Dziś po raz ostatni ukazał się drukiem tygodnik Wprost. Pierwszy numer pisma trafił do kiosków w Poznaniu w grudniu 1982 roku. Po prawie 38 latach PMPG Polskie Media S.A., wydawca Wprost, zdecydowała o zaprzestaniu wydawania tygodnika w wersji papierowej i skupieniu się na dostarczeniu treści w wersji cyfrowej.
„Umarł król, niech żyje król! Mówiąc wprost: prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość. Nowy cyfrowy świat czeka na odważnych, chodź z nami!” ogłosił Michał M. Lisiecki, twórca i większościowy udziałowiec PMPG. W swoim liście zamieszczonym w ostatnim wydaniu napisał m.in.: „Epidemia COVID-19 unaocznia, że gospodarka, w której człowiek jest w centrum zrównoważonego rozwoju jest teraz strategicznym wyzwaniem dla wszystkich świadomych przedsiębiorców. Dlatego zdecydowałem się być pierwszym polskim wydawcą, który zbuduje ofertę produktów z zerowym śladem emisji węglowej #ZeroCarbonFootprint. Będziemy tworzyli wspólnotę mediów i ich odbiorców dla których odbudowa ekosystemu jest priorytetem. Dziękuję dziennikarzom, pracownikom i przede wszystkim Czytelnikom, którzy przez wszystkie lata obecności tygodnika Wprost, wspierali nasz tytuł, którym bliskie było i jest nasze credo: >>Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom…, zawsze będziemy się starać pisać w p r o s t <<. Zapraszam do dalszej współpracy i lektury już w Nowym Cyfrowym Świecie Wprost. Bądź eko. Chodź z nami. #CyfrowyŚwiatWprost czeka”.
Marcin Dzierżanowski, redaktor naczelny Wprost w pożegnalnym wstępniaku napisał m.in.: „Tygodnikowi „Wprost” oddałem większość mojego zawodowego życia, przeszedłem tu przez wszystkie szczeble kariery, od szeregowego dziennikarza do szefa gazety. Moja misja redaktora naczelnego też się kończy. Ale przecież nie kończy się „Wprost”. I to jest naprawdę dobra wiadomość. Jak zapewnia Wydawca, przejście do wydawania naszego tygodnika w wersji elektronicznej to nie koniec, ale nowy początek. Mocno w to wierzę i trzymam kciuki za wszystkich, którzy włożą wysiłek w nowy projekt.”
W ostatnim numerze nie zabrakło stron na których redakcja wspomina najważniejsze wydarzenia („…na łamach naszej gazety działa się historia”), piszących do Wprost autorów („…pisali dla nas wybitni intelektualiści, najlepsi felietoniści i legendarni dziennikarze”) i „…okładki, które nie tylko przeszły do historii, lecz także ją tworzyły ”.
Najnowsze wydanie tygodnika Wprost jest dostępne w kioskach i salonikach prasowych w całym kraju oraz w formie e-wydania , również w aplikacjach App Store i Google Play. Drukowany, pamiątkowy numer można również zamówić pocztą na prenumerata.wprost.pl.
Już w tym tygodniu wydawca planuje udostępnić rejestrację do #CyfrowegoŚwiataWprost.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 20 września 2024AktualnościKto powinien rozważyć oklejanie fotobudki?
- 16 sierpnia 2023AktualnościEfekt szminki. W czasach inflacji inwestujemy… w siebie
- 4 lipca 2023AktualnościKatarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął
- 9 maja 2022Public RelationsJak ocenić kampanię PR?