Agencje SEO, interaktywne i marketingowe – dowiedz się, czym tak naprawdę są te 3 rodzaje agencji, czym się zajmują, co mają do zaoferowania i którą z nich wybrać!

Agencje zajmujące się marketingiem czy różnego rodzaju promocją marki, przeważnie umieszczamy pod nazwą agencji marketingowej — lub używamy kilku nazw zamiennie. W rzeczywistości istnieją trzy główne typy agencji, które działają w inny sposób, oferują inne usługi i zajmują się promowaniem marki w nieco inny sposób. Nawet jeśli mogą oferować pewne usługi podobne do siebie, tak naprawdę istnieje spora różnica między tymi trzema rodzajami agencji. Poniżej przedstawiamy każdą z nich, opisujemy, jak działa oraz podpowiadamy, którą z nich warto wybrać w konkretnym przypadku.

Agencje SEO

Agencje SEO to agencje, które zajmują się głównie pozycjonowaniem witryn oraz ich optymalizacją pod wyszukiwarki Google. Jest to jedna najliczniejszych grup agencji na rynku. Pracują w nich przeważnie osoby z doświadczeniem i wiedzą z branży IT. Zadaniem tych agencji jest zwiększanie pozycji naszej strony w wyszukiwarce Google oraz ich widoczności. Oferują one szereg usług offsite i onsite — wykonywanych na samej stronie internetowej oraz poza nią. Do podstawowych usług należeć będzie audyt seo, podczas którego sprawdzana jest witryna czy optymalizacja strony www, która polega na dostosowaniu ustawień witryny, aby była lepiej oceniana przez Google. Agencje seo bardzo często oferują również link building, czyli umieszczenie linków do naszej witryny w sieci, które mają podnieść jej wiarygodność oraz popularność. Agencje SEO oferują też wiele innych usług, które związane są z witrynami internetowymi. Może być to np. tworzenie sklepów i stron internetowych, tworzenie treści na witryny, obsługa kampanii w Google Ads, Facebook Ads itp. czy obsługa kont w social mediach.

Agencje interaktywne

Agencje interaktywne to agencje, które zajmują się promowaniem marki w internecie. Ich zadaniem jest stworzenie lub pomoc w wyborze odpowiedniej strategii marketingowej oraz kompleksowe promowanie marki w sieci. Agencje tego typu oferują szeroki wachlarz usług. Będzie to np. pomoc w przeprowadzeniu content marketingu, viral marketingu czy inbound marketingu. W agencjach interaktywnych będziemy mogli również liczyć na działania stricte promocyjne takie jak marketing szeptany czy tworzenie i prowadzenie kont w social mediach. Usługami, które często proponują agencje tego typu, są tworzenie stron internetowych oraz ich pozycjonowanie. Agencje interaktywne oferują zatem usługi PR połączone z pomocą w kreowaniu marki i zdobywaniu widoczności w sieci. Na rynku istnieje wiele agencji interaktywnych. Aby z nimi współpracować, nie musimy osobiście zjawić się w siedzibie firmy, co jest dużym plusem. Dzięki temu możemy swobodnie i dowolnie wybierać te agencje, które spełnią nasze oczekiwania — nawet jeśli znajdują się daleko od nas.

Agencje marketingowe

Agencje marketingowe/reklamowe to najczęściej używane nazewnictwo w odniesieniu do różnych typów agencji. Dzieje się tak z powodu iż agencje marketingowe są najstarszym tworem w świecie marketingu. Agencje marketingowe działają zarówno w świecie realnym, jak i w internecie, choć działalność internetowa ogranicza się jedynie do wykonywania poszczególnych czynności. Agencja marketingowa pomaga swoim klientom wybrać odpowiednią strategię marketingową oraz promować daną markę. Agencje tego typu zajmują się m. in. identyfikacją wizualną, kreowaniem pozytywnego wizerunku, realizowanie kampanii reklamowych w mediach, doradztwem marketingowym, marketingiem bezpośrednim czy realizacją różnego rodzaju reklam. Agencja marketingowa — jeżeli obejmuje to główne założenie strategii marketingowej, będzie promowała naszą firmę również w sieci, popularyzując tam naszą markę, obsługując programy reklamowe czy akcje promocyjne. Na rynku istnieją agencje sieciowe oraz te lokalne. Bez większego problemu, powinniśmy jednak znaleźć agencje marketingowe — szczególnie w dużych miastach i móc rozpocząć z nimi współpracę.

Jeśli chcemy promować stronę internetową… W sytuacji, kiedy zależy nam na promowaniu i pozycjonowaniu strony internetowej czy e-sklepu, najlepszym rozwiązaniem będzie wybór agencji SEO. Gdy naszym celem jest jedynie zwiększenie sprzedaży i pozyskiwanie klientów oraz pozyskiwanie ich głównie przez ruch organiczny z wyszukiwarki – agencje seo posiadają odpowiednie doświadczenie i kompetencje. Oferują też wiele innych pobocznych usług, z których będziemy mogli skorzystać w razie chęci uruchomienia dodatkowej promocji w social mediach itp. Opcja ta jest korzystna, jeśli posiadamy już swoją markę i zależy nam jedynie na pozyskiwaniu większej ilości klientów z wyszukiwarki Google. Z opcji tej korzystać możemy również, jeśli prowadzimy biznes, w którym wizerunek firmy odgrywa drugorzędną rolę, a przede wszystkim liczy się zasięg i dotarcie do jak największej liczby odbiorców.

Jeśli chcesz promować markę w sieci… Jeśli prowadzimy własną markę w sieci i zależy nam zarówno na promowaniu jej oraz pozycjonowaniu witryny, najlepszym wyborem jest agencja interaktywna. Agencje tego typu zajmują się kompleksową usługą promocji w internecie. Pomogą wybrać nam odpowiednią strategię oraz będą budowały pozytywny wizerunek w sieci czy będą wdrażały w życie różne typy promocji i marketingu. Agencje te posiadają również szeroką ofertę odnośnie tworzenia i pozycjonowania witryny. Dzięki temu oprócz kreowania pozytywnego wizerunku w sieci będziemy mogli stworzyć swój e-sklep lub zwiększać pozycję strony, którą już posiadamy. Szeroka oferta usług internetowych sprawia, że agencje interaktywne idealnie nadają się do wykorzystania, jeśli prowadzimy sklep internetowy, biznes wysyłkowy lub kładziemy główny nacisk na pozyskiwanie klientów z internetu.

Jeśli chcesz działać w świecie realnym i sieci… Ostatnią sytuacją, w której możemy się znaleźć, jest ta, kiedy budujemy swoją markę w realnym świecie i dodatkowo chcemy wejść na rynek internetowy. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem będzie wybranie agencji marketingowej. Agencje tego typu obsłużą nas pod względem wizerunkowym oraz internetowym jednocześnie. Pracownicy agencji przeanalizują nasz brand, pomogą wybrać strategię marketingową oraz podpowiedzą jakie strategie internetowe będą współgrały z nimi najlepiej. Agencje marketingowe mogą również zapewnić nam akcje promocyjne w realnym świecie jak np. billboardy, ulotki itp. jak i również promocję w social mediach, systemach reklamowych czy współpracę z influencerami.


Sprawdź: Czy znasz 5 typów słów kluczowych? Sprawdź co to fraza główna, poboczna czy brandowa? Poznaj te typy fraz i używaj ich świadomie!

Dodaj komentarz