Firmy Apple nikomu nie trzeba przedstawiać – każdy świadomy konsument bez trudu potrafi rozpoznać charakterystyczne logo nadgryzionego jabłka. Amerykańska marka na swój niebywały sukces pracuje od kilkudziesięciu lat i z każdym kolejnym rokiem umacnia swoją pozycję na rynku nowoczesnych technologii. Ogromna popularność urządzeń Apple to zasługa nie tylko autorskich innowacji, ale również skutecznego marketingu, który pozwala skupić się na opracowywaniu kolejnych projektów. W czym zatem tkwi fenomen Apple?
Apple – technologia dostępna dla każdego
Pierwsze komputery w historii trudno było nazwać kompaktowymi i przystępnymi dla przeciętnego użytkownika, co nie sprzyjało ich popularyzacji. Jednak wraz z pojawieniem się komputera Apple I, czyli pierwszego projektu Steve’a Wozniaka wzrosła szansa na upowszechnienie elektroniki w gospodarstwach domowych na całym świecie. Nowatorskie podejście założycieli Apple’a poskutkowało prężnym rozwojem urządzeń elektronicznych, również tych mobilnych, czego efektem jest obecność nowoczesnych smartfonów na rynku.
iPhone – przełom na rynku nowych technologii
Pierwsze inteligentne telefony komórkowe powstały jeszcze w latach 90., ale to za sprawą firmy Apple smartfony zaistniały w powszechnej świadomości konsumentów. W 2007 roku Steve Jobs zaprezentował światu iPhone’a pierwszej generacji. Było to jedno z największych wydarzeń w historii nowych technologii, w dużej mierze za sprawą umiejętnie poprowadzonej kampanii marketingowej. Władze Apple jak mantrę powtarzają wyższość jakości produktu nad jego sferą wizualną, czym zyskała sobie przychylność osób spragnionych nowoczesnej technologii na wyciągnięcie ręki.
iPhone – lokowanie produktu
Amerykańskie produkcje telewizyjne i filmowe rządzą i dzielą na arenie międzynarodowej, dlatego lokowanie produktów na szeroką skalę stało się obszarem o niemal nieograniczonym potencjale marketingowym. Słusznie zauważyła to marka Apple, która inwestowała w product placement zanim stało się to powszechnym zabiegiem reklamowym. W ten sposób już od kilkudziesięciu lat widzowie na całym świecie mogą podziwiać logo Apple na iPhonea’ach, iPadach czy MacBookach używanych przez bohaterów najpopularniejszych filmów czy seriali.
Apple – budowanie zaufania
Niemal każda strategia marketingowa w branży technologicznej opiera się na podkreślaniu niezawodności sprzętu, jednak nie zawsze ma ona swoje przełożenie na rzeczywistość. Marka Apple również reklamuje swoje urządzenia jako bezawaryjne i maksymalnie wydajne i w ich przypadku Klienci otrzymują produkty kompletne, których wysoka jakość jest adekwatna do ceny. Trzeba jednak pamiętać, że iPhone to wciąż tylko urządzenie elektroniczne podatne na usterki, jednak Apple dba o dostęp do podstawowych usług serwisowych na wysokim poziomie. W przypadku, gdy konieczna jest wymiana wyswietlacza w iPhonie, baterii czy innych elementów odpowiadających za wydajność urządzenia, można również uzyskać fachową pomoc w pogwarancyjnych serwisach iPhone w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce. Jest to cenna informacja dla osób poszukujących alternatywy dla autoryzowanych serwisów Apple, gdzie naprawa iPhone’a po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego może przewyższać możliwości finansowe przeciętnego posiadacza smartfona.
Profil Autora
Ostatnie artykuły
- 8 lipca 2024AktualnościCo warto reklamować z pomocą stojaków ekspozycyjnych?
- 23 listopada 2023MarketingNietypowe ruchy w kampaniach reklamowych
- 28 sierpnia 2023MarketingJak sfinansować rozwój agencji marketingowej?
- 21 sierpnia 2023AktualnościJak nowoczesne metody płatności dla firm mogą ulepszyć Twój biznes on-line?