Marketing szeptany? Tak! To najlepszy sposób na bezpośrednią promocję i reklamę marki!

Marketing szeptany to jedna z najprostszych i jedna z najbardziej bezpośrednich form promowania własnej marki. Jej siła tkwi właśnie w prostocie i bezpośrednim dotarciu do klienta. Jest to też jeden z tych typów marketingu internetowego, który możemy wykonywać samodzielnie bez specjalistycznej wiedzy czy pomocy agencji interaktywnych. “Szeptanka”, bo i tak jest nazywana ta strategia, daje bardzo dobre rezultaty i stosowana jest przez duże firmy. Poniżej przedstawiamy dokładnie marketing szeptany, jego zalety, sposób działania i podpowiadamy jak wykonywać go samodzielnie, jeśli nie chcemy zlecać tego zadania agencji marketingowej.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to rodzaj marketingu polegający na umieszczaniu w internecie — w różnych miejscach wpisów polecających i komentarzy o naszej marce. Marketing szeptany to jedna z najprostszych i najskuteczniejszych strategii marketingowych. Bazuje ona na bezpośrednim docieraniu do klienta oraz informowaniu go o naszej marce. Wpisy marketingu szpetnego mogą mieć różną formę. Mogą być to otwarte wpisy reklamowe, które zachęcają do sprawdzenia oferty marki lub wręcz przeciwnie wpisy neutralne, które jedynie zawierają w sobie neutralną informację o tym, że dana marka oferuje właśnie takie usługi. Wpisy marketingu szeptanego zamieszcza się w sieci, tam, gdzie znajdują się potencjalni odbiorcy naszego produktu. Obecnie na rynku coraz więcej agencji internetowych oraz marketingowych oferuje taki rodzaj promocji. Ma ona wiele plusów oraz jest niezwykle elastyczna co do formy. Cele, jakie możemy realizować przy pomocy marketingu szeptanego to pozyskiwanie nowych klientów dla naszych usług, budowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększenie zasięgu marki czy zwiększanie rozpoznawalności brandu.

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Marketing szeptany jest niezwykle skutecznym sposobem pozyskiwania klientów i budowania pozytywnego wizerunku marki. Dziej się tak za sprawą kilku czynników. Pierwszym z nich jest sam fakt polecenia. Według wielu badań, osoby które planują dokonać wyboru sprzedażowego, wybierają te marki, które są polecane z grona kilku o podobnych cechach. Dzieje się tak, nawet gdy polecenie wychodzi od obcej osoby. Odbiorcy wpisu marketingu szpetnego traktują również pozytywnie i odbierają go jako część dyskusji czy ciekawą informację o nowej firmie. Jest to dużo lepiej odbierana forma niż nachalne wyskakujące reklamy na portalach. Marketing internetowy jest też skuteczny z powodu łatwości korzystania z polecenia. Odbiorcy mogą zrobić to poprzez kliknięcie w link i nie muszą poświęcać na to zbyt wiele czasu — który jest niezwykle cenny w dzisiejszych czasach.

Korzyści, jakie daje “szeptanka”

Marketing szeptany to bardzo duża ilość plusów. Pierwszym z nich jest możliwość przeprowadzania takiej promocji osobiście. Dla wielu osób np. z ograniczonym budżetem lub chcących mieć kontrolę nad reklamą, jest to bardzo korzystna sytuacja. Wpisy takie można tworzyć samodzielnie oraz publikować je w sieci. W tej kwestii marketing szeptany umożliwia również skorzystanie z oferty agencji marketingowych, które oferują tego typu usługi. Elastyczność marketingu szeptanego jest zatem pierwszym plusem. Jeśli będziemy chcieli promować się właśnie w taki sposób, możemy również liczyć na dotarcie do bardzo dużej grupy osób. Pojedynczy wpis zobaczyć mogą setki osób np. na forum. Umieszczając odpowiednio wiele takich wpisów, będziemy mogli poinformować o naszym istnieniu bardzo dużą grupę odbiorców. Wpisy marketingu szeptanego pozostają też w sieci na bardzo długo, dzięki czemu będziemy mogli czerpać profity z promocji jeszcze przez długi okres po ich zamieszczeniu.

Jak tworzyć i dodawać wpisy?

Tworzenie wpisów oraz publikowanie ich w sieci jest bardzo proste, ale wymaga przestrzegania kilku zasad. Wpisy takie powinny być poprawne językowo oraz wykonanie profesjonalnie. Niezależnie od tego, czy będą one krótsze, czy dłuższe, powinny mieć sens, oraz wnosić wartość do dyskusji. Z pewnością stworzenie „byle jakich” wpisów zadziała odpychająco, a rezultat takiej kampanii reklamowej nie będzie zbyt dobry. Najczęściej do przedstawienia firmy i zaproszenia na stronę www wystarczy kilka zdań. Jeśli istnieje taka możliwość, wpisy mogą mieć nieco dłuższą treść. Przynajmniej kilkuzdaniowe wpisy budzą zaufanie, a dłuższe treści pozwalają na wstępne przedstawienie oferty.

Bardzo ważnym elementem tego rodzaju marketingu jest to, aby wpisy nie były nachalne oraz nie były jedynie otwartą reklamą. Odbiorcy poprzez takie wpisy mają otrzymać tylko informacje o naszej firmie, produkcie i możliwość przejścia na naszą stronę. Nie powinniśmy zatem nagabywać odbiorców wpisu, poprzestawiać zbyt wielu informacji o ofercie czy w nienaturalny sposób zachęcać do wejścia na stronę www. Ważnym element marketingu szeptanego jest odpowiednie przedstawienie marki. Powinniśmy zrobić to w naturalny sposób lub pozytywy — bez otwartej reklamy. Odbiorcy, którzy przeczytają wpis w podobnym stylu do reklamy telewizyjnej, który będzie „okalepalny” lub sztampowy, z pewnością nie skorzystają z naszej oferty i uznają ją za spam. Wpisy marketingu szpetnego nie mogą również łamać prawa, regulaminu czy wewnętrznych zasad danego portalu, na którym je umieszczamy.

W internecie istnieje wiele miejsc, gdzie możemy publikować tego typu wpisy. Z pewnością będą to różne fora tematyczne lub lokalne. Jest ich naprawdę wiele i są często odwiedzane przez osoby z naszej grupy docelowej. Bardzo dobrym miejscem na tego typu promocje są social media. Możemy wpisy takie umieszczać w komentarzach lub na grupach jako otwarte posty. Kolejnymi lokalizacjami odpowiednimi do publikacji wpisów są portale tematyczne, oraz blogi.

Dodaj komentarz