Angażowanie fanów to jedna z najważniejszych kwestii, o jakie powinniśmy zadbać, prowadząc konto marki. Ruch na profilu oraz aktywni fani gwarantują polecanie naszej marki, oraz powracanie do naszej firmy np. na kolejne zakupy. Aby odnosić wszystkie korzyści związane z aktywnością użytkowników, warto zaangażować ich na różne sposoby. W tym tekście przedstawiamy najskuteczniejsze sposoby angażowania fanów na koncie marki w social mediach, które są zarówno sprawdzone, oryginalne ale też i rzadziej używane przez inne marki.
Konkursy i loterie
Pierwszym sposobem na zaangażowanie fanów na naszym profilu jest zorganizowanie konkursów i loterii. Z pewnością każda osoba lubi dreszczyk emocji oraz możliwość wygrania nagród. Konkursy na Facebooku są również realną szansą na wygraną, dlatego nasi fani z chęcią będą brali w nich udział. Tego typu eventy mogą być organizowane na różne sposoby. Warto jednak wybierać najbardziej angażującą formułę tzn. zadanie konkursowe, które będzie wymagało od fanów większego zaangażowania niż jedynie zgłoszenie poprzez dodania komentarza. Może być to wysyłanie hasła reklamowego, wykonanie zabawnej fotografii czy innej pracy konkursowej. Dzięki temu fani będą przywiązywali się do marki oraz będą wykonywali realne rzeczy, związane z naszą firmą w świecie rzeczywistym — co z pewnością również wpłynie na przywiązanie do naszej firmy. Dobrym pomysłem jest również zorganizowanie większej ilości mniejszych nagród, tak aby wygrać upominek mogło więcej osób. Z pewnością duża szansa na wygraną zachęci naszych fanów jeszcze bardziej do wzięcia udziału w konkursie. Przeprowadzając konkurs na Facebooku, należy pamiętać o stworzeniu poprawnego regulaminu oraz przestrzeganiu zasad.
Wspólna inicjatywa
Kolejnym świetnym pomysłem na zaangażowanie fanów i osób obserwujących nasz profil jest stworzenie wspólnej inicjatywy. Będzie działa ona podobnie jak konkurs, ale jeszcze bardziej pozwoli scementować znajomość oraz przywiązać fanów do marki. Wspólną inicjatywą może być wykonanie przedmiotów na cele charytatywne, zbiórka, spotkanie czy stworzenie wspólnie nowego produktu. Fani z pewnością z chęcią będą brali udział w tego typu przedsięwzięciu oraz będą zawiązywać nowe znajomości. Inicjatywa może dotyczyć zarówno działania w sieci, jak i tego realnego o ile mamy możliwość zorganizowania takiego eventu. Korzystne społecznie eventy np. związane z ochroną środowiska z pewnością wzbudzą jeszcze bardziej pozytywne emocje.
Pytania otwarte i ankiety
Kolejnym sposobem na zaangażowanie fanów marki w social mediach jest zadawanie pytań otwartych. Jest to zdecydowanie najprostsza metoda, która sprawia, że możemy liczyć na bardzo ciekawą dyskusję. Zadanie otwartych pytań jest docenieniem fanów oraz oznaką ich szacunku. Dzięki temu mogą oni poczuć się ważni oraz przedstawić swoje zdanie na wiele tematów. Zadawanie pytań otwartych może mieć tradycyjną formę tekstową lub graficzną. Warto również brać udział w dyskusji, odpowiadać na pytania, zadawać kolejne oraz podtrzymywać wątek. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, jeśli nie zdążyliśmy przygotować bardziej obszernego contentu lub nie mamy zbyt wiele czasu na obsługę profilu w danej chwili. Warto więc zostawić sobie ten pomysł na sytuacje awaryjne. Poprosić o wyrażenie swojego zdania możemy także w formie ankiety. Ta może mieć tradycyjną postać, pytania znamienitego lub bardzo popularną postać lajków i serduszek. W tej opcji lajk oraz serduszko oznaczają inną odpowiedź. Jest to bardzo ciekawa i prosta forma zadania pytania. W taki sposób również można wywołać dyskusje oraz zaangażować fanów zadając ciekawe pytanie dotyczące np. oferty marki lub na ogólny temat.
Oferty specjalne i promocje jedynie na profilu
Kolejnym sposobem na zaangażowanie fanów na profilu naszej marki na Facebooku jest dodawanie ofert i promocji, które obowiązywać będą jedynie na tej platformie. Dla wielu osób możliwość tańszego zakupu produktów czy inne bonusy z pewnością będą bardzo atrakcyjnym upominkiem. Oferty specjalne przyciągną także nowych fanów, którzy do tej pory nie śledzili naszego profilu, co będzie sprzyjało większemu ruchowi oraz dyskusjom na profilu. Oferty możemy dodawać cyklicznie oraz regularnie. Dzięki temu fani marki na FB będą mogli korzystać z nich w komfortowy sposób. Z pewnością cotygodniowe wydarzenie w postaci zniżki na dany przedmiot itp. wywoła sporo komentarzy, dyskusji oraz zaangażuje fanów w życie profilu marki.
Angażujące treści na profilu marki
Bardzo dobrym sposobem na zaangażowanie fanów naszego profilu w social mediach jest dodawanie i publikowanie atrakcyjnych i oryginalnych treści. Treściami takimi mogą być zdjęcia 360 stopni, darmowe poradniki czy webinaria i transmisje live. Z pewnością zwrócą one uwagę fanów oraz spowodują, że będą oni dłużej przebywali na naszym profilu, oraz będą aktywnie brali udział w jego życiu. Zdjęcia 360 stopni to fotografie, które możemy dodawać na FB tak samo, jak te tradycyjne. Różnią się jednak one tym, że można rozglądać się po nich w 360 stopniach — podobnie jak na wirtualnym spacerze Google Street View. Zdjęcia takie są bardzo rzadko używane, ale dają okazję aby przedstawić dane miejsce całościowo. Możemy w ten sposób zaprezentować swoją firmę czy siedzibę oraz pokazać jak przebiega praca w niej. Osoby prywatne mogą w ten sposób relacjonować swoje podróże, jeśli prowadzą profil podróżniczy oraz wykonywać zdjęcia w taki sposób i publikować je regularnie. Fotografie mają specjalny znaczek, i z pewnością przykują uwagę fanów.
Webinaria to z kolei wirtualne szkolenia, które możemy prowadzić, jeśli mamy nieco więcej czasu. Polegają one na przekazywaniu treści online oraz opowiadaniu o danym zagadnieniu. Mogą też dotyczyć innych mniej popularnych tematów i mieć mniej zobowiązującą formę. Niezależnie jednak od tematyki z pewnością przyciągną wielu fanów i osób do naszego profilu oraz sprawią, że będą oni zaangażowani w jego życie. Webinaria możemy realizować niezależnie od tego, w jakiej branży działamy oraz jak prowadzimy konto marki. Dobrym pomysłem jest prezentowanie regularnie takich transmisji, dzięki czemu fani będą regularnie powracali na nasz profil.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?