Newsletter - skuteczny sposób marketingu internetowego

Newsletter – skuteczny sposób marketingu internetowego. Sprawdź jak przy pomocy regularnego wysyłania wiadomości pozyskiwać klientów

Newsletter to jeden z najbardziej rozbudowanych sposobów e-mail marketingu oraz ogólnie skuteczny sposób pozyskiwania klientów w sieci. Wysyłanie e-maili w formie stałej korespondencji ma wiele plusów oraz pomaga osiągać różne cele przy promowaniu marki. Aby jednak stworzyć atrakcyjny i interesujący newsletter warto kierować się kilkoma wskazówkami oraz działać w przemyślany sposób. W tym tekście prezentujemy wszystkie te elementy, na które należy zwrócić, budując newsletter, podpowiadamy jak korzystać z tego sposobu promowania się oraz podajemy wszystkie istotne informacje o newsletterze jako skutecznym typie reklamy internetowej.

Czym jest newsletter?

Newsletter to cyklicznie wysyłane wiadomości e-mail do odbiorców, którzy się na to zgodzili. Ma on formę graficznej — rozbudowanej wiadomości i przypomina mini czasopismo, w którym zamieszczone są wszystkie aktualne informacje związane z naszą marką. Cele wysyłania newslettera jest angażowanie odbiorców, przypominanie klientom marki o firmie czy oferowanie różnego rodzaju produktów. Stosowanie tego typu marketingu internetowego pomaga zwiększać sprzedaż marki czy poprawiać wizerunek firmy. Z newsletterów korzystać może każda marka o ile legalnie pozyskuje adresy e-maili i ma możliwość regularnego dostarczania takich wiadomości. Newslettery są również kierowane do osób, które w jakiś sposób są już znane z marką np. klientów czy osoby, które samodzielnie chcą obserwować daną markę.

Jak zbudować atrakcyjny newsletter?

Jeśli zastanawiamy się nad sworzniem newslettera oraz rozpoczęciem promowania się w ten sposób, warto kierować się kilkoma zasadami. Pierwszą z nich jest wybranie i ustalenie szablonu newslettera. Warto przemyśleć ten wybór oraz wykonać go niezmiernie dokładnie. Dzięki temu przy wysyłaniu kolejnych wiadomości będziemy mogli zmieniać jedynie treść, a odbiorcy będą mogli przyzwyczaić się do kolorystyki czy układu newslettera. Warto podzielić go też  na kilka sekcji, które będą uniwersalne lub takich samych wielkości. Mogą być to np. aktualności, promocje, darmowe materiały, wiadomości itp. Bardzo dobrym posunięciem przy tworzeniu newslettera jest oferowanie odbiorcom dedykowanych promocji oraz ofert, które dostępne są jedynie w newsletterze. Wiele osób tylko dlatego zgodzi się na otrzymywanie wiadomości i będzie regularnie korzystało z takich ofert. Budując szablon newslettera, warto używać do tego jakościowych grafik, ale mając na uwagę ich rozmiary. Bardzo dobrym pomysłem jest też stworzenie na końcu newslettera specjalnego miejsca, w którym umieścimy wszystkie linki i odnośniki do naszych portali społecznościowych. Znacznie uprości to komunikację i pozwoli odbiorcom łatwo przechodzić na naszą witrynę. Możemy dodać kolorowe ikonki poszczególnych social mediów, aby newsletter wyglądał atrakcyjnie. Nie możemy zapominać też o standardowych danych takich jak numer telefonu czy nazwa firm, dzięki czemu nasza wiadomość będzie dużo bardziej wiarygodna.

Kwestią, o której zapomina wiele osób korzystających z newslettera, jest stworzenie alternatywnej wersji e-gazetki. Niektórzy odbiorcy mogą korzystać z mniej popularnych poczt internetowych czy specjalnych programów pocztowych. W takich przypadkach mogą nie móc otworzyć takiej wiadomości. Warto dodawać zatem link do newslettera w formie pdf, do pobrania czy umieszczonego na zewnętrznej stronie www. Bardzo ważnym elementem, który musi obowiązkowo znajdować się w naszym newsletterze, jest link anulujący subskrypcję. Jest to wymóg konieczny, gdyż może wpływać na oznaczanie naszych wiadomości jako spam przez filtry antyspamowe. Jeśli nie znajdą one takiego linku w wiadomości, nasze e-maile mogą trafiać właśnie do folderu spam lub nie być w ogóle dostarczane. Również osoby odbierające newsletter będą poirytowane brakiem możliwości anulowania subskrypcji i będą postrzegały naszą firmę negatywnie.

Jak promować się dzięki newsletterom?

Jeśli chcemy promować się poprzez newsletter, warto również przestrzegać kilku zasad. Pierwszą z nich jest regularne wysyłanie wiadomości. Możemy robić to, co dwa tygodnie lub co miesiąc. Częstsze lub nieregularne wysyłanie newslettera może powodować niechęć odbiorców czy irytację. Warto również wysyłać okazyjne wydania np. na walentynki, Halloween czy święta ze specjalnymi promocjami. Będzie to dobre posunięcie, które wywoła z pewnością pozytywne emocje.

Jedną z najważniejszych rzeczy, o której musimy pamiętać przy tworzeniu newslettera, jest pozyskiwanie adresów e-mail. Możemy jedynie wysłać wiadomości do tych osób, które wyraziły na to zgodę i podały swój adres dobrowolnie. Wysyłanie wiadomości bez zgody właścicieli będzie naruszeniem prawa oraz przyniesie bardzo wiele negatywnych skutków. Zgody na wysyłanie newslettera pozyskiwać możemy na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest oferowanie bonusów czy obniżek. Wiele osób z chęcią będzie korzystało z takiej promocji i poda nam swój adres e-mail, na który będziemy mogli wysyłać regularnie newsletter. O zgodę poprosić możemy też na naszej stronie internetowej np. poprzez wyskakujące okienko. Możemy również zaoferować za zapisanie się do niego coś w zamian za np. darmowy e-book.

Jakie korzyści daje newsletter?

Wysyłanie regularnie newslettera daje bardzo wiele korzyści. Z pewnością będziemy mogli ten sposób zwiększać sprzedaż i informować odbiorców o nowych produktach czy ofertach. Wpłynie to na decyzje zakupowe, a dodatkowa reklama dostarczy naszej marce dodatkowych zysków. Regularne wysyłanie tego typu wiadomości sprawią, że osoby je otrzymujące będą przywiązane do marki i mając w przyszłości wybór – wybiorą naszą firmę zamiast nieznanych firm konkurencyjnych. Rozsyłanie newslettera to również korzyści wizerunkowe. Osoby, które go otrzymają, będą uważały naszą firmę za profesjonalną i jakościową, skoro potrafimy zorganizować takie przedsięwzięcie. Samo wysłanie newslettera nie wymaga dużych nakładów finansowych, a stworzenie wiadomości pozwala na korzystanie z szablonu przez bardzo długi okres.

Dodaj komentarz