4-stopniowy content plan: Zrozumienie odbiorców, znalezienie tematów treści, formatów i kanałów, które spełnią Twoje oczekiwania, a także budowanie silnika treści poprzez dystrybucję i repurposing treści.
Vassilena Valchanova przedstawi w swoim wystąpieniu podczas CONTFERENCE pomysł na content plan. Bo rzeczywiście, aby uzyskać świetne wyniki w content marketingu potrzebna jest skuteczna strategia treści. Bez niej nie można osiągnąć zamierzonych celów, a w konsekwencji generować dochodów.
A więc przed rozpoczęciem działań na polu digital marketingu należy dokładnie przemyśleć i opracować wszystkie etapy swojej pracy. Można oczywiście powierzyć to zadanie jednej z agencji zajmującej się tworzeniem strategii content marketingowych. Może też spróbować swoich sił i opracować własną kampanię treści.
Na wstępie trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć dzięki za pomocą content planu? Wyznaczenie celów stanie się motorem napędowym wszystkich działań. Następnie powinniśmy zrozumieć naszych odbiorców, a więc grupę osób, do której będziemy kierować swój komunikat. Bardzo przydatne na tym etapie może okazać się stworzenie profilu idealnego klienta: to pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby docelowego targetu i ułatwi dostosowanie działań w pozyskiwaniu leadów.
Następnym krokiem w tworzeniu strategii contentowej jest znalezienie tematów. Potrzebny jest więc research, który ma na celu ustalenie, jakie treści interesują odbiorców, do których kierujemy swoją ofertę. W tym celu warto skorzystać z narzędzi Content Intelligence (np. CONTADU), które ułatwią i przyspieszą cały proces badania. Dobrym rozwiązaniem jest również sprawdzenie, jak w danym obszarze biznesowym radzi sobie konkurencja (tu również można skorzystać z platform), aby zdobyć ciekawe inspiracje przy tworzeniu własnego contentu.
Mając wiedzę o tematyce można rozpocząć tworzenie contentu. Aby tworzyć wysokiej jakości treści, które będą rankować, potrzebna jest optymalizacja zgodna z zasadami semantycznego SEO. Posiadanie takich treści umożliwia konkurencję z innymi firmami lub markami na rynku. Równie ważny jest dobór kanałów, którymi chcemy dystrybuować content: komunikat nie przebije się do szerszego grona użytkowników jeśli nie będzie łatwo dostępny dla odbiorców.
Więcej o tym, jak stworzyć skuteczną strategię content marketingową powie Vassilena Valchanova w swojej prezentacji.
Vassilena Valchanova, prezenterka na CONTFERENCE
Vassilena jest strategiem marketingu cyfrowego, trenerem i prelegentem. Posiada blisko 15-letnie doświadczenie w zakresie strategii marketingowej, content marketingu, budowania lejków sprzedażowych i CRO. Wykorzystała swoje umiejętności, aby pomóc produktom SaaS z ponad 500 000 zarejestrowanych użytkowników i sklepom e-commerce o rocznych obrotach do 12 000 000 euro, a także agencjom usług B2B i indywidualnym konsultantom, którzy chcieli poprawić swoje przywództwo myślowe i personal branding.
W swojej codziennej pracy pełni rolę eksperta i konsultanta, ale także trenera. Współpracuje z zespołami klientów, aby najpierw zbudować solidną strategię, a następnie przekazać wiedzę na temat optymalizacji i usprawnienia działań marketingowych zespołowi wewnętrznemu, który może je dalej realizować we własnym zakresie. Dlatego, jak sama mówi, „chce być niezastąpiona od samego początku i całkowicie zbędna w dłuższej perspektywie”.
W wolnym czasie organizuje wydarzenia popularnonaukowe z Ratio, wykłada content i growth marketing na SoftUni oraz prowadzi bloga na temat strategii cyfrowej.
Vassilena posiada tytuł magistra komunikacji międzynarodowej z Leeds Beckett University, a także szereg certyfikatów, w tym Google Analytics i Google AdWords Individual Qualification, certyfikat Hubspot Inbound, a także certyfikaty Growth Tribe Academy, Content Marketing Institute University i Copyhackers.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?