Marketing internetowy lokalnie? Tak! – Wszystkie informacje o możliwościach, opcjach i plusach, czyli o lokalnym marketingu internetowym!

Marketing internetowy jest niezwykle skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów czy zwiększenia sprzedaży. Ma on również zastosowanie, gdy nasz biznes prowadzimy lokalnie, np. mając sklep z odzieżą czy kawiarnię. Wiele osób zastanawia się, czy marketing internetowy jest skuteczny przy lokalnym biznesie oraz jakie istnieją opcje, możliwości czy rozwiązania jego zastosowania. W tym tekście przedstawimy wszystkie istotne kwestie dotyczące marketingu internetowego i stosowania go przy promowaniu własnej lokalnej marki.

Czy marketing internetowy to dobry wybór do promowania biznesu lokalnego?

Wiele osób zastanawia się, czy marketing internetowy jest dobrym wyborem do promowania swojego biznesu stacjonarnego. Przeważnie wielu przedsiębiorców stawia na tradycyjne formy reklamy np. ulotki lub nie reklamuje się w żaden sposób. Marketing internetowy pomaga zwiększyć popularność marki w internecie i pozyskiwać w tym miejscu klientów. W sieci znajduje się wiele osób z naszej okolicy, które mogą być potencjalnie naszymi kleniami. Dzięki marketingowi internetowemu będziemy mogli dotrzeć do nich w prosty sposób. W świecie realnym jest to bardzo trudne lub czasami niemożliwe. Korzystając z promocji w sieci, możemy skorzystać z targetowania, czyli kierować reklamę tylko do osób, które spełniają konkretne kryteria. Opcja targetowania dostępna jest w większości systemów reklamowych i przy większości sposobów promocji. Dobrym przykładem są np. Facebook Ads czy Google Ads. Możemy w nich wyemitować reklamę jedynie do osób w konkretnym wieku, o konkretnych zainteresowaniach, które mieszkają na naszym terenie. Dzięki temu naszą reklamę np. kilkukrotnie zobaczą wszystkie osoby zainteresowane malarstwem w naszym mieście, jeśli prowadzimy sklep z akcesoriami dla malarzy.

Pozyskiwanie klientów dla naszego lokalnego biznesu z sieci jest niezwykle korzystne również z powodu wyszukiwania informacji przez użytkowników w internecie. Obecnie prawie każda osoba korzysta social mediów, Google Maps czy wyszukiwarki internetowej i poszukuje tam informacji o firmach lokalnych. Według wielu badań większość osób wyszukujących firmy na Google Maps następnie sprawdza oferty znalezionych wyników, a duża część z nich korzysta następnie z takich usług. Dzięki temu zwiększając swoją widoczność w sieci, możemy liczyć na to, że potencjalni klienci będą samodzielnie odnajdywali naszą markę. Z działań marketingowych w internecie warto skorzystać również ze względu na elastyczność tego sposobu reklamy. Możemy poprzez internet pozyskiwać nowych klientów, zwiększyć zasięg marki czy regularnie przypominać się naszym klientom.

Jakie są opcje promocji biznesu lokalnego w sieci?

Internet daje bardzo wiele opcji i możliwości promowania swojego stacjonarnego biznesu. Ogólnie podzielić można je na kilka kategorii. Z pewnością będą to różnego rodzaju systemy reklamowe, w których możemy emitować reklamy potencjalnym klientom. Możemy również korzyść z Inbound Marketingu, czyli maksymalnie zwiększać widoczność marki w sieci umieszczając wiele informacji o naszej firmie bez wychodzenia z reklamą do klienta. Internet to też szerokie możliwości związane z tworzeniem i pozycjonowaniem strony internetowej oraz wieloma innymi mniej popularnych strategiami reklamowymi.

Jedną z najpopularniejszych opcji jest reklamowanie się poprzez takie systemy reklamowe jak Google Ads czy Facebook Ads. Umożliwiają one wyemitowanie reklamy na portalach Facebook, Google, Instagram, YouTube czy na witrynach www partnerów Google. Reklamy takie możemy wyświetlać w formie graficznej, tekstowej czy video. Wyświetlenie reklamy wśród kilkuset — kilku tysięcy osób może kosztować ok. kilku — kilkunastu złotych. Za jedno klikniecie w linki i przeniesienie się na naszą stronę zapłacić będziemy musieli od ok. kilkunastu groszy do kilku złotych w zależności od branży i popytu na reklamę. Reklamy tego typu mogą być wyświetlane jednokrotnie lub wielokrotnianie danej osobie oraz mogą być targetowane, czyli kierowanie jedynie do osób, które spełniają konkretne warunki np. lokalizacji, wieku czy zainteresowań. Reklama internetowa umożliwia również remarketing, czyli wyświetlanie reklam jedynie osobom, które odwiedziły już naszą stronę www. Ten rodzaj promocji jest jednym z najpopularniejszych i najprostszych, a uruchomienie takiej kampanii promocyjnej możemy przeprowadzić nawet samodzielnie.

Kolejną opcją promocji w internecie swojego lokalnego biznesu są wszystkie działania związane z szeroko pojętym Inbound Marketingiem. W myśl tej strategii, w internecie w róznych miejscach na różnych portalach, możemy dopasować informacje o naszej marce. Im więcej danych zamieścimy, tym więcej osób będzie mogło odnajdywać naszą lokalną markę. Informacje takie możemy zamieszczać w social mediach, na forach, przez marketing szeptany, w katalogach firm, na mapach Google i wszędzie tam, gdzie znajdują się potencjalni odbiorcy. W tej opcji możemy skorzystać zatem ze wszystkich działań promocyjnych, które będą podobne do rozwieszania plakatów w świecie realnym i dadzą odnaleźć naszą markę stacjonarną internautom z danego miasta.

Opcją, która daje bardzo wiele możliwości, jest stworzenie strony internetowej. Samo wykonanie witryny możemy zlecić w cenie ok. kilkuset złotych profesjonalistom, a następnie wykorzystywać ją na kilka sposobów. Może być ona pozycjonowana i będąc już na pierwszym miejscach w wynikach wyszukiwania Google, służyć jako strona do pozyskiwania nowych klientów, którzy będą wyszukiwali informacji w internecie. Nasza strona może również służyć za sklep internetowy, w którym będziemy sprzedawali rzeczy i produkty z naszego sklepu stacjonarnego. Wiele osób z chęcią zrobi zakupy w sieci i odbierze je osobiście lub zamówi wysyłkowo. Strona internetowa może służyć też jako landing page, gdzie będziemy kierowali ruch z reklam czy innych sposobów marketingu.

W internecie istnieje też wiele innych, mniej popularnych sposobów promocji, ale te są również skuteczne. Można zaliczyć do nich np. content marketing i promowanie się poprzez publikowanie treści. Klientów dla naszego lokalnego biznesu pozyskiwać możemy też, publikując artykuły sponsorowane na portalach lokalnych czy korzystając z influencer marketingu i poleceń osoby znanej lokalnie. Promować możemy się również poprzez newslettery. Zgodę na jego wysyłkę możemy uzyskiwać prowadząc biznes lokalny, rozdając małe ulotki i zachęcając do tego klientów osobiście.


Zobacz: Prowadzisz biznes stacjonarny? Sprawdź, w jaki sposób można pozyskiwać klientów poprzez internet! W tym tekście przedstawiamy dokładnie i opisujemy poszczególne sposoby na promowanie swojego biznesu stacjonarnego w internecie.

Dodaj komentarz