Prowadzenie konta na portalu społecznościowym np. prywatnego czy konta marki z pewnością jest wymagającym zajęciem. Oprócz poprawnego jego stworzenia i prowadzenia bardzo często nasz profil niknie w wielu podobnych, a my nie mamy pomysłu na to, jak wyróżnić się wśród “ tłumu” profili konkurencyjnych. W rzeczywistości istnieje kilka sposobów na to, aby wyróżnić swój profil stosując odpowiedni content, formę contentu czy inne “triki”. Poniżej przedstawiamy najciekawsze sposoby na bycie oryginalnym i przyciąganie wzroku użytkowników na Facebooku.
Oryginalne formy contentu
Aby wyróżnić się na Facebooku i być oryginalniejszymi markami niż inne, warto rozpocząć od dodawania oryginalnego contentu w niecodziennej formie. Oprócz publikowania typowych postów tekstowych, zdjęć i filmików na Facebooku dodać możemy jeszcze kilka innych form contentu. Pierwszą z nich są zdjęcia interaktywne tzw. zdjęcia 360 stopni. Są to zdjęcia, które można obracać i przeglądać pod różnym kątem — w 360 stopniach. Są one podobne do ujęcia z wirtualnego spaceru Google Street View oraz przedstawiają szeroki zakres widoczności. Fotografie tego typu wykonuje się specjalną kamerą 360 stopni lub zwykłym aparatem fotograficznym, następnie składając fotografie w całość. Zdjęcia inwektyw wgrywa się na Facebooka tak samo jak te tradycyjne, ale są one opatrzone specjalną ikoną. Jeśli chcemy publikować ciekawy content, warto tworzyć i dodawać e-booki, poradniki, tutoriale czy case-study – studium przypadku. Materiały poradnikowe możemy wypuszczać seryjnie lub co pewien okres. Regularnie możemy również dodawać vlogi czy podcasty i nagrania audio, które również będą bardzo ciekawą alternatywą dla tradycyjnych form contentu. Z pewnością przyciągną one odbiorców i zaangażują fanów marki. Oryginalne materiały sprawią, że odbiorcy będą chętniej wracać na nasz profil oraz będą pozostawali na nim dłużej, utożsamiając się z naszą marką.
Event i inicjatywy
Prowadząc profil marki na Facebooku, możemy wyróżniać się wśród konkurencyjnych firm, organizując różnego rodzaju eventy czy inicjatywy. Z pewnością takie zachowanie będzie niezmiernie dobrze odbierane przez fanów i osoby nas śledzące. W ich oczach będziemy marką wiodącą na rynku oraz profesjonalna skoro organizujemy takie eventy. Wspólne inicjatywy pozwolą też pozyskać nowych fanów i zaangażować bardziej tych obecnych. Mogą być to zrobione pieniędzy na cele charytatywne, tworzenie projektów, konkursy czy akcje. Mogą być one prowadzone zarówno w internecie, jak i w świecie rzeczywistym, jeśli mamy do tego możliwości. Organizowane inicjatywy możemy również reklamować i wykorzystywać do innych strategii reklamowych.
Animowana miniaturka profilu
Jedną z najmniejszych rzeczy, którą możemy zamieścić na swoim profilu marki na FB, ale która daje bardzo widoczny efekt, jest miniaturka zdjęcia profilowego. Z pewnością większość kont marek używa tradycyjnego zdjęcia. Istnieje jednak sposób dodawania kilku sekundowej animacji np. obracającego się loga. Wszystkie posty, wiadomości i profil będą pokazywane właśnie z takim logiem, które z pewnością zwróci uwagę na naszą markę. Animowana miniaturka to animacja gif, którą możemy dodać przez aplikację FB na smartfonie. Jej stworzenie lub ściągnięcie nie powinno być większym problemem.
Webinaria i transmisje na żywo
Kolejnym ciekawym rodzajem contentu są webinaria i transmisje online. To transmisje na żywo które mogą oglądać nasi odbiorcy. Z technicznego punktu widzenia wystarczy smartfon, aby je przeprowadzić. W zależności od sytuacji możemy również zainwestować w profesjonalną kamerę, studio czy miejsce do transmisji. Webinaria i transmisje live są rzadko używane i budzą spore zainteresowanie, choć nie są już nowością na rynku. Tym sposobem możemy przekazywać wiedzę czy transmitować różnego rodzaju spotkania np. te o nieco luźniejszym charakterze. Spotkania będą zapadały w pamięci odbiorców, a nasza marka będzie kojarzona i rozpoznawalna przez użytkowników Facebooka. Transmisje na żywo można promować przy pomocy płatnej reklamy. Są też odpowiednio oznaczane na FB w wyszukiwarce, dzięki czemu nie sposób je przegapić. Możemy też dodawać posty z nimi na grupach i w ten sposób wyróżniać się w miejskich, które odwiedza bardzo duża grupa osób. Udostępnienie transmisji może odbywać się również poprzez znajomych czy oglądających je użytkowników, o co warto poprosić w trakcie trwania wirtualnego spotkania.
Darmowe treści
Bardzo skutecznym sposobem na wyróżnienie swojego profilu na Facebooku jest oferowanie darmowych — ciekawych treści. Z pewnością niewiele marek decyduje się na taki krok, a już bardzo mała liczba robi to regularnie. Jeśli chcemy być zatem rozpoznawalni, warto, abyśmy byli kojarzeni właśnie z darmowymi treściami. Z pewnością wiele osób będzie z tego powodu odwiedzało nasz profil i udostępniło materiały kolejnym znajomym. Darmowe treści warto publikować regularnie np. co tydzień lub dodawać je w swoich postach. Mogą być to szablony kalkulacyjne, infografiki, raporty, statystyki czy poradniki. Sposób ten wymaga poświęcenia nieco czasu, ale z pewnością pozwoli wyrobić sobie konkretną markę na rynku i stać się rozpoznawalnym właśnie z tego typu działalności.
Twórz oryginalne posty
Jednym z najlepszych sposobów, aby wyróżnić się na Facebooku, prowadząc konto marki, jest tworzenie oryginalnych postów. Są one nieodłącznym elementem portalu i przez wiele osób tworzone są powierzchownie czy w sposób niewykorzystujący całego potencjału. Oprócz podstawowych elementów, takich jak ciekawość, poprawność czy bezbłędność możemy również zamieszczać pewne elementy wyróżniające nas. Mogą być to grafiki i video wysokiej jakości oraz gify, które zwrócą uwagę na post. Odpowiednie formatowanie postu w konkretnym stylu również sprawi, że będziemy rozpoznawani przez odbiorców. W samych postach możemy również używać emotikonek — ale tych rzadszych, które nie są tak często używane. Dodanie czerwonych, niebieskich czy zielonych ikonek spowoduje, że post będzie wyróżniał się od innych podobnych na portalu, a wiele osób tylko z tego względu zdecyduje się go przeczytać. W postach możemy używać również grafiki z ciekawym przesłaniem czy przy ich pomocy składać ciekawe obrazy.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?