Facebook Ads jest jednym z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych systemów reklamowych w internecie. Obok Google Ads czy innych systemów portali społecznościowych oferuje dostęp do ogromnej liczby osób, łatwy proces uruchamiania kampanii reklamowej oraz wiele innych korzyści. Sporo osób nigdy nie korzystało z tego systemu i podchodzi do niego z dystansem lub obawia się wypróbować go. W tym tekście prezentujemy wszystkie ważne informacje o systemie reklamowym Facebook Ads oraz podpowiadamy, na co należy zwrócić szczególną uwagę, jeśli będzie chcieli z niego skorzystać.
Facebook Ads – system reklamowy Facebooka
Facebook Ads to jeden z największych i wiodących systemów reklamowych w sieci. Facebook jako największy portal społecznościowy oferuje uruchomienie promocji i wyświetlanie reklam na tym portalu w wielu formach. Skorzystać z FB Ads może każda osoba niezależnie od tego, czy jest osobą prywatną, prowadzi firmę czy jest dużą globalną marką. Facebook Ads umożliwia emitowanie reklamy zarówno globalnej — na całym świecie, jak i lokalnej pod względem lokalizacji. Reklamę na Facebooku możemy uruchomić samodzielnie lub skorzystać z opcji zlecenia tego zadania agencji marketingowej. Na rynku są to popularne usługi i wielu specjalistów czy agencji oferuje właśnie taką pomoc. Oprócz właściwego wyświetlania reklam, Facebook oferuję również remarketing. Jest to promocja wtórna, która polega na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły naszą zewnętrzną stronę www lub stronę marki na samym portalu. Cały proces odbywa się na podstawie zainstalowania pixela na stronie zewnętrznej oraz wybrania odpowiedniej grupy odbiorców. Facebook Ads — o czym nie wie wiele osób, umożliwia również emitowanie reklam na Instagramie. Z racji zależności między tymi portalami, uruchamiając kampanię reklamową na FB, możemy również promować się na Instagramie lub tylko na tym portalu pomijając Facebooka.
Tworzenie reklamy na Facebooku jest niezwykle proste. Aby to zrobić, wystarczy przejść do wbudowanego managera reklam, który znajduje się na podstawowym koncie portalu. Uruchomić można go np. w prawym górnym menu. Następnie należy wybrać opcję uruchomienia nowej reklamy oraz przejść wszystkie trzy sekcje wypełniając odpowiednio dane. Po wybraniu wszystkich opcji i stworzeniu materiału reklamowego, reklama jest wysłana do akceptacji. W tym momencie Facebook sprawdza jej zgodność z regulaminem i zasadami. Jeśli nasza reklamie nie łamie zasad, jest uruchamiana. W każdej chwili możemy wstrzymać emitowanie reklamy, edytować ją, wydłużyć czas jej emisji oraz zmienić parametry całej reklamy. Facebook Ads jako system reklamowy posiada również zaawansowane statystyki naszych kampanii reklamowych. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie, dzięki któremu możemy sprawdzić aktywność poszczególnych grup osób czy interakcje z naszą reklamą. Otrzymamy dzięki statystykom informacje np. o grupie osób, która najlepiej odbierała reklamę czy profil osób najczęściej z niej korzystających.
Jakie ma korzyści?
Facebook Ads jako system reklamowy ma bardzo wiele korzyści. Pierwszym powodem, dla którego warto z niego skorzystać, jest prostota i łatwość uruchomienia kampanii reklamowej. Promocje możemy uruchomić w ciągu kilkunastu minut. Nie musimy również z nikim współpracować i możemy zrobić to samodzielnie w domu. Nie musimy nawet znać się na całym procesie, a uruchomienie reklamy na Facebooku jest możliwe nawet po przeczytaniu poradnika i obejrzeniu tutoriali np. na YouTube. Kolejną korzyścią jest bardzo duży wybór form reklam. Do wyboru będziemy mieli przynajmniej kilkanaście opcji, w których możemy promować się poprzez posty, banery graficzne, video czy reklamy w skrzynce odbiorców. Daje to bardzo szerokie możliwości przedstawienia swojego produktu oraz odpowiedniego jego zaprezentowanie. Kolejnym bardzo dużym plusem reklamowania się na Facebooku oraz też marketingu internetowego jest możliwość targetowania reklamy. Jest to możliwość określenia, do kogo trafi nasz spot reklamowy oraz jakie osoby go zobaczą. Określenie grupy docelowej polega na wybraniu parametrów, które muszą spełniać osoby, aby zobaczyć reklamę. Dzięki temu możemy dokładnie określić odbiorców oraz ich wiek, zainteresowania czy lokalizacje. Poprzez takie dopasowanie reklamy efektywnie będziemy wydawali środki, które mamy przeznaczone na reklamę oraz będziemy mogli liczyć na dużą skuteczność promocji. Jeśli reklama emitowana jest wśród osób, które interesują się już daną tematyką lub mogą z dużym prawdopodobieństwem kupić nasz produkt, z pewnością osiągniemy lepsze efekty reklamowe. Promocja targetowana jest również lepiej odbierana przez użytkowników Facebooka, którzy widzą reklamy zgodne ze swoimi zainteresowaniami.
Rozliczenia, finanse, ceny i koszty
Istotną kwestią, na którą zwracamy szczególną uwagę, są finanse oraz to jaki będzie koszt reklamowania się w danej opcji. Facebook Ads w tym względzie nie odbiega ani na plus ani na minus od konkurencyjnych portali. Ogólnie cena promocji zależy od wielu czynników. Będzie to kategoria tematyczna, forma reklamy, typ rozliczenia czy aktualny popyt na reklamę. Cena za wyświetlenie reklamy przeważnie waha się od kilku do kilkudziesięciu groszy. Koszt kliknięcia w link to przeważnie suma od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Facebook daje jednak bardzo wiele różnych możliwości rozliczeń, dzięki czemu możemy elastycznie zarządzać budżetem i go kontrolować. Uruchamiając reklamę, możemy określić maksymalną sumę jednego wyświetlenia czy kliknięcia, dzienny budżet, łączny koszt całej kampanii czy wybrać opcję automatycznego najkorzystniejszego rozdysponowania środków. Samo rozliczenie może odbywać się na podstawie wyświetleń oraz kliknięcia w reklamę. Płatności są dokonywane za wykonaną kampanię i wystawiane pod koniec miesiąca – lub po przekroczeniu pewnej sumy. Rachunek zapłacić możemy np. poprzez PayPal lub kartą kredytową.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?