Google to miejsce w sieci gdzie możemy promować się i reklamować. Ten potentat nie oferuje jednak tylko promocji poprzez płatne wyniki wyszukiwania, a daje możliwości reklamowania się na YouTube, innych serwisach www czy poprzez pozycjonowanie. Dzięki tym czterem sposobom promocji w Google możemy kompleksowo reklamować swoją markę lub produkt i dopasować do siebie różne formy reklamy. Poniżej przedstawiamy i opisujemy wszystkie cztery sposoby promocji oraz podpowiadamy, jakie mają plusy i korzyści.
Pozycjonowanie witryny w Google
Pierwszym sposobem na promowanie się i reklamowanie w Google jest stworzenie witryny internetowej, a następnie jej pozycjonowanie. Jest to podstawowy sposób, który wykorzystuje wyszukiwarkę do zdobywania klientów z internetu czy różnego rodzaju odbiorców. Rozwiązanie to ma bardzo wiele zalet. Z pewnością raz stworzona i wypozycjonowana strona — przy regularnych działaniach pozycjonerskich będzie regularnie przynosiła na spory ruch na witrynę. Nie będziemy musieli również ponosić regularnie dużych kosztów — jak ma to miejsce np. przy wykupieniu reklamy internetowej np. płatnych wyników wyszukiwania. Tworzenie i pozycjonowanie witryny jest szczególnie korzystne w niszowych i mniej popularnych kategoriach, gdzie sztuka ta jest bardzo łatwa i można łatwo osiągnąć niskim kosztem wysoką pozycję w Google.
Sam koszt stworzenia witryny waha się od ok. kilkudziesięciu do kilkuset – kilku tysięcy złotych w zależności od rodzaju witryny oraz tego, jak ją wykonamy. Najtańszą opcją są kreatory witryn internetowych, gdzie stronę tworzymy sami na podstawie gotowych szablonów. Wraz z domeną i hostingiem jest to koszt ok. 200 zł rocznie. Stworzenie strony możemy także zamówić u freelancera lub w agencji marketingowej w cenie kilkuset złotych – ale w tej opcji należy doliczyć domenę i hosting do kosztów całkowitych. Pozycjonowanie strony internetowej to z kolei odpowiednia jej optymalizacja, ustawienie parametrów, fraz i inne tego typu działania. Ogólnie istnieje ok. 200 czynników, które wpływają na miejsce naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonować witryny możemy samodzielnie lub możemy zamówić taką usługę w agencji seo. Odpowiednio pozycjonowania witryna internetowa znajduje się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania Google np. na pierwszej stronie i jest często odwiedzana. Pozyskiwany ruch organiczny jest darmowy oraz regularny. Im wyżej w wynikach wyszukiwania będziemy się znajdowali, tym na większy ruch możemy liczyć. Pozycjonowanie jest zatem ogólnie dostosowaniem strony do Google tak, aby wyszukiwarka uznawała ją za atrakcyjną i umieszczała wysoko w wynikach wyszukiwania. Na stronie www możemy prowadzić swój sklep internetowy, blog czy witrynę firmową. Możemy też komfortowo przedstawiać ofertę i zamieszczać różne treści. Z Google korzysta większość internautów i jeśli chcemy się promować, wyszukiwarka ta jest idealnym miejscem do tego celu.
Płatne wyniki wyszukiwania
Drugim sposobem reklamy w Google są płatne wyniki wyszukiwania. Jest to produkt flagowy Google, na którym marka budowała swoje imperium. Płatne wyniki wyszukiwania pojawiają się nad tymi organicznymi. Wiele osób korzysta z nich w taki sam sposób jak z tych standardowych. Jeśli więc chcemy znaleźć się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, wystarczy zapłacić za to. Cena wyświetlenia i kliknięcia w reklamę oraz przejścia na naszą stronę waha się w zależności od kategorii i popytu od kilku groszy do kilku złotych. Płacić będziemy jednak tylko za przejścia na witrynę www. Płatne wyniki wyszukiwania uruchomić możemy w systemie reklamowym Google Ads. Możemy również określić, pod jakimi hasłami i frazami będzie wyświetlała się nasza witryna oraz kto ma zobaczyć naszą reklamę. Płatny wynik wyszukiwania ma taką samą formę jak ten standardowy, a jedyną różnicą jest napis “Reklama” po lewej stronie obok adresu www. Opcja ta jest korzystna, gdy chcemy szybko uzyskać efekty reklamowe lub zależy nam na przeprowadzeniu kampanii promocyjnej, a nie mamy czasu, lub możliwości długofalowego pozycjonowania strony internetowej.
Reklama video na YouTube
Trzecią formą reklamy w Google jest reklama na YouTube. Marka Google jest właścicielem tego najpopularniejszego serwisu z filmami w sieci i oferuje emitowanie na nim reklam. Reklamy na YouTube mają formę różnorodnych video spotów wyświetlanych przed, w trakcie i po właściwym filmiku. Nasze spoty mogą mieć też różną długość — od kilku do kilkudziesięciu sekund oraz mogą być wyłączane lub muszą być oglądane do końca. Reklamy takie są niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Osoby przeglądające YouTube często oglądają reklamy w oczekiwaniu na włączenie się właściwego filmiku. Ta forma promocji nie jest już nowością i przyjęła się wśród użytkowników YT. Dzięki formie video, korzystnie przedstawić możemy praktycznie każdą usługę oraz towar. Również w tej opcji możemy decydować o targetowaniu reklam, cenach, harmonogramie itp. a cała promocja uruchamiana jest w systemie reklamowym Google Ads.
Reklama w serwisach partnerów Google
Ostatnią w tym zestawieniu możliwością reklamowania się przez Google jest emitowanie reklam na innych stronach www – stronach partnerów Google. Promocje tą uruchamia się również w systemie Google Ads, a nasze reklamy są emitowane w tradycyjnej formie banerów na różnych stronach w internecie. Do dyspozycji w tym wariancie będziemy mieli zarówno banery graficzne, tekstowe jak reklamy video. Reklamy te wyświetlane są poszczególnym użytkownikom, którzy weszli na stronę www biorącą udział w programie Google AdSense. Oznacza to, że osoba, do której kierujemy reklamę np. samochodu, zobaczy ją niezależnie czy będzie odwiedzała portal o gotowaniu, czy stronę motoryzacyjną. Witryny, które biorą udział w programie Google AdSense, są przed zaakceptowaniem weryfikowane i sprawdzane pod kątem regulaminu. Oznacza to, że mają odpowiednią jakość, banery reklamowe umieszczone stronie są poprawne, a sama witryna nie zawiera np. kontrowersyjnych treści, które mogłyby być kojarzone z naszą marką. W zamian za wyświetlenie reklamy przez partnera Google, wyszukiwarka dzieli się z nim zyskiem pochodzącym od nas, zapewniając właścicielom serwisów klientów i samemu zarabiając. Tego typu rozwiązanie jest niezwykle korzystne, jeśli zależy nam na wyświetleniu dużej ilości reklam lub gdy chcemy zaprezentować markę poprzez grafikę lub video. Reklamy tego typu są jednymi z najpopularniejszych w sieci.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?