Remarketing na Facebooku – czy wiedziałeś, że na Facebooku można wyświetlać reklamę tylko osobom, które odwiedziły Twoją stronę www lub na FB?

Remarketing to niezwykle skuteczna strategia marketingowa. Wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły naszą witrynę pomaga w sprzedaży usług czy przywiązywaniu klienta do marki. Facebook – o czym nie wie wiele osób, również umożliwia emitowanie reklam w systemie FB Ads tylko osobom, które odwiedziły naszą witrynę lub stronę na portalu i daje możliwość przeprowadzenia skutecznego remarketingu. W tym tekście odpowiadamy na wszystkie pytania związane z remarketingiem na FB i pomagamy go uruchomić.

Czym jest remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku to możliwość wyświetlenia reklamy jedynie osobom, które były już na naszej stronie internetowej lub wchodziły na naszą stronę na FB. Remarketing na Facebooku, czyli tzw. marketing wtórny polega zatem na zapisaniu osób, które wchodziły w interakcję z naszymi stronami – zewnętrznymi lub na portalu oraz na płatne wyświetlenie reklamy tylko im. Cały proces polega na zainstalowaniu pixela FB na stronie www, oraz stworzeniu listy osób, które odwiedzają nasze strony. Następnie Facebook odszukuje użytkowników na portalu i wyświetla właśnie im nasze reklamy zamiast reklam przypadkowych. Remarketing umożliwia wyemitowanie ogólnej reklamy dla wszystkich osób, które odwiedziły naszą zewnętrzną stronę www lub konkretnych produktów z katalogu konkretnym osobom, które odwiedziły dane części naszego serwisu zewnętrznego.

Remarketing przebiega dokładnie tak samo, jak uruchamianie zwykłej reklamy. Różni się jedynie od tego procesu tym, że wybieramy gotową już stworzoną przez FB grupę odbiorców – osób, które by na naszej stronie www lub stronie na FB. Listy takie możemy dowolnie modyfikować lub sortować przy pomocy standardowych kryteriów np. wieku, płci, zainteresowań itp.

Marketing na Facebooku posiada jeszcze jedną – bardzo przydatną opcją. Jest to ustalanie grupy podobnych odbiorców. Jeśli posiadamy już listą remarketingową, możemy na jej podstawie stworzyć listę podobnych odbiorców – obcych osób, które nie miały styczności z naszą marką. Jest to bardzo przydatna opcja, gdyż nie będziemy musieli samodzielnie interpretować danych i tworzyć grup ręcznie, a będziemy mogli skorzystać z profilu grupy, którą stworzył sam Facebook na podstawie naszych klientów.

Dlaczego warto go wdrożyć?

Jeśli zastanawiamy się nad uruchomieniem remarketingu na Facebooku, warto zrobić to z kilku powodów. Pierwszym powodem są wszystkie korzyści, jakie odnosimy korzystając ogólnie z Facebook Ads. Będzie to z pewnością bardzo duży wybór form reklamy od grafik po banery w skrzynce odbiorczej czy gotowe posty. Sam Facebook oferuje również rozliczanie się za klik w link oraz za wyświetlania i nie pobiera opłat z góry, a wystawia rachunek po przeprowadzonej kampanii reklamowej. Reklama na Facebooku daje też spore możliwości wybierania odbiorców nawet z gotowych już list remarketingowych według wielu kryteriów. Sam remarketing – np. na Facebooku również posiada wiele korzyści. Z pewnością możemy reklamować się w grupie osób, które odwiedziły już naszą stronę www oraz dosprzedawać produkty i skutecznie polecać produkty do zakupu. W grupie osób już zainteresowanych zakupem będzie to dużo łatwiejsza sztuka niż w grupie osób targetowanych według konkretnych parametrów – gdyż nie wiemy, czy rzeczywiście osoby te będą zainteresowane naszymi produktami. Wykonanie remarketingu na Facebooku nie jest również trudne czy kosztowne i możliwe dla każdej osoby. Remarketing na Facebooku stosować można zarówno promując swój e-biznes jak i usług stacjonarne czy inne projekty. Regularne przypominanie się swoim klientom to też wzmacnianie więzi z nimi oraz przywiązywanie ich do marki. Obecnie na Facebooku prawie każda osoba posiada swój profil i korzysta z tego portalu. Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do bardzo dużego grona osób, które odwiedziły naszą witrynę. Dużym plusem jest też automatyzacja całego procesu. Raz uruchomiony pixel będzie zbierał dane legalnie oraz przez cały czas bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności.

Jak uruchomić marketing na Facebooku?

Proces uruchamiania marketingu na Facebooku ogólnie jest dosyć prosty. Nie powinien powodować on problemów osobom, które korzystają już z reklamy na Fb lub w średnim stopniu znają się na tworzeniu stron internetowych czy IT. Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest przejście do managera reklam. Zrobimy to, wybierając odpowiednią opcję w prawym górnym menu znajdującym się na Facebooku. Gdy będziemy już zalogowani do managera reklam, należy wybrać zakładkę Zarządzanie Firmą i Manager Zdarzeń. W tym miejscu będziemy mogli wybrać opcję „Dodaj Nowe Źródło Danych”. W tym miejscu otrzymamy możliwość pobrania pixela Facebooka. Jedno konto reklamowe – o czym warto wiedzieć, może mieć tylko jeden pixel. Można zamontować go na kilku stronach, a dane będą zbierane ogólnie — zbiorczo.

Facebook daje nam możliwość zainstalowania pixela samodzielnie lub w formie gotowej instrukcji obsługi, którą przekażmy np. specjaliście zajmującemu się naszą witryną czy agencji. Instrukcja taka będzie zawierała wszystkie szczegóły potrzebne do uruchomienia pixela. Jeśli zdecydujemy się na samodzielną instalację, pobrać będziemy musieli kilkuwierszowy kod html. Następnie należy umieścić go w nagłówku witryny oraz zaakceptować całą operację w systemie. Facebook w takiej sytuacji sprowadzi ruch testowy na naszą stronę www, a jeśli odnotujemy go w Facebook Ads, będziemy mieli pewność, że instalacja zakończyła się powodzeniem.

Gdy posiadamy już działający pixel Facebooka, który zbiera dane o użytkownikach odwiedzających naszą witrynę, możemy rozpocząć wyświetlanie im reklam na FB. Aby to zrobić, wystarczy przejść do systemu reklamowego FB Ads oraz wybrać odpowiednią grupę odbiorców reklamy. W tym miejscu nie będziemy tworzyli nowej — targetując odbiorców według parametrów, a wybierzmy grupę osób zapisanych przez Facebooka. Opcja ta znajduje się pod hasłem “Niestandardowe grupy odbiorców”. Będziemy mogli wybrać zatem dokładnie czy ma być to grupa osób odwiedzających naszą aplikację, witrynę czy stronę na FB.

Dodaj komentarz