Content w postaci tekstów tematycznych, wpisów blogowych czy innego rodzaju tekstów jest zdecydowanie najpopularniejszą formą przekazywania informacji. Korzystają z niego zarówno blogerzy, właściciele witryn, blogów czy duże firmy branżowe. Przeważnie, jeśli chcemy opublikować artykuł lub wpis np. reklamowy lub wpis na naszym blogu też zamawiamy tekst, gdyż jest to oszczędność czasu i spora wygoda. Warto jednak testy zamawiać u profesjonalnych copywriterów lub agencji, które świadczą takie usługi i dużo lepiej niż przypadkowi freelancerzy. Poniżej odpowiadamy na pytanie, dlaczego warto wybierać właśnie takie opcje i nie stawiać na freelancerów w tej kwestii.
Copywriterzy i agencje marketingowe vs. freelancerzy
Aby poznać wszystkie zalety zlecania pisania tekstów profesjonalistom, należy poznać kim tak dokładnie są profesjonalni copywriterzy, a kim freelancerzy. Copywriterzy to osoby, które zajmują się pisaniem szeroko pojętej treści. Mogą oni pisać teksty zapleczowe, teksty tematyczne, teksty seo, artykuły branżowe, testy sponsorowane, teksty specjalistyczne, opisy i wiele innych rodzajów tekstów. Najczęściej są to osoby, które pracują w agencjach marketingowych lub pracują jako prywatni specjaliści — na własne konto. Najczęściej specjalizują się także w danych tematykach np. finansach czy marketingu internetowym oraz piszą kilka typów tekstów. Freelancerzy są zaś osobami, które określa się mianem wolnych strzelców. Osoby te wykonują pracę zdalnie, niezależnie i niezobowiązująco — podejmując kolejne zlecenia. Bardzo często wykonują zlecenia z kilku kategorii i w żadnej z nich nie jest specjalistami. Freelancerzy podejmują również często zlecenia pisania tekstów na portalach dla freelancerów czy portalach ze zleceniami oraz oferują bardzo szeroki zakres usług. W porównaniu do copywriterów świadczą często usługi mniej specjalistyczne, ale w większym zakresie. Zarabianie takie pieniędzy może być też u freelancerów podyktowane różnymi względami np. dorabianiem czy okresowym utrzymywaniem się z tego zajęcia.
Renoma i jakość współpracy
Pierwszym powodem, dla którego warto zlecać pisanie tekstów profesjonalnym copywriterów i agencjom marketingowym jest renoma, rozpoznawalność i jakość w pracy. Poszczególni copywriterzy nie są na rynku anonimowi oraz budują swoją markę – najczęściej przez wiele lat. Osoby takie posiadają pewne opinie, historie realizowanych zleceń czy są znane w branży. Podobnie działają agencje marketingowe, które również nie są anonimowe i możemy je w większym lub mniejszym stopniu zweryfikować. Zlecając pisanie tekstów profesjonalistom mamy dużo większą pewność, że teksty będą napisane poprawnie oraz zgodnie z zamówieniem. Dzięki temu, że profesjonaliści dbają o swój wizerunek, będziemy mogli liczyć także na wysoki poziom współpracy. Może objawiać się on np. poprzez terminowość, rzetelne wykonanie zlecenia czy szybki kontakt i profesjonalną obsługę. Freelancerzy często mogą nie dbać o swój personalny brand, gdyż wykonują często usługi anonimowo np. na portalach ze zleceniami. Poprzez to mogą również nie przykładać należytej uwagi i staranności do wykonania zlecenia. Profesjonaliści posiadają również spore doświadczenie w obsłudze klienta przy tego typu zleceniach, dzięki czemu współpraca może układać się dużo bardziej komfortowo.
Poziom wiedzy profesjonalnych copywriterów
Kolejnym powodem, dla którego warto wybierać profesjonalnych copywriterów lub agencje marketingowe, jest poziom wiedzy profesjonalnych copywriterów. Osoby takie oprócz dużego doświadczenia bardzo często posiadają certyfikat, uczestniczą w kursach, pogłębiają swoją wiedzę oraz mają bardzo dużą wiedzę merytoryczną. Może ona dotyczyć samej profesji, pisania tekstów, jak i również danej tematyki. Copywriterzy stale też podążają za najnowszymi trendami oraz znają wiele trików czy informacji o pisaniu tekstów. W porównaniu. Z freelancerami, którzy wykonywać mogą teksty np. okazjonalnie, gdy wpłynie takie zamówienie. Profesjonalni copywriterzy oferują dużo większą wiedzę i poziom merytoryczny. Dzięki sporej wiedzy profesjonalnych copywriterów będziemy mogli liczyć także na doradztwo oraz pomoc w wyborze konkretnych usług. Nieocenioną cechą copywriterów jest również znajomość zasad seo i pozycjonowania — nawet tych podstawowych. Tworząc tekst, będą pamiętali oni o elementach, które wpływają na pozycjonowanie strony, a wykonane testy będą przyjazne dla wyszukiwarki Google. Freelancerzy rzadko podążają za trendami seo i nie wykonują zleceń pod tym kątem — szczególnie jeśli nie specjalizują się w pisaniu tekstów.
Jakość napisanego tekstu
Jednym z najważniejszych powodów dla których warto wybierać profesjonalnych copywriterów jest ogólna jakość tekstu który zamawiamy. Profesjonalni copywriterzy doskonale znają się na swojej profesji oraz wykonali już wiele zleceń. Z pewnością nie musimy obawiać się literówek, podstawowych błędów czy niskiej jakości tekstu. Możemy również liczyć na odpowiednie zrozumienie tematu, pisanie tekstu odpowiednim językiem czy wykonanie zlecenia zgodnie z naszymi wskazówkami. W tej opcji ryzyko otrzymania nieudanego tekstu jest bardzo niskie. Copywriterzy piszą również teksty w taki sposób, aby zawierały inne plusy np. były odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google, docierały do odbiorców, łatwo się je czytało itp.
Możliwość długoterminowej współpracy
Bardzo ważnym powodem dla którego warto rozpocząć współpracę z profesjonalnymi copywriterami i agencjami marketingowymi jest możliwość nawiązania dłuższej współpracy. Osoby takie i firmy świadczą usługi profesjonalnie oraz w pełnym wymiarze. Jeśli znajdziemy osobę która będzie wykonywała zlecenia starannie i rzetelnie, będziemy mogli nawiązać dłuższą współpracę oraz mieć stałego zaufanego copywritera. Korzystają z usług freelancerów często trudno osiągnąć taką współpracę, gdyż wykonują oni swoje zlecenia okazjonalnie lub nie potrafią określić czy będą w stanie współpracować z nami długofalowo. Wybierając zatem profesjonalnych copywriterów, możemy korzystać zarówno z niezależności tego sposobu zlecania tekstów oraz liczyć, że w razie udanych zleceń, copywriterzy będą nadal działać na rynku, a my będziemy mogli współpracować z nimi na stałe. Dzięki temu będziemy mogli negocjować niższe ceny przy długofalowej współpracy, będziemy mieli większy poziom bezpieczeństwa współpracy oraz dużo większą pewność, co do jakości tekstów czy terminowości.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?