Konto Marki w social mediach – dowiedz się jak je prowadzić skutecznie i efektywnie!

Prowadzenie konta marki w social mediach to obecnie obowiązkowy element marketingu internetowego. Bardzo często jednak prowadzenie takiego profilu budzi w nas wiele wątpliwości i obaw. Ogólnie nie jest to sztuka trudna i możemy wykonywać ją samodzielnie. Aby prowadzenie takiego konta było skuteczne i komfortowe warto kierować się jedynie kilkoma wskazówkami i zwracać uwagę na pewne elementy. W tym tekście przedstawimy wszystkie przydatne informacje na temat prowadzenia konta marki w social mediach.

Tworzenie profilu

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać przy prowadzeniu konta marki jest założenie profilu lub jego uzupełnienie, jeśli posiadamy nieaktywny profil. Jest to bardzo ważny krok, gdyż będzie on podstawą wszystkich dalszych elementów prowadzenia konta marki. Odpowiednie uzupełnienie i stworzenie profilu wpływa też na wiarygodność oraz pozytywny odbiór wśród klientów. Tworząc profil, musimy zatem uzupełnić wszystkie możliwe pola i formularze. Powinniśmy też skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje nam portal np. Facebook czy Twitter i uzupełnić wszystkie możliwe multimedia, rubryki, sekcje — nawet te mniej popularne. W pełni poprawnie uzupełniony profil będzie oznaką staranności i profesjonalizmu dla użytkowników. Do uzupełniania profilu warto wybierać materiały graficzne jedynie te najwyższej jakości, a wszystkie dane wprowadzać po przemyśleniu i zgodnie z prawdą np. godziny otwarcia. Przed stworzeniem profilu dobrym pomysłem jest sprawdzenie profili marek konkurencyjnych firm oraz tego, czym wyróżniają się i jakie profile prowadzą. Będzie nam wtedy łatwiej stworzyć lepszy profil.

Angażowanie odbiorców

Drugim elementem prowadzeniu konta marki jest angażowanie odbiorców oraz atrakcyjne prowadzenie profilu. Z pewnością wiele firm traktuje konta społecznościowe jedynie jako wizytówkę i nie zagląda na nie przez wiele dni z rzędu lub nie robi tego w ogóle. Aby profil marki dawał korzyści, musi być prowadzony “na bieżąco”. Dzięki temu klienci widzą, że nasza firma działa, jest rzetelna i profesjonalna. Poprzez działanie profilu oraz angażowanie odbiorców możemy też zwiększać sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów do marki.

Z pewnością prowadząc taki profil, powinniśmy dodawać regularnie posty. Warto, aby były one dłuższe, zawierały przydatne treści czy słowa kluczowe, dzięki którym będą mogły być wyszukiwane w wyszukiwarce. Aby tworzyć atrakcyjne posty, warto też używać formatowania oraz odpowiednio układać tekst wizualnie. Oprócz tego, że musi być on bezbłędny i poprawny językowo, może zawierać też elementy urozmaicające np. emotikony. Jeśli istnieje taka możliwość, warto dodawać niestandardowe emotki np. w kolorze zielonym czy niebieskim. Z pewnością jest to dość oryginalne i przyciągające uwagę odbiorców. Do angażowania fanów możemy używać również różnego rodzaju konkursów czy inicjatyw. Zorganizowanie takich mini eventów online z pewnością sprawi ze stali użytkownicy, będą odwiedzali nasz profil dużo częściej, a nowi odwiedzą go z tego powodu. Dobrym sposobem jest też zadawanie pytań otwartych, dzięki którym użytkownicy poczują się docenieni i będą mogli wyrazić swoją opinię.

Co robić w przypadku negatywnych komentarzy?

Nieodłącznym elementem prowadzenia konta w social mediach są negatywne komentarze. Czasami wynikają one z racjonalnych pobudek np. nieprawidłowo wykonanej usługi – czasami są jedynie efektem działań hejterów czy nawet konkurencji. W takich sytuacjach z pewnością należy zachować oficjalny ton oraz próbować rozwiązać sprawę jak najwcześniej. Dzięki temu nie damy powodu do dalszej krytyki. Jeśli jest to możliwe, warto publicznie zaznaczyć, że zajmujemy się daną sprawą i prosić o przejście na rozmowę prywatną. Poprzez takie zachowanie nasi inni odbiorcy dowiedzą się, że zależy nam na każdym kliencie — nawet tym który stosuje niepochlebne opinie.

Reklamowanie konta marki

Prowadzenie konta marki to nie tylko dodawanie postów i zajmowanie się obecnymi klientami, ale także pozyskiwanie nowych klientów i promowanie naszej firmy w social mediach. Istnieje na to kilka sposobów. Z pewnością możemy skorzystać z płatnej promocji i promować posty czy wyświetlać reklamę jako konto marki odpowiednio osobom — z naszej grupy docelowej. Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do nowych osób, a także zainteresować ich swoim profilem. Jeśli nie posiadamy środków na płatne kampanie reklamowe, dobrym pomysłem jest dołączenie do grup tematycznych oraz promowanie marki właśnie w takich miejscach. Znajduje się tam wiele osób zainteresowanych daną branżą czy tematyką. Branie udziału w dyskusji, dodawanie postów — ogłoszeń czy ogólna aktywność tego typu z pewnością zwrócą na nas uwagę innych uczestników grupy. Aby promować firmę przy pomocy konta marki, możemy skorzystać też z inbound marketingu, content marketingu czy viral marketingu. W zależności od typu strategii możemy tworzyć treści i publikować je w social mediach oznaczając swoją nazwą lub logiem. Treści takie w zależności od rodzaju promocji mogą mieć różny charakter, ale głównym ich celem jest danie odnalezienia użytkownikom danego portalu. Im więcej materiałów udostępnimy, tym do większej ilości osób będziemy mogli dotrzeć.

Oferty specjalne

Prowadzenie konta marki to także obowiązki. Jednym z nich jest ten dotyczący dostarczania odbiorcom atrakcyjnych ofert. Klienci i użytkownicy bardzo często śledzą takie konta jedynie w celu uzyskania profitów i jest to dobra okazja, aby przyciągać nowych klientów w taki sposób. Ciekawym pomysłem będzie stworzenie regularnych np. cotygodniowych promocji, z których będą mogli korzystać fani profilu. Możemy również dodawać okresowo kupony, rabaty czy zniżki np. w okresie świątecznym, czy przy okazji ogólnych wydarzeń. Jeśli będziemy publikowali na profilu marki oferty dostępne jedynie tam, z pewnością wiele osób będzie śledziło nasze konto. Dodawanie ofert obowiązujących jedynie na profilach w social mediach ma też jeszcze jeden plus. Posty z takimi informacjami można bardzo łatwo udostępniać. Dzięki temu wielu zadowolonych klientów będzie mogło udostępniać posty swoim znajomym i zwiększać zasięg naszej marki.

Dodaj komentarz