Sprawdź takie sposoby jak reklamy internetowe, materiały sponsorowane, pozycjonowanie czy zwiększenie widoczności marki!
Reklama internetowa to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów promowania swojej marki. Posiada ona wiele korzyści takich jak możliwość targetowania reklamy, atrakcyjne koszty czy łatwość uruchomienia. W sieci istnieje jednak wiele różnych sposobów promowania produktów i usług. Każdy ze sposobów ma nieco inną charakterystykę i działa na innej zasadzie. Poniżej przedstawiamy różne formy reklamy w internecie oraz krótko je opisujemy.
Reklama internetowa w Facebook Ads i Google Ads
Pierwszym sposobem reklamowania się w internecie są systemy reklamowe. Umożliwiają one wyemitowanie reklamy na różnych stronach internetowych lub na swoich serwisach. Najpopularniejszymi systemami tego typu są Facebook Ads i Google Ads. Pierwszy z nich umożliwia opublikowanie reklamy na portalu Facebook oraz Instagram. Do wyboru mamy takie formy reklamy jak grafika, pokaz slajdów, video czy post. Możemy też wybierać w wielu lokalizacjach takich jak np. skrzynki odbiorcze użytkowników, marketplace, prawa kolumna, aktualności itp. Fb Ads umożliwia płacenie za wyświetlenia lub za kliknięcie w link z reklamy. Drugi najpopularniejszy system reklamowy to Google Ads. Przy jego pomocy możemy promować się w wyszukiwarce poprzez płatne wyniki wyszukiwania, na Youtube poprzez filmiki-reklamy wideo oraz na stronach internetowych partnerów Google np. poprzez baner reklamowy, wideo czy baner tekstowy. Oba systemy działają podobnie – wystarczy utworzyć darmowe konto np. jako osoba prywatna, określić grupę odbiorców, do których ma trafić reklama na podstawie wielu parametrów, stworzyć same reklamy oraz rozpocząć promowanie się. Systemy te umożliwiają edycję reklam czy zatrzymanie promocji. W sieci swoje systemy reklamowe posiadają również poszczególne portale społecznościowe takie jak np. Twitter czy LinkedIn. Reklamować możemy się też poprzez inne podobne systemy do Google Ads.
Materiały sponsorowane czyli Influencer Marketing i Artykuły Sponsorowane na portalach
Drugim sposobem promowania się w sieci są materiały sponsorowane. Będą to różnego rodzaju publikacje w różnej formie, które polegają na ich wykupieniu. Pierwszym przykładem tego sposobu reklamowania się jest artykuł sponsorowany. To tekst tematyczny zawierający nazwę naszej marki, link do naszej witryny oraz krótką i subtelną reklamę — przeważnie na końcu tekstu. Artykuły sponsorowane umieszcza się odpłatnie na portalach tematycznych lub serwisach informacyjnych. Dla osób reklamujący się w ten sposób jest to koszt od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Plusem artykułów sponsorowanych jest pozytywny i profesjonalny odbiór firmy, możliwość pozyskiwania klientów czy dotarcie do konkretnej grupy odbiorców np. na portalu o botanice. Na podobnej zasadzie działa influencer marketing. Polega on na promowaniu — również odpłatnie naszej marki przez osoby znane. Influencerami są najczęściej youtuberzy, instagramerzy czy osoby posiadające poczytne blogi. Tworzą oni dany materiał o naszej marce np. test produktu lub po prostu polecają go swoim fanom. Oba sposoby są efektywne finansowo, możliwe do przeprowadzenia przy różnym budżecie i niezwykle skuteczne.
Widoczność w sieci, czyli Inbound Marketing i Content marketing
Bardzo ciekawym sposobem promowania się w internecie jest zwiększenie widoczności marki. Obecnie sposób ten jest nieco pomijany i marginalizowany na rzecz agresywnych reklam czy atakujących strategii marketingowych. Odbiorcy jednak coraz częściej ignorują marki promujące się w taki sposób i samodzielnie szukają danych o firmach czy produktach w sieci. Zarówno inbound marketing i content marketing opierają się głównie na neutralnym publikowaniu oraz oczekiwaniu aż to klienci znajdą w sieci nas i skorzystaj z naszych usług. Inbound marketing polegać będzie zatem na tworzeniu i rzetelnym opisywaniu profili w social mediach, tworzeniu strony firmowej, wizytówki na Google Maps czy publikowaniu materiałów viralowych. Na podstawie tych wszystkich informacji klienci będą mogli prosto i łatwo odnaleźć naszą markę podczas poszukiwania produktów lub usług. Content marketing działa na podobnej zasadzie i polega na publikowaniu wartościowego contentu np. wpisów, tekstów, raportów, statystyk czy filmów video w sieci w różnych miejscach. Publikując wartościowe treści, docieramy z reklamą naszej marki do osób zainteresowanych daną tematyką i pozwalamy im przy okazji odnalezienia contentu i danych skorzystać z usług naszej firmy.
Tworzenie stron www i ich pozycjonowanie
Jednym z najpopularniejszych sposobów promocji w internecie jest tworzenie stron internetowych oraz reklamowanie się poprzez nie. Sposób ten daje wiele możliwości i jest dostępny w różnych wariantach. Samą witrynę stworzyć możemy za darmo np. w kreatorach stron www, zamówić u freelancerów w cenie kilkudziesięciu — kilkuset złotych lub w agencjach seo w cenie kilkuset — kilku tysięcy, które oferują wykonanie profesjonalnego serwisu. Ruch na stronę internetową, pozyskiwać możemy głównie na trzy sposoby. Będzie to przekierowywanie potencjalnych klientów z social mediów lub innych platform, ruch organiczny oraz ruch z płatnych wyników wyszukiwania. Ruch organiczny jest naturalnym przejściem użytkowników z wyszukiwarki Google i aby móc na niego liczyć należy pozycjonować stronę internetową. Są to działania takie jak np. odpowiednia optymalizacja techniczna witryny, zamieszczanie tekstów seo z frazami, pod którymi chcemy być widoczni w sieci czy link building. Pozycjonowanie witryny możemy wykupić w agencji seo lub samodzielnie dostosowywać stronę do wyszukiwarki Google, aby ta uznała ją za wartościową i wyświetlała na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwań. Jeśli nie chcemy pozycjonować strony i regularnie pozyskiwać dużej liczby osób, a jedynie traktujemy naszą witrynę jako wizytówkę firmy, możemy wykupić w Google Ads płatne wyniki wyszukiwania. Po zapłaceniu za tę możliwość, wynik naszej witryny będzie znajdował się nad listą dziesięciu wyników standardowych organicznych w wyszukiwarce — niezależnie od tego, czy nasza strona jest optymalizowana i pozycjonowana. W Google Ads samodzielnie określimy, pod jakimi frazami mamy wyświetlać się w wyszukiwarce Google oraz jaką sumę chcemy przeznaczyć na taką promocję. Płacić będziemy jedynie wtedy, gdy użytkownicy klikną w link i wejdą na naszą witrynę, czyli skorzystają z takiego płatnego wyniku wyszukiwania. Opcja ta jest bardzo komfortowa, jeśli zależy nam na pozyskiwaniu klientów lub, gdy nie chcemy poświęcać zbyt dużo czasu na obsługę i pozycjonowanie strony internetowej. Cena za kliknięcie waha się w zależności od kategorii — od kilku gorszy nawet do kilku złotych.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?