mają charakter poradnikowy czy lekcji online. W trakcie webinaru osoba prowadząca go przekazuje wiedzę, a odbiorcy nabywają ją. Samo webinarium może być prowadzone na zasadzie transmisji lub mieć możliwość interakcji z widzami np. poprzez zadawanie pytań, czy nawet włączanie się głosowe do webinaru. Forma przeprowadzania transmisji może być również różna. Webinarium może być jedynie prywatnym spotkaniem, ale też i być prowadzone profesjonalnie w sali konferencyjnej z tablicami i pomocami. Najczęściej webinar prowadzi się na Facebooku lub YouTube, które umożliwiają realizowanie transmisji live. Nieco rzadziej, ale w bardziej profesjonalny sposób webinaria przeprowadzać można też przy pomocy specjalnego oprogramowania. Głównym celem webinarium jest przekazanie odbiorcy konkretnej i przydatnej wiedzy, z której będzie mógł skorzystać. Webinaria mogą być też przeprowadzane regularnie lub okazjonalnie i są doskonałym sposobem na publikowanie contenu w sieci.

Korzyści, jakie daje webinarium marketing

Webinarium marketing dostarcza osobom go stosującym wiele korzyści. Pierwszymi plusami są atrakcyjna forma tego sposobu promocji i skuteczność. Webinarium bez wątpienia przyciągają nowych odbiorców do naszej marki dzięki atrakcyjnej formie. W dalszym ciągu są one oryginalną formą prezentowania contentu, a wiele osób jedynie z ciekawości dołącza do takiego spotkania. Sama forma pozwala też w jasny i jakościowy sposób przekazać wszystkie informacje, a z kolei to wpływa na skuteczność nauki. Osoby, które są już naszymi klientami czy obserwatorami, będą zatem powracały regularnie na naszą platformę i korzystały z naszych usług. Samo zorganizowanie webinarium nie jest ani kosztowne ani trudne. W najprostszej wersji wystarczy jedynie smartfon oraz godzina wolnego czasu. Przeprowadzać webinaria możemy zatem adekwatnie do stanu naszego budżetu. Jeśli będziemy regularnie organizowali takie spotkania i e-szkolenia z pewnością będziemy zyskiwali profesjonalny wizerunek oraz pozytywny odbiór. Nasi klienci i potencjalni klienci będą uważali naszą markę za rzeczową i godną zaufania. W porównaniu do nachalnych i irytujących reklam, przyciąganie klientów rzeczowymi szkoleniami jest niezwykle korzystne wizerunkowo.

Jak zorganizować webinarium?

Aby zorganizować webinarium, warto kierować się kilkoma wskazówkami. Pierwszą z nich jest wcześniejsze zaplanowanie samego webinaru oraz podzielenie go na pewne części. Znacznie łatwiej i bardziej profesjonalnie przebiegnie całe spotkanie, jeśli będziemy wiedzieli jakie tematy oraz kiedy mamy poruszać. Warto też zaplanować kilka spotkań lub cykl webinariów, aby odbiorcy mogli przyzwyczaić się do regularnego emitowania spotkań. Przed wykonaniem pierwszej transmisji lub po zakupie nowego sprzętu warto przeprowadzić transmisję próbną oraz przetestować wszystkie rozwiązania techniczne. Zapobiegnie to usterkom i awariom w trakcie właściwej transmisji oraz zaoszczędzi nam sporo nerwów. Zdecydowanie powinniśmy zadbać też o odpowiednie miejsce, oświetlenie czy mikrofon, aby jakość transmisji była odpowiednia. Tylko w takim przypadku nasza marka będzie również postrzegana profesjonalnie. Jeśli istnieje taka możliwość, dobrym pomysłem jest nagrywanie oraz udostępnienie całego nagrania z webinariów na naszym profilu. Wiele osób, które natrafi na nie w późniejszym czasie, zacznie uczestniczyć dzięki temu we właściwych spotkaniach. Ciekawym urozmaiceniem webinariów może być zapraszanie gości oraz organizowanie webinariów w większym gronie. Będzie to atrakcyjne, zarówno dla formuły spotkania, jak i odbiorców.

Jak wdrażać webinarium marketing?

Jeśli wiemy już jak przeprowadzić oraz prowadzić webinarium, warto skorzystać z kilku porad odnośnie stosowania samej strategii marketingowej. Warto prowadzić ją długofalowo oraz przywiązywać naszych odbiorców do wirtualnych spotkań. Dzięki temu wiele osób będzie regularnie odwiedzało naszą witrynę oraz korzystało z usług naszej marki. Nieodłącznym elementem webinarium marketingu jest też reklama i promocja tego sposobu przekazywania wiedzy. Przed przeprowadzeniem webinarium warto reklamować dane wydarzenie na grupach tematycznych czy wśród znajomych. Reklamować nasze webinaria możemy również przez systemy reklamowe na Facebook Ads czy Google Ads lub artykuły sponsorowane, marketing szeptany itp.

Dodaj komentarz