Gdy prowadzimy profil marki lub swój profil na Facebooku, jedną z najtrudniejszych rzeczy jest zdobywanie lajków. Sztuka ta wymaga stworzenia ciekawego postu i zaciekawienia odbiorcy. Nie jest to jednak jedyny sposób na zdobywanie polubień naszego materiału czy profilu a jeden z wielu. Poniżej prezentujemy najciekawsze sposoby zdobywania lajków na Facebooku które z pewnością będą działały zarówno przy prywatnym profilu, jak i oficjalnym profilu marki.
Po prostu stwórz dobry materiał
Pierwszym i podstawowym sposobem na zdobywanie polubień na Facebooku jest po prostu tworzenie dobrych jakościowo i ciekawych postów. Metoda ta działa niezależnie do kategorii tematycznej czy ilości fanów oraz obowiązuje od początku istnienia Facebooka. Jeśli chcemy, aby nasz materiał był popularny i wielokrotnie polubiany należy przygotować go w rzetelny oraz poprawny sposób. Musi on zawierać jedynie prawdziwe i sprawdzone dane. Musi być też bezbłędny i nienaganny. Dobrym pomysłem jest poruszenie w nim kwestii ogólnych, z których skorzystać będzie mogło wiele osób. Warto pisać go również prostym i zrozumiałym językiem — lub o ile pozwoli na to sytuacja w nieco luźniejszym tonie. Jeśli na Facebooku mamy taką możliwość, warto post również formatować. Zwiększa to czytelność wiadomości i sprawia, że post wygląda na bardziej profesjonalny. Jeśli nie mamy możliwości formatowania postu, powinniśmy podzielić go na sekcje, aby również był czytelny. Do postów warto dodawać zdjęcia czy filmiki wysokiej jakości. Te za darmo możemy pobierać z banków zdjęć. Dzięki temu posty będą dużo bardziej profesjonalne oraz dużo korzystniejsze.
Poproś o lajki
Bardzo prostym i skutecznym sposobem zarazem jest poproszenie o polubienie danego materiału. Może wydawać się on tak banalny, że wiele osób nie bierze go pod uwagę. W pewnych przypadkach można jednak poprosić swoich fanów lub znajomym na Facebooku o to, aby polubili materiał. Może być to prośba umotywowana np. chęcią pobicia rekordu czy wyróżnienia się w szczególnej sytuacji np. gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Znajomi i fani z pewnością nie zawiodą nas i przynajmniej część z nich da lajka dla naszego materiału. Ten sposób warto jednak stosować jako awaryjny lub okazjonalny. Zbyt częste proszę o polubienia, może zakończyć się ich brakiem oraz obniżeniem naszej dobrej opinii.
Lajk za korzyść
Trzeci sposób na zdobywanie lajków na Facebooku jest motywowane lajkowanie. Jest to sposób, który polega na oferowaniu czegoś w zamian za polubienie posta. Jest to też popularna i szeroko stosowana metoda. W zamian za polubienie naszego posta możemy oferować darmowego e-booka, udział w konkursie lub grupowo za określoną liczbę polubień dany profit np. obniżkę cen. Ciekawym rozwiązaniem jest też oferowanie darmowego poradnika czy gratisów, które są niezwykle popularne. Lajki możemy w ten sposób zdobywać również nieco podstępem, przeprowadzając ankietę, gdzie łapka w górę oznaczać będzie odpowiedź A, a serduszko odpowiedź B. Lajk za korzyść działać może na zasadzie odnoszenia konkretnych wymiernych zysków. W zamian za polubienie postu możemy oferować np. promocyjny kod na nasz asortyment.
Wymiana lajków na portalach i serwisach typu likelike
Coraz popularniejszym sposobem pozyskiwania lajków w social mediach, a zwłaszcza na Facebooku jest ich wymiana. W sieci lub nawet na samym portalu istnieje wiele miejsc typu like4like, czyli w dosłownym tłumaczeniu lajk za lajk. Działanie takich grup i serwisów polega na polubieniu innych materiałów oraz wymianie naszych lajków na lajki innych osób. Zewnętrzne portale internetowe umożliwiają zdecydowanie, z jakiego kraju mają pochodzić polubienia naszego materiału oraz ile lajków dziennie może być dodane maksymalnie. Na grupach FB zasada działania tego sposobu jest prostsza i polega jedynie na wymianie lajków z innymi użytkownikami. Rozwiązanie to jest ciekawe, a odpowiednio przeprowadzane bezpieczne i wygodne. Budzić może jednak wątpliwości natury moralnej, choć jeśli nie mamy tego typu rozterek w krótkim czasie, możemy zwiększyć popularność materiału i napędzić jego dalsze polubianie.
Zakup linków w sieci
Zdecydowanie jedną z najbardziej kontrowersyjnych i ryzykownych opcji zdobywania lajków na Facebooku jest ich zakup. Obecnie w sieci na różnych portalach aukcyjnych czy serwisach np. Allegro, Fiver itp. możemy zakupić daną ilość lajków. Według zapewnień sprzedawców lajki pojawią się na naszym koncie jak najszybciej, będzie to możliwe. Opcja ta jest niezaprzeczalnie komfortowa, gdyż w zamian za opłatę na naszym profilu po prostu przybędzie polubień. Jest to jednak jedyny plus. Do minusów zaliczyć należy niewiadome źródło pochodzenia. Lajki tak zakupione mogą być generowane masowo przez specjalne programy, dodawane z fałszywych kont użytkowników czy innego nielegalnego źródła. Nie mamy również wpływu na to, w jaki sposób zostaną dodane lajki i czy będzie to naturalny proces, czy wręcz przeciwnie sztuczny i przeprowadzony w krótkim okresie czasu. Facebook posiada liczne algorytmy wychwytujące próbę oszustwa. Jeśli zamierzamy zdecydować się na tego typu opcje, warto wybierać sprawdzonych sprzedawców oraz upewnić się, co do jakości, oraz formy ich dodawania.
Płatna reklama posta
Ostatnią w naszym zestawieniu opcją jest płatne promowanie posta. Jeśli posiadamy pewne środki i chcemy przy ich pomocy zwiększyć liczbę lajków danego materiału, możemy rozpocząć jego promowanie. Kierując post do odpowiedniej grupy osób przy płatnej reklamie, zobaczy go wielu odbiorców. Osoby te z pewnością polubią post, jeśli będzie ciekawy i będzie poruszał odpowiednią tematykę. Promując post w taki sposób, możemy liczyć też na udostępnianie i ogólną większą popularność. Post, który zdobędzie wiele lajków i komentarzy może być także wyżej promowany w wynikach wyszukiwania oraz na Facebooku, dzięki czemu zobaczą go kolejne nowe osoby. Wykupując płatną reklamę postu, możemy wybrać odpowiedni cel reklamowy, a Facebook będzie oprócz targetowania reklamy wybierał osoby, które najchętniej lajkują materiały w serwisie i są w nim aktywne.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?