Artykuły sponsorowane nie są zarezerwowane jedynie dla dużych marek!

Sprawdź, czym tak dokładnie są artykuły sponsorowane oraz jak promować się poprzez takie teksty!

Artykuły sponsorowane przeważnie widzimy w mediach, gazetach czy na portalach internetowych. Zawierają one ciekawą treść tematyczną i są tworzone przez konkretną markę. Bardzo często uważamy je za formę reklamy zarezerwowaną jedynie dla największych marek, które publikują je i promują się w ten sposób na największych serwisach internetowych. Nie jest to jednak prawdą a każda firma, marka czy nawet osoba prywatna może reklamować się właśnie poprzez teksty sponsorowane. W tym tekście odpowiadamy na wszystkie najważniejsze pytania i podpowiadamy jak stworzyć samodzielnie taki artykuł oraz gdzie go opublikować.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to treści — najczęściej teksty lub wpisy publikowane na blogach czy portalach tematycznych. Są to teksty tworzone przez daną markę i umieszczenie w zamian za opłatą w serwisie branżowym. Teksty takie są tekstami merytorycznymi oraz ciekawymi. W ich treści znajduje się jednak subtelna reklama danej firmy, która wykupiła możliwość dodania takiego tekstu w serwisie. Ogólnie treści sponsorowane nie różnią się pod wieloma względami od tych standardowych publikowanych na danym portalu, a jedynie posiadają wzmiankę o marce, które stworzyła wpis. Artykuły sponsorowane są idealnym sposobem na reklamowanie swoich produktów i firmy w internecie. Obecnie wykorzystuje je bardzo wiele różnego rodzaju firm o różnej wielkości czy profilu. Celem artykułów jest dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej odbiorców oraz subtelnym zareklamowaniu się. Jest to jeden z najbardziej przemyślanych i wyrafinowanych sposobów promocji, który budzi pozytywne emocje. Artykuły sponsorowane tworzyć możemy samodzielnie lub możemy zlecać ich napisanie oraz publikacje. Koszt tego typu reklamy jest niezwykle elastyczny. Jest zależny od wielkości portalu, na którym chcemy zamieścić tekst i sposobu wykonania samego tekstu.

Artykuły sponsorowane cechują się odpowiednim sposobem promocji i zareklamowania swojej marki. Najczęściej w artykule reklama znajduje się pod koniec tekstu. Ma ona też przeważnie kilka zdań i nie jest natarczywa. Powinna mieć formę kilku zdań nawiązania do tekstu, iż dana firma oferuje podobne produkty lub ciekawe rozwiązania. W artykule sponsorowanym powinniśmy zaciekawić odbiorcę treścią i dać mu możliwość przejścia na naszą witrynę w celu poszukiwania dalszych informacji. Z pewnością reklama taka nie może być nachalna lub otwarcie promować konkretnego produktu. Odbiorcy odczytają nieuczciwe intencje i nie skorzystają z takiej oferty.

Kto może korzystać z takiej formy reklamy?

Z promocji poprzez artykuł sponsorowany skorzystać może wiele osób w różnych sytuacjach czy działających w różnych branżach. Mogą być to zarówno osoby prywatne, jak i małe firmy czy duże marki działające lokalnie i globalnie. Aby reklamować się przez teksty sponsorowane, nie musimy posiadać sporego budżetu, a ogólnie ceny rozpoczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Korzystać z tekstów sponsorowanych możemy także w różnym celu np. sprzedażowym czy zwiększenia zasięgu marki. Promocję możemy przeprowadzić zarówno samodzielnie tworząc i zlecając publikacje tekstu na konkretnym portalu lub prosząc agencje interaktywne o wykonanie całej promocji w zamian za opłatą.

Jakie korzyści dają artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane dają wiele korzyści i zdecydowanie warto korzystać z nich w celu promocji. Pierwszym plusem jest możliwość pozyskania wielu nowych klientów. Jeśli zamieścimy taki tekst na odpowiednio dużym i renomowanym portalu internetowym, przeczyta go wiele osób. Część z nich na pewno zdecyduje się przejść naszą witrynę, aby uzyskać kolejne informacje czy przeczytać kolejne teksty. Dzięki temu będą mogli oni skorzystać z naszej oferty. Teksty sponsorowane to również efektywne wykorzystywanie środków na promocję. Płacąc za wykonanie i publikację tekstu, wydajemy pieniądze na reklamę grupie osób zainteresowanych daną tematyką. Dzięki temu każda wydana złotówka nie będzie zmarnowana i zostanie przeznaczona na reklamę z dużą szansą powodzenia. Kolejnym sporym plusem artykułów sponsorowanych jest pozytywnych ich odbiór. Teksty takie — nawet z subtelną reklamą są odbierane jako ciekawe, rzeczowe i pozytywne. Bardzo często teksty takie mogą być polecane kolejnym osobom oraz pozostają w sieci na zawsze.

Jak stworzyć artykuł sponsorowany?

Jeśli zdecydowaliśmy się samodzielnie stworzyć artykuł sparowany, możemy zrobić to prosto i skutecznie. Należy jednak w takiej sytuacji kierować się kilkoma wskazówkami. Z pewnością pierwszą będzie profesjonalizm i wykonanie jakościowego tekstu. Obecnie w sieci siłę przebicia mają jedynie merytoryczne i wartościowe treści. Tekst musi być zatem wykonany bezbłędnie, poprawnie oraz zawierać sprawdzone dane. Odpowiednio powinniśmy wybrać również tematykę. Powinna być ona ponadczasowa oraz interesująca. Teksty powinny być przeznaczone dla możliwie jak najszerszego grona odbiorców oraz być napisane prostym językiem. Dzięki temu tekst będzie uniwersalny i odpowiedni dla wszystkich czytelników. Kolejną wskazówką jest odpowiednia długość tekstów. Warto, aby były one dłuższe niż kilkaset znaków i miały np. 4-5 tysięcy znaków. Im dłuższy tekst, tym bardziej profesjonalny nasz wizerunek i większe zaangażowanie czytelników.

Jeśli nigdy nie tworzyliśmy artykułu sponsorowanego, możemy porównać teksty, które znajdują się na stronie, na której chcemy opublikować nasz tekst lub sprawdzić ogólne wpisy tematyczne na dowolnym portalu branżowym. W takiej sytuacji możemy stworzyć taki sam tekst, jedynie dodając kilka zdań zachęcających do skorzystania z oferty marki na końcu. Gdy nie czujemy się zbyt pewnie w pisaniu treści, możemy zlecić napisanie tekstu copywriterom np. na portalach ze zleceniami czy freelancerom oraz go zmodyfikować do własnych potrzeb. Będzie to dobre rozwiązanie, gdyż zapewni odpowiednią jakość tekstu i umożliwi jego przerobienie.

Niezwykle ważną kwestią jest również sama promocja. Nie może być ona nachalna, otwarta czy zajmować zbyt wiele miejsca. Odbiorcy zorientują, że tekst jest pisany jedynie w celu reklamowym i stracą zaufanie do naszej marki. Najlepszym sposobem jest umieszczenie wzmianki o naszej firmie wraz z linkiem i krótką informacją, że na stronie znajdują się ciekawe produkty czy dalsze informacje. Nigdy nie wolno oszukiwać w tym względzie, gdyż rozczarowani czytelnicy, którzy przejdą na naszą stronę i nie znajdą tych informacji, nie skorzystają z naszych usług.

Dodaj komentarz