Płynny przepływ informacji dla wielu przedsiębiorców stanowi jeden z najważniejszych czynników decydujących o sprawnym działaniu firmy na każdym jej szczeblu. Jest to nie do osiągnięcia bez dobrej jakości telefonu firmowego, w który powinien być zaopatrzony każdy pracownik. Wybór smartfona służbowego może stanowi większe wyzwanie niż zakup urządzenia na użytek prywatny. Należy zwrócić uwagę na nieco inne parametry techniczne, które ułatwiają wykonywanie obowiązków służbowych. Zatem jeśli telefon firmowy, to jaki?
Telefon służbowy: funkcjonalność
Smartfon przeznaczony do użytku służbowego powinien być czymś więcej niż tylko zwykłym urządzeniem, które umożliwia wykonywanie podstawowych operacji jak dzwonienie, pisanie wiadomości czy przegląd aktualności w sieci. Telefon firmowy powinien w dużej części zastępować inne urządzenia mobilne, co pozwala ograniczyć wyposażenie swojej torby służbowej do niezbędnego minimum. Do tego celu niezbędne jest wydajne oprogramowanie zdolne do obsługi wielu procesów jednocześnie. Wartością dodaną będzie również przejrzysty interfejs oraz duża pojemność pamięci wbudowanej pozwalająca przechowywać tysiące plików firmowych w jednym miejscu.
Telefon służbowy: płynność działania
Jednym z najczęściej spotykanych problemów podczas użytkowania prywatnego smartfona jest spowolnienie jego pracy, co skutecznie uniemożliwia komfortowe korzystanie z nawet najprostszych funkcji. Jednak telefon służbowy powinien wyróżniać się niezawodnością – nagłe zawieszenie systemu w najmniej odpowiednim momencie może mieć poważne konsekwencje dla pracownika. Z tego względu warto zwrócić uwagę na ilość pamięci RAM w telefonie – na rynku najczęściej mamy do czynienia ze smartfonami wyposażonymi w 4GB RAM pamięci, choć coraz częściej pojawiają się również telefony z 6GB RAM i więcej. Co ciekawe, zasada ta niekoniecznie dotyczy iPhone’ów – unikalny softaware iOS pozwala na niezakłóconą pracę urządzenia nawet przy 2 lub 3 GB RAM-u, co dla telefonów z Androidem jest niemal niemożliwe.
Telefon służbowy: bezpieczeństwo i design
To, co najważniejsze, znajduje się we wnętrzu urządzenia, jednak jego wygląd ma niemałe znaczenie w kontekście wizerunku pracownika, a zatem również firmy, którą reprezentuje. Dobrym kierunkiem okazuje się minimalistyczny design, który jest zarówno elegancki, jak i neutralny. Warto także zadbać o zabezpieczenie telefonu przed czynnikami zewnętrznymi, zarówno cyberatakami, jak i uszkodzeniami mechanicznymi.
W przypadku pierwszego scenariusza warto zwrócić uwagę na iPhone’y, które ze względu na hermetyczny system iOS są mniej podatne na złośliwe oprogramowanie czy próby przechwycenia poufnych danych. Jeśli chodzi o ochronę telefonu przed uszkodzeniami mechanicznymi – tutaj wystarczy dobrze dopasowane etui ochronne i szkło hartowane. W przypadku przypadkowego rozbicia szybki czy zniszczenia tylnej obudowy pomocy można szukać w pogwarancyjnym serwisie Apple. Wymiana szybki iPhone czy naprawa gniazda ładowania to usługi, które większość sprawdzonych serwisów wykonuje niemal od ręki.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 8 lipca 2024AktualnościCo warto reklamować z pomocą stojaków ekspozycyjnych?
- 23 listopada 2023MarketingNietypowe ruchy w kampaniach reklamowych
- 28 sierpnia 2023MarketingJak sfinansować rozwój agencji marketingowej?
- 21 sierpnia 2023AktualnościJak nowoczesne metody płatności dla firm mogą ulepszyć Twój biznes on-line?