Pozycjonowanie szerokie nowym trendem w pozycjonowaniu

Poznaj, czym jest pozycjonowaniem pod wiele fraz – nawet kilkaset!

Pozycjonowanie szerokie pod wiele fraz staje się coraz bardziej rozpoznawalne. Trend ten, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco nietrafiony, ostatecznie jest niezwykle ciekawym rozwiązaniem. Wykorzystywanie do pozycjonowania witryny w sieci i pozyskiwania ruchu organicznego wielu mniej popularnych fraz posiada też wiele plusów i korzyści. W tym tekście przybliżamy trend pozycjonowania szerokiego oraz podpowiadamy, kiedy i dlaczego warto z niego korzystać.

Pozycjonowanie szerokie – co to takiego jest?

Koncepcja pozycjonowania szerokiego opiera się na wykorzystywaniu do tego celu wielu fraz mniej popularnych, niż te najbardziej rozpoznawalne w danej kategorii. Pozycjonując witrynę standardowo, będziemy walczyli o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google pod frazami, które przynoszą najwyższy ruch, są najczęściej wyszukiwane i najbardziej popularne. Pozycjonowanie szerokie jest przeciwieństwem pozycjonowania standardowego. W tym rodzaju pozycjonowania będziemy wykorzystywali bardzo dużo słów kluczowych mniej popularnych, co sumarycznie ma dać takie same lub lepsze wyniki od pozycjonowania standardowego. Kluczowa w tej opcji jest ilość fraz. Musi być ona na tyle duża, aby zrekompensować mniejszy ruch przy wykorzystywaniu mniej popularnych fraz. Naszą witrynę będziemy zatem pozycjonowali pod kilkadziesiąt, kilkaset czy nawet kilka tysięcy fraz z danej kategorii. Teoretycznie pozycjonowanie szerokie może odbywać się też bez jakichkolwiek limitów i wykorzystywać nieskończoną ilość fraz.

Przykład pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie szerokie nie jest zbyt popularne, dlatego wielu osobom może wydać się nieco niezrozumiale. Najlepszym przykładem pozycjonowania szerokiego będzie zatem porównanie fraz np. dla kategorii moda męska. Przy pozycjonowaniu standardowym będziemy umieszczali na witrynie najpopularniejsze frazy — pod którymi będziemy chcieli się znaleźć w sieci. Będą to np. “garnitur, moda męska, sklep z garniturami czy spodnie do garnituru”. Przy pozycjonowaniu ogólnym będziemy wybierali zatem kilka — kilkanaście fraz głównych, pod którymi będziemy walczyli o jak najwyższą pozycję. Przy pozycjonowaniu szerokim będziemy używali bardzo dużej ilości fraz mniej popularnych stawiając na ilość. Będą to frazy typu “granatowe spodnie galowe, moda dla puszystych mężczyzn, wdzianie galowe, marynarki w kratkę itp”. Nie będziemy również faworyzować żadnej z fraz, a stawiać na umieszczaniu jak największej ilości słów kluczowych na stronie.

Jakie plusy daje pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie ma bardzo wiele plusów i wbrew pozorom może przynieść liczne korzyści. Z pewnością pozyskując ruch z mniej popularnych fraz na naszą stronę, docierać na nią będą osoby, które poszukują konkretnie danej rzeczy i są zdecydowane na konkretny zakup. Klienci tacy mogą przynosić dużo większe zyski, niż osoby jedynie przeglądające dane kategorie. Przy pozycjonowaniu szerokim nie musimy również posiadać dużej ilości czasu oraz środków w walce o wysokie pozycje na najpopularniejszych frazach w danej kategorii. Często jest to kosztowne i trudno jest nam przebić się np. do TOP3 danej frazy. Pozycjonowanie szerokie możemy też stosować jako uzupełnienie podstawowego pozycjonowania. Nie niesie ono ze sobą zagrożenia przeoptymalizowania witryny czy nałożenia filtrów jak w przypadku usilnego promowania jednego słowa kluczowego na stronie. Z pozycjonowania szerokiego możemy korzystać też w różnych sytuacjach, działając w różnych branżach czy pozycjonując różne strony internetowe np. blog czy e-sklep. Z racji na niski poziom skomplikowania, teksty SEO z różnymi fazami możemy dodawać też regularnie samodzielnie w dowolnym tempie. W tej opcji nie walcząc o pozycję na popularnych frazach, nie musimy działać szybko oraz intensywnie (często wydając duże sumy na takie działania).

Jak pozycjonować witrynę w ten sposób?

Szerokie pozycjonowanie witryny odbywać się będzie bardzo podobnie do tego standardowego — pod kilka najpopularniejszych fraz. Podstawą pozycjonowania również będzie ogólna optymalizacja strony i przystosowanie jej pod wszelkimi możliwymi względami do wyszukiwarki Google. Będzie to np. ustawianie odpowiednich opisów i tytułów witryny widocznych w wyszukiwarce jako wyniki, ustawienia poprawnych metadanych, skrócenie czasu wczytywania się witryny, regularne publikowanie contentu, uproszczenie konstrukcji i kodu html czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.

Głównym sposobem na pozycjonowanie szerokie jest odpowiednie wykorzystywanie fraz. Te będziemy mogli zamieszczać na samej stronie internetowej — w różnych jej częściach oraz w tekstach seo. Podstawowym zadaniem, którego przeważnie nie wykonamy samodzielnie — jak w przypadku kilku najpopularniejszych fraz jest ustalenie listy słów kluczowych, które będziemy zamieszczali w tekstach seo. Możemy zrobić to np. w Planerze Słów Kluczowych Google czy na specjalnych serwisach w sieci, które oferują takie usługi. Serwisy te umożliwiając wpisanie kilku fraz ogólnych z danej kategorii i wyświetlają listę kilkuset najczęściej używanych fraz w Google. Te słowa kluczowe możemy również filtrować czy używać według własnego uznania. Listę słów kluczowych używanych na naszej witrynie możemy też rozbudować i aktualizować. Z pewnością wystarczy jedynie kilkukrotne użycie takiej frazy i nie musimy regularnie powracać już do takiego słowa kluczowego. Poszczególne słowa kluczowe możemy umieszczać też w różnych kombinacjach, long tailach czy odmianach.

Teksty SEO, w których będziemy zamieszczali nasze słowa kluczowe, również powinny być odpowiednio zoptymalizowane, aby dawały jak najlepszy rezultat. Z pewnością muszą być unikalne oraz muszą być związane z daną tematyką. Google potrafi wykrywać próby manipulacji np. niezgodne frazy w tekście z innej kategorii tematycznej. Dobrym pomysłem jest formatowanie tekstu, używanie list punktowych, tabel czy pogrubień. Warto również aby teksty miały długość m. in. dwóch, trzech tysięcy znaków. Google promuje witryny z wartościowym i obszernym contentem, więc warto nasze frazy umieszczać właśnie w takich tekstach. Nie powinniśmy umieszczać w tysiącu znaków więcej niż z jednej — dwóch fraz, choć jest to bardziej zapobiegawcze działanie przed przeoptymalizowaniem tekstu, którego jednak trudno dokonać przy tak wielu różnych frazach.


Sprawdź koniecznie: Optymalizacja i pozycjonowanie strony www — Często zamiennie używane pojęcia nie są tym samym! Sprawdź, czym się różni optymalizacja od pozycjonowania oraz na czym polega każdy z procesów!

Dodaj komentarz