Inbound Marketing

Inbound Marketing – poznaj strategię marketingową polegającą na zwiększaniu widoczności w sieci i oczekiwaniu na klienta!

Taktyka marketingowa, która polega na czekaniu na klienta, wydaje się na pierwszy rzut oka chybiona i wręcz bezsensowna. W rzeczywistości Inbound Marketing poprzez zaistnienie w różnych miejscach w internecie daje duże szanse na to, że to klienci nas odnajdą i samodzielnie przyjdą do naszej marki, sklepu czy firmy. Czym zatem jest Inbound Marketing? Jak i gdzie umieszczać informacje o sobie, aby mogli odnaleźć nas potencjalni klienci? Wszystkie szczegóły poniżej.

Inbound Marketing

Inbound Marketing jest jedną z najszybciej rozwijających się strategii marketingowych. Polega ona na tym, iż to my dajemy odnajdywać się klientom w sieci, zamieszczając we wszystkich możliwych miejscach informacje o swoje marce czy produkcie. Marketing przychodzący — bo i tak jest nazywany Inbound Marketing, bazuje na zwiększaniu widoczności w sieci i sprawieniu, aby klienci mogli nas łatwo w niej zauważyć. Jest to sposób alternatywny dla agresywnych wychodzący reklam w stronę klienta i nagabywania go. Ogólnie ten typ marketingu zakłada nawiązywanie relacji z klientami, pozyskiwanie nowych klientów czy budowanie profesjonalnego wizerunku. Sam Inbound Marketing nie niesie ze sobą ryzyka jak np. działania marketingowe na granicy moralności i regulaminu np. pozycjonowanie black hat, oraz jest skutecznym sposobem pozyskania klientów.

Plusy Inbound Marketingu

Inbound Marketing jako strategia marketingowa posiada wiele korzyści, dla których warto ją stosować. Z pewnością nie jest to nachalna reklama i gwarantuje pozytywne odbieranie naszej marki. Jedynie umieszczone informacje w sieci na nasz temat bez agresywnych reklam będą przyciągały odbiorców do naszej marki. Działanie to bez nachalnego nagabywania sprawi, że wiele osób uzna dzięki Inbound Marketingowi naszą markę za profesjonalną. W taki sposób możemy zyskać zaufanie potencjalnych klientów już od pierwszego kontaktu z nimi. Kolejnym plusem Inbound Marketingu jest prostota uruchomienia reklamy oraz możliwość wykorzystania strategii zarówno przez marki, firmy czy osoby prywatne. Jeśli będziemy chcieli promować się, zwiększając widoczność w sieci, mamy do wyboru dużą ilość miejsc i sposobów gdzie możemy się reklamować. Tylko od nas zależy, z jaką intensywnością oraz z jakim budżetem rozpoczniemy działania. Chcąc skorzystać z tej strategii, nie musimy również znać się na marketingu czy przeprowadzać skomplikowanych działań, a jedynie kierować się kilkoma wskazówkami. Inbound Marketing to też w dużej mierze możliwość darmowego promowania się przez umieszczenie informacji o marce w niektórych miejscach sieci. Jest to plus szczególnie ważny dla osób i marek wchodzących dopiero na rynek.

Jedną z największych korzyści, jakie daje Inbound Marketing to korzyść sprzedażowa. Wiele osób z pewnością nie wymieniłaby jej na pierwszym miejscu tej strategii reklamowej i jest to nieco krzywdzące dla tego sposobu promowania się. Obecnie wielu internautów oraz osób szukających produktów w sieci, woli samodzielnie odnaleźć dany produkt. Osoby takie są zdecydowanymi klientami, którzy przychodzą np. do naszej marki już z konkretnym zamiarem zakupowym. Wiele osób nie lubi również narzucania im przez reklamy pewnych wyborów. Choć istnieje duża grupa ludzi, na których działają tradycyjne agresywne reklamy, istnieje równie spora liczba klientów chcących samodzielnie odnaleźć firmę, markę lub produkt, a Inbound Marketing dalej im właśnie taką możliwość.

Gdzie umieścić informacje o marce, które przyciągną klientów?

Jeśli wiemy już, czym dokładnie jest Inbound Marketing, oraz jakie ma plusy, kolejnym krokiem jest poznanie miejsc, gdzie zgodnie z tym trendem możemy zwiększyć swoją widoczność. Ogólnie istnieją trzy takie lokalizacje — blog, social media i content w sieci. Każde z tych miejsc ma swoje plusy i minusy, ale umieszczenie informacji czy materiałów o marce w nich wszystkich i wykorzystanie ich wspólnie, da najlepsze rezultaty.

Pierwszą opcją Inbound Marketingu jest prowadzenie bloga i umieszczanie na nim contentu tekstowego lub multimediów. Takie działanie jest niezwykle popularne przy tego typu strategii reklamowej, a blogi w sieci są chętnie odwiedzane przez osoby interesujące się daną kategorią. Tworząc bloga np. firmowego, będziemy mogli zatem przyciągać wielu odbiorców do naszej marki. W ten sposób możemy pozyskiwać osoby chcące kupić konkretny przedmiot lub zapadać w pamięci osób, które jedynie są zainteresowane daną tematyką. Jeśli nasz blog będzie rzetelnie i regularnie prowadzony oraz będzie zawierał przydatne treści, wiele osób będzie na niego powracało i pamiętało o naszej marce. Na blogu możemy prezentować teksty poszczególnych usług czy produktów. Możemy też publikować teksty o szerokiej branżowej tematyce.

Drugim sposobem na zwiększenie widoczności w sieci jest publikowanie contentu. Inbound Marketing opiera się głównie na content marketingu oraz viral marketingu, czyli publikowaniu wartościowych treści i ich wypuszczaniu do sieci. Blog możemy jako stronę internetową pozycjonować, czyli sprawić, aby znajdował się na wysokich pozycjach wyszukiwarce Google i korzystało z niego wielu internautów.

Trzecim sposobem zwiększania widoczności w sieci są Social Media. Facebook, Twitter czy Instagram i wiele innych portali społecznościowych. Wiele osób, które z nich korzystają, wyszukują informacji o markach i produktach właśnie tam, niejako przy okazji spędzania wolnego czasu. Jeśli zatem chcemy dać odnajdywać się klientom w sieci, powinniśmy stworzyć profile na takich portalach oraz uzupełnić je rzetelnie danymi w 100%. Dobrym pomysłem jest również dodawanie regularnie wpisów, aby profil był regularnie odwiedzany przez klientów. Aktywność będzie powodowała też promowanie naszego profilu przez sam serwis np. gdy użytkownicy będą wyszukiwali danych informacji. Warto również dodać oryginalny content np. zdjęcia interaktywne, statystyki, poradniki czy przeprowadzać webinaria i odróżniać się od innych profili. Ciekawym pomysłem będzie prowadzenie konkursów i angażowanie odbiorców na różne sposoby np. poprzez dyskusje itp.

Kolejnym sposobem na wdrażanie Inbound Marketingu jest publikowanie contentu w sieci. Jest to skuteczna strategia, gdyż z pewnością wartościowa i przydatna treść zostanie bardzo szybko zauważona i polecona. W takiej opcji warto tworzyć podcasty, publikować filmiki na Youtube, korzystać z artykułów sponsorowanych, dodawać wizytówki o firmie na portalach biznesowych, stworzyć wizytówkę na Google Maps czy oferować darmowe e-booki i poradniki.

Dodaj komentarz