Remarketing Google Ads - wyświetlaj reklamy w Google

Remarketing Google Ads – wyświetlaj reklamy w Google klientom, którzy odwiedzili Twoją witrynę i dowiedz się, czym jest remarketing!

Remarketing w Google to jedna z ciekawszych opcji, gdy korzystamy z promocji tego giganta IT. Jeśli wyświetlamy reklamy jako banery graficzne, filmiki na YouTube czy płatne wyniki wyszukiwania możemy wyświetlać je tylko osobom, które odwiedziły już naszą stronę internetową. Remarketing jest też ogólnie skutecznym sposobem promocji, który posiada wiele plusów. Poniżej przedstawiamy wszystkie informacje odnośnie remarketingu ogólnie oraz w systemie reklamowym Google Ads.

Czym jest remarketing?

Remarketing to tzw. marketing wtórny. Polega on na rejestrowaniu użytkowników z naszej strony oraz następnie na wyświetlaniu im reklam w internecie poprzez systemy reklamowe np. Google Ads. W praktyce remarketing oznacza zapamiętywanie konkretnych użytkowników, którzy odwiedzili witrynę i weszli z nią w interakcje oraz wyświetlanie reklam tylko im jeśli będą oglądali filmiki na YouTube czy wyszukiwali informacji w wyszukiwarce internetowej. Celem remarketingu jest przypominanie naszym użytkownikom o ofercie oraz zwiększanie tym samym sprzedaży. Ogólnie wyróżnia się dwa typy remarketingu — statyczny i dynamiczny. Remarketing statyczny polega na emitowaniu jednego rodzaju reklam wszystkim osobom, które weszły na naszą witrynę i zachowywały się na niej w dowolny sposób. Remarketing dynamiczny polega zaś na wyświetlaniu konkretnych produktów osobom, które zachowywały się w konkretny sposób na naszej witrynie np. porzuciły koszyk czy przeglądały konkretne miejsca na naszej stronie internetowej.

Od technicznej strony remarketing polega na zainstalowaniu pixela na naszej stornie www w kodzie witryny. Każdy system reklamowy posiada swój własny pixel np. Google Ads i gdy dana osoba wejdzie na naszą stronę w przeglądarce użytkownika, zostanie umieszczone tzw. ciasteczko. Następnie, gdy użytkownik odwiedzi stronę, na której Google wyświetla reklamy, Google rozpozna użytkownika po ciasteczku i wyświetli mu właśnie naszą reklamę, a nie reklamę losową z puli.

Remarketing w Google Ads

Remarketing w Google Ads to opcja marketingu wtórnego oferowana przez Google. Opcja ta jest całkowicie darmowa i nie wymaga dodatkach działań. Znajduje się ona wbudowana w standardowy system reklamowy Google Ads i możemy wykorzystać ją w każdej chwili. Remarketing w Google Ads działa na podobnej zasadzie jak inne systemy remarketingowe. W systemie wystarczy pobrać specjalny fragment kodu, który umieścić go w witrynie www. Możemy zrobić to samodzielnie lub poprosić o pomoc specjalistów. Po uruchomieniu remarketingu, Google rozpocznie tworzenie standardowych list odbiorców. Będą one podzielone na standardowe części np. wszystkich osób, które odwiedzają witrynę czy osób, które wykonały konwersje. Możemy również samodzielnie określić warunki dodawania na własne listy i tworzyć je według własnych kryteriów. Utworzone już listy remarketingowe są dostępne w systemie Google Ads. Możemy wybrać je zamiast tworzenia nowej grupy docelowej i emitować reklamę właśnie tym użytkownikom z listy. Osoby z list marketingowych możemy również dodatkowo filtrować według standardowych parametrów np. wieku czy płci, które są dostępne w systemie Google Ads. Oznacza to, że z osób, które odwiedziły naszą witrynę, możemy wybrać jedynie te z określonej lokalizacji, w określonym wieku czy o określonych zainteresowaniach.

Jakie korzyści daje remarketing?

Remarketing w Google Ads daje wiele korzyści — zarówno tych związanych ogólnie z marketingiem, jak i reklamowaniem się w Google. Pierwszym plusem wykorzystania takiej strategii marketingowej jestem możliwość dotarcia do osób, które odwiedziły już naszą witrynę. Dzięki temu będziemy mogli reklamować się w grupie osób, które są zainteresowane naszą tematyką i mogą z dużym prawdopodobieństwem kupić nasz produkt. Przy targetowaniu odbiorców, nigdy nie mamy pewności czy teoretycznie parametry odpowiadają rzeczywistości i teoretycznie potencjalny klient wejdzie naszą stronę. Reklamując się w grupie osób, które już to zrobiły, mamy dużo większą pewność, że wrócą oni do naszej marki. Regularne przypominanie się osobom, które weszły w interakcję z naszą marką, sprawia, że przywiązujemy je do naszego sklepu czy projektu. W przyszłości mając do wyboru kilka opcji, wybiorą właśnie naszą firmę, gdyż będą o niej dobrze poinformowani i będą ją kojarzyli.

Remarketing w Google Ads to również wiele korzyści związanych z samą reklamą w Google. Pierwszą z nich jest korzystanie z wiodącego systemu reklamowego w sieci. Google Ads daje możliwości reklamy na YouTube, w banerach reklamowych na stronach partnerów czy w formie płatnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu będziemy mogli dopasować ofertę promocji do własnych preferencji i sposobu działania. Sama współpraca z Google Ads to gwarancja legalności, przydatnych narzędzi dodatkowych czy obszernego systemu reklamowego.

Jak uruchomić remarketing w Google Ads?

Uruchomienie remarketingu w Google Ads jest stosunkowo proste. Z pewnością poradzi sobie z takim zadaniem każda osoba, która samodzielnie targetuje reklamy czy je uruchamia. Cała operacja polega na pobraniu kodu oraz wstawieniu go na witrynie. Szczegółowe informacje dostępne są w samouczku Google Pomoc i mogą być różne w zależności od tego, na jakim urządzeniu uruchamiamy promocję.

Kiedy warto stosować remarketing ?

Remarketing w Google Ads warto stosować w kilku przypadkach. Z pewnością pierwszym z nich jest prowadzenie sklepu internetowego oraz sprzedaż produktów. Remarketing pozwala podnieść sprzedaż i skłonić osoby do kolejnych transakcji. Jeśli zatem posiadamy swoich klientów lub stałych odwiedzających witrynę, zdecydowanie warto emitować im reklamy w Google. Z remarketingu skorzystać warto też przy promowaniu swojej lokalnej marki. Regularne przypominanie się takim klientom również przyniesie spore korzyści i skłoni ich do kolejnych odwiedzin naszego stacjonarnego punktu tak jak w przypadku e-sklepu. Z remarketingu skorzystać warto również wtedy, gdy nigdy tego nie robiliśmy. Z pewnością reklama wtórna nie przyniesie nam strat, a pozwoli uzyskać kolejne profity. Remarketing jest niezwykle ważny, gdy działamy w branży, gdzie nie możemy liczyć na regularny i spory napływ nowych klientów. Dzięki regularnemu reklamowaniu się wśród obecnych klientów, nie będziemy stopniowo ich tracili tak szybko, jak nie podejmując żadnych działań.

Dodaj komentarz