Treść to obecnie w marketingu jedna z nieskutecznych broni, którą możemy walczyć o klienta i budowanie własnej marki. Zależność tę doskonale wykorzystuje content marketing, który opiera się właśnie na publikowaniu wartościowych treści i przyciąganiu odbiorców w taki sposób. Zatem czym jest content marketing? Czy content marketing jest skuteczny? Czy i dlaczego warto go stosować? Wszystkich Odpowiedzi udzielamy poniżej i podpowiadamy jak promować swoją markę właśnie dzięki marketingowi treści.
Czym jest content marketing?
Content marketing to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Polega ona na przyciąganiu odbiorców do naszej marki wartościową i jakościową treścią. Jej założeniem jest publikowanie przydatnych i ciekawych treści różnego rodzaju oraz zrezygnowanie z nachalnej i agresywnej reklamy wychodzącej do klienta. To właśnie na podstawie opublikowanej i zamieszczonej treści odbiorcy mają odnaleźć np. artykuły czy zdjęcia i tym samym trafić na naszą markę. Content marketing stosować można w wielu sytuacjach oraz branżach czy do realizacji wielu celów. Znakiem rozpoznawczym content marketingu jest wartościowa i wysokojakościowa treść. To ona ma wyróżniać się na tle spamu i wszechobecnych treści niskiej jakości. Odbiorcy, którzy poszukują informacji na danym temat — lub produktów mają właśnie dzięki contentowi trafić do nas.
Treści publikowane w ramach content marketingu nie mogą zawierać otwartej reklamy, zachęcenia do skorzystania z usług czy ofert handlowych, a mają być jedynie rzetelnymi informacjami. Treści tego typu umieszcza się w różnych miejscach w sieci, a sam content może mieć różne formy. Content marketing może być używany jako główna strategia marketingowa lub jako uzupełnienie innych działań. Możemy stosować też takie działania niezależnie od innych typów promocji oraz bez obawy o negatywne wpłynięcie na nie. Content marketing pomaga w osiągnięciu wielu celów. Może służyć do pozyskiwania nowych klientów, jeśli naszym celem jest sprzedaż, poprawić nasz wizerunek czy pomagać zwiększyć zasięg marki.
Dlaczego content marketing jest skuteczny?
Skuteczność content marketingu zależy od wielu elementów. Pierwszym z nich jest jakość treści. Obecnie odbiorcy są wręcz wyczuleni na treści reklamowe czy bezwartościowe teksty. Jeśli publikować będziemy wartościowe treści, odbiorcy z pewnością będą powracali na naszą witrynę lub będą regularnie sprawdzali nasze profile. Content marketing buduje pozytywny wizerunek marki, dzięki czemu będziemy tak też odbierani. Zaufanie do marki sprawia, że odbiorcy chętnie korzystają z oferty, usług czy produktów marki, którą uważają za profesjonalną oraz godną zaufania. Publikowanie contentu w sieci sprawia, że możemy dotrzeć do bardzo dużej ilości osób. Publikując artykuły sponsorowane czy treści na swoim blogu, z pewnością przeczyta je wiele osób. Dzięki tej zależności będziemy mogli liczyć na spore zainteresowanie produktami marki.
Jakie tworzyć treści i gdzie je publikować?
Jeśli zdecydowaliśmy się już na content marketing, mamy wiele możliwości odnośnie samego rodzaju contentu, jak i miejsc, gdzie będziemy go publikowali. Pierwszą i najpopularniejszą formą contentu jest treść pisana. Mogą być to teksty na blogu lub witrynie internetowej czy krótkie posty w social mediach. Nieco bardziej zaawansowaną formą contentu są artykuły sponsorowane. Są to teksty tematyczne z subtelną reklamą naszej marki w formie nawiązania lub wspomnienia. Treści takie publikujemy na dużych portalach tematycznych czy poczytnych blogach w zamian za opłatę. Jeśli zależy nam na jeszcze bardziej zaawansowanej formie contentu pisanego, możemy tworzyć poradniki, tutoriale, case-study czy e-booki, które będziemy rozpowszechniać za darmo opatrzone logiem naszej marki. Content to nie tylko treść pisana ale również zdjęcia czy video. Te mogą występować w standardowej formie lub formie 360 stopni. Zdjęcia i filmiki 360 to multimedia, w których podczas oglądania możemy rozglądać się — dokładnie tak samo, jak w wirtualnym spacerze Google Street View. Przy content marketingu publikować możemy również podcasty czy webinaria.
W sieci istnieje wiele miejsc, w których możemy dodawać swoje treści i po których odnajdywać będą nas odbiorcy. Z pewnością jest to strona firmowa oraz blog marki. W tych miejscach będziemy mieli odpowiednio dużo miejsca do przedstawienia wszystkich swoich informacji w nieskrępowany sposób i będziemy mogli dodawać content różnego rodzaju. Kolejnym doskonałym miejscem do publikowania treści są social media. To miejsce, w którym przebywa bardzo duża liczba odbiorców z praktycznie każdej kategorii. Osoby w mediach społecznościowych wyszukują tam często informacji o markach, firmach czy danych zagadnieniach. Odpowiednio stworzone posty będą widoczne i z pewnością często czytane. Content możemy również publikować na różnego rodzaju platformach takich jak YouTube czy Instagram w konkretnej formie. Z pewnością każdy temat da się przedstawić w formie zdjęć czy filmików, a obecność na tych portalach z pewnością zagwarantuje nam napływ kolejnych odbiorców. Ciekawym rozwiązaniem jest płatne umieszczenie contentu na profilach influencerów. Są to osoby, które są popularne i rozpoznawalne, które oferują w zamian za opłatę opublikowane treści sponsorowanych.
Czy warto?
Zdecydowanie warto korzystać z content marketingu jako podstawowej lub dodatkowej strategii marketingowej. Posiada ona wiele plusów i daje wiele korzyści. Nie jest również trudno wdrożyć CM i każda osoba czy firma może wykorzystywać tę strategię dowolnie w zależności od możliwości, czy celu, jaki chce osiągnąć. Wdrażając tę metodę promocji, nie ryzykujemy również negatywnych konsekwencji np. utraty dobrego wizerunku czy utraty sporych środków na kampanię reklamową. Jeśli samodzielnie nie potrafimy lub nie mamy możliwość wprowadzenia content marketingu, możemy zlecić to zadanie agencjom interaktywnym lub marketingowym, które chętnie oferują tego typu usługi.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?