Jak wspierać działania pozycjonujące i pracę agencji SEO, jeśli nie jesteśmy specjalistami, a chcemy pomóc?

Gdy zlecamy pozycjonowanie naszej witryny internetowej, najczęściej chcemy, aby znalazła się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i zapewniała nam regularny przypływ nowych klientów. Wraz z rozpoczęciem pozycjonowania mamy pewne obawy i wątpliwości, czy dana agencja seo wywiąże się ze swojego zadania oraz, czy skutki pozycjonowania będą zadowalające. Istnieje jednak kilka sposobów na to, aby samodzielnie – nie znając się na pozycjonowaniu wspierać działania agencji seo oraz realnie wpływać na proces pozycjonowania. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych porad.

Przed rozpoczęciem działań – porozmawiaj z agencją SEO!

Jeśli chcemy wspomagać agencje SEO w pozycjonowaniu naszej witryny, pierwszym i obowiązkowym krokiem jest rozmowa z osobami odpowiedzialnymi za zajmowanie się naszą stroną w agencji. Z pewnością nigdy nie powinniśmy podejmować działań na własną rękę, a wszystkie działania powinniśmy ustalać z agencją SEO. Dzięki temu zapobiegniemy dublowaniu pewnych czynności czy wręcz przeszkadzaniu agencji. Specjaliści podpowiedzą nam również jak wykonywać dane czynności, aby były bardziej efektywne. Krok taki warto wykonać również ze względu na bezpieczeństwo całego procesu pozycjonowania. Jeśli wykonamy niektóre elementy nieprawidłowo, może dojść np. do przeoptymalizowania witryny oraz negatywnych skutków całej operacji.

Sprowadzanie ruchu na witrynę

Pierwszym — najprostszym oraz bardzo skutecznym sposobem wspomagania pozycjonowania strony internetowej jest sprowadzenie ruchu na witrynę. Na pierwszy rzut oka działanie takie może wydawać się nieco bezsensowne, gdyż pozycjonujemy witrynę właśnie dlatego, aby pozyskiwać na nią klientów czy czytelników. Jeśli jednak w trakcie pozycjonowania będziemy kierować ruch z sieci na naszą witrynę, Google uzna ją za bardziej lubianą, chętniej odwiedzaną czy bardziej wartościową, a sprowadzenie ruchu przyniesie bardzo dobre efekty. Ruch na witrynę sprowadzać możemy na różne sposoby. Możemy w internecie dodawać wpisy marketingu szeptanego, czyli wpisy polecające naszą stronę. Z pewnością wiele osób, które je przeczyta wejdzie np. z ciekawości na naszą stronę www. Kolejnym idealnym miejscem do pozyskiwania ruchu na naszą stronę są social media. Możemy w nich założyć profile marki oraz dodać link do naszej witryny. Dobrym pomysłem jest też promowanie się na grupach tematycznych czy publikowanie contentu w social mediach i przyciągnie odbiorców w taki sposób. Jeśli dysponujemy czasem, możemy założyć np. kanał na YouTube czy konto na Instagramie i w ten sposób pozyskiwać czytelników.

Link building

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów wspomagania pozycjonowania jest link building. Jest to linkowanie witryny i polega na umieszczaniu w internecie – na innych stronach www linków do naszego serwisu. Dzięki temu Google ocenia naszą witrynę, określa czy jest ona popularna i ile osób poleca ją w sieci. Zasada linkowania zewnętrznego jest dosyć prosta. Im więcej linków, które będą znajdowały się na lepszych jakościowo witrynach w sieci, tym większy zysk pozycjonujący i większa renoma strony w oczach Google. Linkowanie od technicznej strony jest stosunkowo proste do przeprowadzenia. Wystarczy dodawać na forach, w social mediach czy na serwisach tematycznych linki do naszej strony. Mogą być one dodawane wraz z krótkim komentarzem zachęcającym do wejścia na stronę. Samo linkowanie jest monotonne i możliwe do wykonywania przez nas. W taki sposób będziemy mogli odciążyć agencję i wspomóc cały proces. Warto jednak skontaktować się z agencją przed rozpoczęciem linkowania witryny i zapytać o kilka kwestii. Z pewnością jest to kwestia naturalnego dodawania linków. Jeśli będziemy wydawali je niewłaściwie np. zbyt często Google, może nałożyć na nas karę. Linki powinniśmy dodawać też świadomie. W sieci witryny dzielą się na te z atrybutem dofollow i nofollow. Pierwszy z nich daje bezpośrednie korzyści pozycjonujące, przekazując “część swojej mocy naszej witrynie”, a drugi atrybut nie daje takich korzyści. Wpływa jednak na renomę i wiarygodność witryny. Specjaliści z agencji seo z pewnością powiedzą nam zatem jak linkować naszą witrynę, aby wspomagać działania seo.

Tworzenie i dodawanie contentu na stronę

Istotnym elementem, który wpływa na pozycjonowanie witryny, a który możemy wykonywać samodzielnie, jest dodanie contentu na stronie www. Google od dawna promuje witryny, które posiadają wiele ciekawych i przydatnych treści. Dobrym pomysłem jest zatem tworzenie różnego rodzaju contentu tematycznego. Mogą być to poradniki, tutoriale czy case — study. Możemy również tworzyć e-booki statystyki czy raporty. Jeśli posiadamy umiejętności multimedialne możemy tworzyć i dodawać filmiki video czy zdjęcia. Oryginalnymi formami cementu są np. zdjęcia 360 stopni oraz filmiki interaktywne. Dodawanie contentu będzie miało pozytywny wpływ na ocenę naszej witryny przez Google, a także pomoże sprowadzić nowych czytelników na naszą stronę.

Tworzenie i dodawanie tekstów SEO

Bardzo dobrym sposobem wspomagania pozycjonowania jest dodawanie tekstów seo na naszą stronę. Są to teksty, które tworzy się z myślą właśnie o pozycjonowaniu. Oprócz tego, iż są one tematyczne i ciekawe — przeznaczone dla użytkowników, posiadają również w swojej treści określone frazy oraz słowa kluczowe. Dzięki nim Google wie jakie treści znajdują się na naszej stronie oraz wyświetla naszą witrynę na odpowiednio wysokiej pozycji w rankingu. Im więcej treści i słów kluczowych na witrynie, tym większa szansa na dobry wynik. Teksty seo tworzy się prosto, choć należy przestrzegać kilku zasad. Z pewnością nie powinny mieć one więcej niż jedną frazę na tysiąc – dwa tysiące znaków. Dodawanie zbyt dużej ilości danego słowa w tekście np. sztucznie może doprowadzić od przeoptymalizowania tekstu. W artykule warto umieszczać najpopularniejsze słowa kluczowe dla danego tematu np. pobrane z generatora fraz (darmowe serwisy w sieci tzw. key generatory). Sam tekst powinien być podzielony na sekcje oraz posiadać śródtytuły i nagłówki. Wpis musi być też sformatowany np. poprzez pogrubienie słów kluczowych czy dodawanie list punktowych. Google docenia teksty dłuższe oraz te, które zawierają wiele danych. Teksty seo warto dodawać też regularnie. O tym, jak pisać teksty seo lub jak sprawdzić, czy są odpowiednio stworzone, możemy dowiedzieć się np. na portalach o marketingu internetowym i pozycjonowaniu.

Budowanie marki

Dość niecodziennym sposobem wspomagania pozycjonowania naszej witryny jest budowanie własnej marki. Jeśli portal powstaje w ramach projektu czy biznesu, warto zająć się również nim samym. Jeśli projekt będzie rozwijany oraz zyska na popularności, naturalnie nasza witryna będzie częściej odwiedzana oraz częściej wykorzystywana przez internautów. Stworzenie profili marki w social mediach, wizytówki w Google Maps oraz całej otoczki projektu sprawi, że nasza strona stanie się wiarygodniejsza, oraz popularniejsza — co przyspieszy z kolei lepsze jej pozycjonowanie.

Dodaj komentarz