Pozycjonowanie lokalne – dowiedz się jak zwiększać widoczność witryny, ale jedynie lokalnie i kiedy warto to robić!

Pozycjonowanie lokalne to jeden z najpopularniejszych typów pozycjonowania. Strategia ta zakłada zwiększenie jedynie widoczności witryny w sieci lokalnie — w danym mieście lub lokalizacji. Duża część osób, które prowadzi biznesy lokalne lub projekty w danym regionie nie wie do końca, jak działa pozycjonowanie lokalne, jakie ma plusy oraz jak pozycjonować lokalnie swoje witryny. Poniżej przedstawiamy wszystkie informacje o pozycjonowaniu lokalnym i podpowiadamy jak promować w wyszukiwarce Google witrynę w danym mieście.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to pozycjonowanie witryny internetowej, ale jedynie w kontekście lokalnym — np. danego miasta. Jest to jeden z najpopularniejszych typów pozycjonowania i ma na celu windowanie pozycji w Google w sytuacji, gdy dana osoba wyszukuje informacji lokalnie lub wyszukuje ją, będąc w danym miejscu. Pozycjonowanie lokalne ogólnie składa się z takich samych czynności co te tradycyjne, ale posiada kilka dodatkowych elementów, które mają na celu poinformować Google, aby wyświetlało naszą witrynę w danej kategorii szczególnie lokalnie np. w danym mieście. Efektem pozycjonowania lokalnego jest wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania Google, jeśli użytkownicy szukają usług lub produktów lokalnie.

Jakie plusy ma pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne posiada bardzo wiele plusów i korzyści. Z pewnością pierwszą z nich będzie możliwości dotarcia do osób, które mieszkają w danym mieście oraz interesują się daną kategorią. Dzięki temu efektywnie będziemy wydawali budżet na promocję witryny i będziemy mogli pozyskiwać wielu klientów — a co za tym idzie liczyć na większe zyski. Z pozycjonowania lokalnego nie korzysta zbyt wiele lokalnych marek czy firm — szczególnie w mniejszych miejscowościach. Dzięki temu niskim nakładem finansowym i prosto będziemy mogli na lokalnym rynku pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Prowadząc pizzerie czy butik będzie to bardzo korzystna forma marketingu internetowego. W porównaniu do marek, które nie pozycjonują witryn lokalnie w ogóle, prześcigniemy je pod tym względem i będziemy mogli rozwijać się dużo szybciej. Samo pozycjonowanie lokalne nie jest trudniejsze niż te ogólne oraz poprawnie przeprowadzone nie niesie ze sobą ryzyka np. kar czy utraty obecnej ogólnej pozycji. Na rynku działa też wiele agencji seo, gdzie możemy zamówić usługę pozycjonowania lokalnego bez większego problemu.

Jak pozycjonować lokalnie swoją witrynę?

Pozycjonowanie lokalne będzie głównie związane z czynnościami, które będą przywiązywały naszą witrynę do danej lokalizacji oraz czynnościami pozycjonującymi witrynę pod konkretne słowa kluczowe. Dzięki temu nasza witryna będzie pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania w kontekście lokalnym w danej kategorii.

Pierwszym sposobem pozycjonowania lokalnego są teksty seo. Ogólnie służą one do informowania Google, o tym, o czym jest nasza strona internetowa. Znajdują się w nich frazy i słowa kluczowe z naszej kategorii, pod którymi chcemy być wyszukiwani. Oprócz fraz tematycznych jak rower czy piłka należy w tekstach seo dodawać frazy lokalne jak np. Kraków, Małopolskie itp. Dzięki temu Google znajdzie na naszej stronie frazy, które wprowadzają użytkownicy wyszukujący lokalnie dane zakłady, firmy czy produkty i wyświetli naszą stronę takim osobom Frazy lokalne mogą składać się z samych nazw miast, być połączeniem słów kluczowych tematycznych i nazwy miasta, padać w odmianie czy być dodawane jako długie ogony. Teksty seo z takimi frazami powinny być również zamieszczane często oraz regularnie. Same teksty seo, aby były skuteczne, muszą być bezbłędne, nie mogą być przeoptymalizowane zbyt dużą ilości fraz lokalnych, powinny być sformatowane, podzielone na sekcje czy posiadać śródtytuły. Pisząc takie teksty, należy kierować się ogólnymi zasadami pisania tekstów seo, a frazy lokalne tylko niejako dodawać do takiego tekstu.

Drugim sposobem na pozycjonowanie lokalne witryny jest linkowanie zewnętrzne, ale z tylko z lokalnych forów czy stron www. Link Building jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia pozycji naszej witryny w wyszukiwarce. Google na podstawie ilości linków w internecie do danej witryny szacuje, jak bardzo strona jest popularna i jak dużo osób ją poleca. Dzięki temu możemy podwyższyć swoją wartość i renomę oraz liczyć na zwiększenie pozycji w Google. Oprócz standardowych korzyści link buildingu, jeśli będziemy przeprowadzali go na witrynach lokalnych, Google otrzyma kolejny sygnał, że nasza witryna powiązana jest z daną lokalizacją. Backlinki umieszczać możemy na forach internetowych, lokalnych profilach w social mediach, stronach lokalnych, witrynach informacyjnych działających na danym terenie i w każdym miejscu które będzie powiązywało naszą stronę www z daną lokalizacją.

Kolejnym pomysłem na pozycjonowanie lokalne witryny i zwiększenie jej widoczności lokalnie jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps oraz powiązanie jej z witryną. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów, aby Google otrzymało informację o lokalizacji naszej witryny. Stworzenie takiej wizytówki jest proste, darmowe i nie wymaga od nas specjalnych umiejętności. Należy wypełnić ją jedynie rzetelnie, dodając zdjęcia, czy zweryfikować adres przepisaniem kodu z otrzymanego listu. Właśnie dzięki weryfikacji adresu Google ma pewność, że dana witryna działa na danym obszarze. W wizytówce Google podajemy adres www do strony, a na stronie www możemy osadzić np. wirtualny spacer lub mapę z wizytówką, tym samym powiązując samą witrynę z naszym adresem.

Kiedy warto wykorzystywać ten typ pozycjonowania?

Z pozycjonowania lokalnego warto korzystać w kilku przypadkach. Z pewnością będzie to sytuacja, kiedy prowadzimy biznes lokalny i chcemy docierać z naszą usługą jedynie lub zwłaszcza do osób, które mieszkają na danym terenie. Stworzenie strony www i pozycjonowanie będzie zapewniało nam wtedy dopływ nowych klientów oraz ruch organiczny z danej lokalizacji. Pozycjonować lokalnie witryny możemy również, gdy prowadzimy lokalne projekty lub chcemy dotrzeć z ofertą jedynie do osób z innego miasta czy regionu.


Kolejny wpis: Pozycjonowanie szerokie nowym trendem w pozycjonowaniu. Poznaj, czym jest pozycjonowaniem pod wiele fraz – nawet kilkaset!

Dodaj komentarz