Sprawdź 5 oryginalnych i niecodziennych form contentu. Promuj się oryginalnej niż poprzez artykuły pisane!

Content marketing jest jednym z najkorzystniejszych sposobów promowania własnej marki. Wysoka jakość, pozytywny odbiór i wartościowa zawartość sprawiają, że odbiorcy niezwykle chętnie reagują na tę formę marketingu. Oprócz standardowej formy – pisanych artykułów, istnieje jeszcze kilka bardziej oryginalnych form, które z pewnością wyróżniają się i są oryginalne. W tym tekście prezentujemy pięć niecodziennych form contentu i podpowiadamy jak urozmaicić stosowanie content marketingu.

Webinarium i transmisje live

Pierwszym rodzajem oryginalnego contentu są webinaria. Są to transmisje na żywo prowadzone przez konkretną osobę lub markę, w których trakcie przekazywana jest wiedza. Mogą być to spotkania w formie szkoleń, spotkań internetowych czy instruktaży. Webinaria stosować można zarówno jako osoby prywatne, ale też i jako marki czy firmy. Ten rodzaj contentu jest niezwykle atrakcyjny dla odbiorcy, gdyż otrzymuje on – w zbliżonej do realnej formy informacje. Webinaria przeprowadzać można również na kilka sposobów. W zależności od naszych możliwości technicznych może być to sam stream video, na którym będziemy prezentowali dany temat. Webinary mogą mieć też formę dyskusji i umożliwiać łączenie się głosowe czy tekstowe z odbiorcami oraz wchodzenie z nimi w interakcje. W najprostszej opcji, aby poprowadzić webinarium, wystarczy zwykła kamerka internetowa oraz czas. Jeśli będziemy chcieli przeprowadzić bardziej profesjonalne szkolenie lub spotkanie, możemy postarać się o bardziej profesjonalny sprzęt, specjalne pomieszczenia, tablice czy akcesoria. Same transmisje live możemy prowadzić np. na Facebooku czy YouTube.

Największym plusem tej formy contentu jest jej atrakcyjność. Obecnie jest to nadal pewnego rodzaju nowość i budzi duże zainteresowanie wśród odbiorców. W taki sposób możemy rzetelnie i komfortowo przekazać wiedzę. Webinaria dają możliwość zmieniania wątków, odpowiadania na pytania, czy dokładnego tłumaczenia danego zagadnienia. Możliwości tych nie daje standardowy content pisany. Webinaria nie są też wbrew pozorom problematyczne i możemy przeprowadzać je w łatwy sposób. Wykorzystywać możemy je w różnych branżach czy sytuacjach.

Zdjęcia 360 stopni na Facebooku

Niezwykle ciekawą formą contenu są zdjęcia 360 stopni. Informacje mogą być przekazywane również przez zdjęcia, a te interaktywne są niezwykle interesujące dla odbiorców. Zdjęcia 360 stopni to fotografie, które można obracać pod dowolnym kątem i przedstawiają plan dookoła, a nie tylko stały punkt. Zdjęcia 360 stopni przypominają punkt z wirtualnego spaceru Google Street View i są niezwykle interesującym pomysłem na przedstawienie informacji. Ta forma contentu sprawdzi się, szczególnie jeśli posiadamy reprezentacyjne wnętrza, siedzibę firmy lub jesteśmy podróżnikami i prowadzimy bloga. Zdjęcia interaktywne są najlepszym sposobem na przekazanie charakteru miejsca czy konkretnej lokalizacji. Fotografie tego typu tworzyć można przy pomocy specjalnych aparatów 360 stopni lub tradycyjnych – wykonując wiele zdjęć danego miesiąca i łącząc je w specjalnym programie komputerowym. Na rynku działa też wielu fotografów, którzy oferują takie usługi. Gotowe zdjęcie 360 stopni możemy wgrać na Facebooka. Będzie ono miało specjalną ikonkę zdjęcia 360, ale będzie mogło być umieszczane w tych samych albumach co tradycyjne fotografie.

Video 360 stopni na Youtube

Nieco bardziej zaawansowaną formą contentu niż zdjęcia 360 stopni są filmiki 360. Są to standardowe filmiki, w trakcie których możemy dowolnie rozglądać się na boki i oglądać dane nagranie według własnego uznania. Każde nagranie może zostać obejrzane zatem na dowolny sposób. Oglądając tego typu filmik, mamy wrażenie znajdowania się w centrum danej sytuacji i możliwość kontrolowania, w jaką stronę patrzymy. Od technicznej strony na ekranie filmiku zamiast kursora znajduje się przycisk, dzięki któremu możemy rozglądać się na boki. Jest to niezwykle efektowna forma contentu, która z pewnością zostanie pozytywnie przyjęta. Filmy takie możemy publikować np. na YouTube. Wykonuje się je przy pomocy specjalnych kamer, a usługi stworzenia tego filmiku są już szeroko dostępne na rynku np. są oferowane przez agencje marketingowe czy fotografów.

Wirtualny spacer Google Street View

Jedną z najbardziej oryginalnych form cementu, jaką możemy zaoferować swoim odbiorcom np. klientom, jest wirtualny spacer Google – Google Street View. Informacje mogą być przekazywane również w interaktywny sposób, a dla odbiorców będzie to komfortowa możliwość sprawdzenia naszej marki czy firmy. Wirtualny spacer jest zwirtualizowaniem danego miejsca. Działa on na takiej samej zasadzie co wirtualny spacer Google Street View przedstawiający ulice miast. W wersji prywatnej jest on jednak wykonywany przez fotografa i umożliwia wirtualne zwiedzanie danego miejsca. Zwirtualizować możemy różne miejsca zarówno te w budynkach, jak i otwarte przestrzenie. Wirtualny spacer umożliwia rozglądanie się w 360 stopniach w danym miejscu oraz przechodzenie do kolejnych punktów. Jego wykonanie to koszt ok. kilkuset złotych za 100 m2. Na rynku działa wielu fotografów oferujących tego typu usługi, a Google oferuje również listę fotografów rekomendowanych, którzy zweryfikowali swoje umiejętności i tworzą takie spacery zgodnie z wszystkimi zasadami Google. Wirtualny spacer następnie wgrywa się na wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps oraz opcjonalnie udostępnia na stronie internetowej.

Q&A, czyli Pytania i Odpowiedzi

Specyficzną i oryginalną formą contentu jest sekcja Q&A lub FAQ, czyli sekcja pytań oraz odpowiedzi. Przez wiele osób uważana jest za zbyt wąską i niewnoszącą odpowiednio wiele treści — a jest to spory błąd. Choć pytania i odpowiedzi nie są najbardziej efektowną formą contentu, dostarczają bardzo dużej ilości wartościowych danych. Sekcja ta składa się po prostu z najczęściej zadawanych pytań oraz krótkich i treściwych odpowiedzi. Obecnie internauci wśród spamu i bezwartościowych obszernych treści szukają konkretnych informacji. Jeśli więc zastanawiamy się, jaką formę contentu możemy im zaproponować, warto zastanowić się właśnie na Q&A. Plusem tego rozwiązania jest mały nakład pracy, jaki trzeba włożyć w stworzenie treści. Objętościowo jest ona o wiele mniejsza niż artykuły czy wykonanie filmiku 360 stopni i wymaga poświęcenia mniejsze uwagi – a dostarcza równie wielu informacji.

Dodaj komentarz