Pozycjonowanie i wszystko to, co powinieneś o nim wiedzieć! Krótki poradnik o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najważniejszych procesów obsługi witryny po jej stworzeniu i opublikowaniu. To właśnie dzięki pozycjonowaniu nasza witryna może znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google oraz przyciągać wielu nowych użytkowników czy klientów. W dalszym ciągu wiele osób nie do końca jednak wie, czym jest dokładnie ten proces, na czym polega i dlaczego warto go przeprowadzać. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat pozycjonowania stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to działania, dzięki którym nasza witryna internetowa ma znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Proces ten składa się z wielu świadomych działań, które mają sprawić, że nasza witryna będzie dopasowana do wyszukiwarki Google i chętnie przez to przez nią polecana. Na pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele czynników. Ogólnie Google ocenia witryny na podstawie nawet 200 elementów na które możemy wpływać. Określa o czym jest witryna, kiedy ją wyświetlać i jak wysoko umieścić ją na liście. Pozycjonowanie stron internetowych składa się z dwóch części – on page i off page, czyli na stronie internetowej i poza nią. Część on page to optymalizacja witryny pod kątem SEO. Polega ona odpowiednim skonfigurowaniu witryny dla użytkowników i przez to dobrze oceniana jest przez Google (o sposobach pozycjonowania poniżej). Drugim elementem pozycjonowania są działania off site. Te z kolei przeprowadzane są poza witryną i również polegają na zwiększaniu jej popularności czy renomy.

Pozycjonować witrynę internetową może każda osoba — niezależnie od tego, jaki typ serwisu posiada. Może być to blog, strona tematyczna, portal informacyjny czy e-sklep. Głównym celem pozycjonowania jest sprawienie, aby nasza witryna znalazła się na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami, gdyż wysokie miejsce daje bardzo wiele korzyści. Wyszukiwarka Google ustalając ranking każdego zapytania od użytkowników, bierze wiele czynników pod uwagę, a dzięki pozycjonowaniu nasza strona ma być na tyle atrakcyjna pod tym kątem, aby Google chciało umieszczać ją na najwyższych pozycjach jako bardzo przydatną stronę.

Dlaczego pozycjonowanie stron www jest tak ważne?

Pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo ważne z kilku powodów. Pierwszym i najważniejszych jest pozyskiwanie ruchu organicznego z internetu. Jeśli tworzymy stronę internetową, najczęściej chcemy, aby przechodziło na nią wiele osób. Im wyżej w rankingu Google będziemy się znajdowali, tym więcej osób wejdzie na naszą witrynę. Zależność ta jest niezmienna od lat. Pierwszy wynik najczęściej zyskuje najwięcej wejść, a pierwsze trzy często zbierają więcej niż połowę całego ruchu. Wyniki na pierwszej stronie odwiedzane są najchętniej a te na kolejnych bardzo często są w ogóle pomijane. Dzięki pozyskiwaniu dużego ruchu z wyszukiwarki Google będziemy mogli rozwijać swój projekt oraz zarabiać więcej pieniędzy.

Pozycjonować witrynę internetową warto również ze względów wizerunkowych. Bardzo często internauci oceniają marki i firmy po tym, na której pozycji w Google się znajdują. Jeśli dana witryna marki jest na wysokich pozycjach, cała marka uznawana jest za rzetelną i wiarygodną. Dzieje się tak, gdyż internauci ufają Google i chętnie sugerują się jej poleceniami. Wysoka pozycja witryny www w wyszukiwarce Google wraz z estetyczną i nowoczesną witryną sprawia również wrażenie profesjonalizmu i dodaje prestiżu naszej marce.

Jak pozycjonuje się strony www?

Pozycjonowanie strony internetowej zaczyna się od jej podstawowej konfiguracji i ustawienia kodu html. Musi być on bezbłędny i poprawny oraz zapewniać płynne działanie witryny. Następnie ustawia się odpowiednie metadane, upraszcza konstrukcję witryny, odpowiednio opisuje podstrony czy przyśpiesza działanie samej witryny. Działaniem, które ma duży wpływ na pozycję witryny w Google, jest też dostosowanie do urządzeń mobilnych i zapewnienie mobilnej wersji strony. Kolejnymi elementami, które mają wpływ na pozycjonowanie, jest konfiguracja odpowiednich opisów widocznych już w Google jako wynik wyszukiwania wraz z linkiem, dodanie odpowiednich fraz na stronie czy uzupełnienie wszystkich zakładek np. kontaktu, czy stopek. Oprócz konfiguracji witryny bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych i zamieszczanie ich na stronie. Słowa kluczowe dobierane są pod kątem zapewnienia jak największego ruchu na witrynę osób z danymi zainteresowaniami oraz w zależności od tego, pod jakimi frazami chcemy być widoczni w sieci. Słowa kluczowe zmieszczą się w tekstach seo, a następnie publikuje się je regularnie na stronie, aby Google wiedziało o czym jest nasza witryna. Stronę internetową optymalizuje się również ew. pod wyszukiwanie głosowe lub lokalne, jeśli chcemy położyć nacisk na konkretny sposób pozycjonowania. Oprócz wyżej wymienionych działań istnieje wiele innych takich jak tworzenie i powiązywanie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps z naszą witryną, dodawanie contentu na stronę czy linkowanie wewnętrzne (dodawanie linków do innych części serwisu które ułatwia indeksowanie witryny). Google ocenia naszą witrynę na podstawie nawet kilkuset parametrów. Choć nie są one oficjalnie potwierdzone i szeroko znane, z wielu badań specjalistów można jednak określić co i w jakim stopniu ma wpływ na pozycjonowanie witryny.

Do działań off page pozycjonowania należy link building. Jest to zamieszczanie w internecie linków do naszej witryny internetowej. Mają one na celu zwiększenie popularności strony i przekonanie Google, że nasza witryna jest tak popularną stroną, że polecają ją inni internauci — co wpływa na pozycję w rankingu. Wpisy link buildingowe mają najczęściej formę kilku zdań wraz z linkiem oraz umieszczane są na forach, blogach czy stronach tematycznych. Do działań pozycjonujących zewnętrznych można zaliczyć np. sprowadzenie ruchu na witrynę podczas pozycjonowania, co również ma pozytywny wpływ na ten proces.

Zamów usług, jeżeli nie masz wiedzy

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest prostym procesem i aby wykonywać go samodzielnie, należy posiadać przynajmniej pewien poziom wiedzy. Jeśli jednak nie jesteśmy specjalistami od IT, możemy również pozycjonować naszą witrynę skutecznie i efektywnie. W takim wypadku warto zwrócić się do agencji seo oraz poprosić ją o pozycjonowanie naszej strony. Zamówienie usługi nie jest trudne i nie wymaga od nas posiadania wiedzy. Na rynku działa wiele agencji tego typu, więc nie powinniśmy mieć wyboru z wybraniem tej odpowiedniej. Alternatywą są specjaliści działający prywatnie oraz freelancerzy, choć przy takim wyborze należy zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, opinie czy wiarygodność danej osoby.


Przeczytaj: Pozycjonowanie lokalne – dowiedz się jak zwiększać widoczność witryny, ale jedynie lokalnie i kiedy warto to robić!

Dodaj komentarz